Rita på kroppen?
Tänkte fråga er vad ni tycker om att rita på kroppen.
Jag ritar typ dagligen på kroppen. Vet inte varför fast jag bara älskar att göra det, min store bror hatar mig för det. Han säger att jag verkligen inte borde göra det för det kan vara farligt..
Fast helt ärligt, jag bryr mig inte direkt. Min kropp ju :P
Fast vad tycker ni om det? och gör ni det?
Gillar personligen inte det :) ser inte snyggt ut alls ;) Tatueringar däremot brukar vara snyggt men skillnad på det och rita :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är det inte farligt? Eller menar du med bläckpenna?
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Jag tycker det ser slarvigt och ovårdat ut. Eller ja, det beror väl på vem som ritat och vad det är. Är man duktig på att rita och kan göra det bra är det väl inte lika fult. Men min lillebror kom hem en gång med hela armen nerklottrad med spritpenna (eller liknande), det var sjukt fult.
När jag gick i åttan och nian så hände det ofta att mina kompisar och jag ritade varandra på händerna och armarna. Dock inget stort, bara något litet. Text eller så.
Men som #3 säger så handlar det om vad man har ritat på sin arm, för att jag/någon annan ska tycka att det är snyggt.
asså min mamma får damp om jag gör det… .__.
Jag brukar rita med sminkpennor på min kropp ibland :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#7 Åh men det var ju ursnyggt :P Ser ut som en tatuering
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#5 Tänk på hur du använder ordet "damp" för det är en diagnos :S Och det anser jag att man ej ska använda i såna här sammanhang.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Angående om det är farligt så tror jag inte direkt att man blir sjuk av det, MEN alla pennor innehåller ju ämnen som inte är bra för kroppen, men som huden absorberar. Så det är ju inte BRA att rita på sig själv.
Sen skulle ju heller ingen vuxen människa gå runt så (om det inte är riktiga tatueringar då). 😉
#9 Precis vad jag tänkte säga! :P
#7 OMG jag trodde ju du menade att klottra lite på handen eller så, Sjukt snyggt!
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Tatueringar :)
Jag har två permanenta "teckningar", och sen jag gjorde dem har jag slutat rita med penna.
Och angående om det är farligt eller ej. Så länge man använder pennor som är avsedda för barn så är det inget farligt, eftersom att de är noga testade och ogiftiga. Mindre barn kan mer eller mindre äta sådana pennor :P
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
När man ritar på sig själv med typ tusch eller liknande tycker jag att det ser sjukt ovårdat och äckligt ut. Tatueringar däremot har jag inget emot, har själv tatueringar.
#11 haha tack :P
#12 Vill helst inte skaffa tatueringar :P vill inte har något permanent på min kropp :P
Jag kanske borde köpa sådana pennor! :)
De pennor jag använder är inte direkt avsedda för att rita på kroppen med. Det är bara att det känns så skönt att rita på min kropp, och det blir så snyggt med dom pennorna.
Vad kan hända tro? om man ritar och får in 'giftet' i kroppen. Vad händer? kommer man få en infektion eller sjukdom eller något?
#14 Jag vet inte. Men huden kan ju tillslut börja visa irritation från de olika kemikalierna i pennorna.
Jag tycker att det är lite som att smörja in sig själv med andra kemikalier, typ tvättmedel, klorin osv. Inte bra med andra ord 😛
Tvål och sådant är ju också kemikalier iofs men de är ju avsedda för kontakt med huden.
Jag känner att jag bara pratar massa strunt men då får någon rätta mig 🤔
Huden absorberar allt som hamnar på huden (som kan tränga igenom dvs) och det kanske kommer ner ända till underhuden, och sätter sig i fettet. Men som sagt, jag känner att jag bara pratar massa strunt nu. Det är personliga teorier!
Jag brukar rita på mina armar och händer, men inte så snyggt som typ #7, jag ritar bara strunt xD Mamma klagar bara, jag tror hon hatar det.
#9 men i det här sammanhanget tror jag dom flesta fattar hur jag menar…
Jag skriver nästan varje dag på mina händer/armar, är det farligt? D: har inte tänkt på det. Gör det inte för att det är snyggt eller så, det har mera blivit som ett beroende att skriva något på mig när jag mår dåligt :|
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se