Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2749 ggr
WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Konstiga drömmar?

Har ni haft riktigt konstiga drömmar någon gång?

En gång drömde jag att jag gick ut i stallet och jag var så arg att jag tog mina marsvin och kastade in dom i boxdörrarna!

Herregud vad glad jag blev då jag vaknade och insåg att jag inte hade gjort det och att dom mådde bra, hur kan man drömma så? :P

[Tilde]
2

Jag drömmer alltid konstiga drömmar. De är helt normala när jag sover, men när jag vaknar blir första tanken alltid "Dafuq did I just dream?!" 😂

Thildalulu
1

Ts, stackars dina marsvin xD

Jag drömmer inte så ofta för jag har inte så bra 'ro' när jag sover, men när jag drömmer drömmer jag bara konstiga & meningslösa drömmar. Jag drömde en hel natt om att jag hoppade på en kompost utanför mitt hus medans jag kastade kottar på bilarna som körde förbi.

I natt drömde jag faktiskt, jag gick på ett gult streck och det enda jag visste var att alla andra hade dött, sen ramlade jag ner i havet och där fanns de massa lila bläckfiskar. Då såg jag mamma och pappa som stod ovanför vattenytan och vinkade och såg glada ut när jag kämpade för att inte drunkna :(

:holmgreen:
0

Vissa forskare tror att drömmar består av grejer man gjort eller tänkt på innan man somnade. Jag har dock ingen aning, utan det är vad jag har hört och delvis läst på diverse sajter. ^^

Jag drömmer jätte mycket. Och de sjukaste grejerna också. En gång handlade en dröm om att jag skulle koka mina två bästa vänner i en gryta. Grytan bestod av en skokartong. Så ja…"Dafuq did i just dream?" Haha…

Det klart man börjar fundera på hur dessa bildas… jag kom fram till att under dagen hade jag träffat mina kompisar på bussen på väg till skolan. Sen hade jag shoppat skor.. Och sen på kvällen kom min farmor över med en gryta till oss.. hm.. haha. Det kan ju vara en slump också, men ja, det klart man funderar. xD

0

#2 Nej vad hemskt :O :(

Thildalulu
0

#4 Hahahah ja xD Det blev helt förtvivlad

Hoppas det inte har nåt att göra med något jag har gjort, för jag kan inte minnas att jag varit med om något sånt😃 Jag har inte tänkt på att hoppa på komposter heller, visst, man kan, men varför ?

Dipsie'n'Poo
0

Kommer inte ihåg så mycket av mina drömmar, men den senaste konstigaste drömmen var att min ena bästa kompis pojkvän slog mig i magen efter att jag pratat med en annan kille…

Det är nog för att jag har svårt för hennes pojkvän, tycker han är lite läskig 😛

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Tilde]
1

#3 Det tror jag stämmer till viss del. Jag kan exempelvis drömma om zombies när jag har sett en zombiefilm, eller drömma om min gamla skola när jag har pratat med en gammal klasskamrat. Vissa saker är dock helt random, så jag tror att mycket bara är fantasin som är på speed eller nått. xD

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Haha min kompis drömde att hon blev våldtagen av våran gympalärare (hemskt!) men han är skitsnäll gympaläraren och skulle aldrig göra så :P Men varje gång då vi ser honom så skrattar vi sönder :')

[innebandybitchen]
5

Jag drömde inatt att min mamma och pappa skiljde sig för att min pappa skulle gifta sig med en brandman o.O

[MiniPim]
3

Jag har drömt massa konstigt.. att världen var upp och ner på och att min katt åkte rullskridskor typ!

0

#10 Hahahaha omg det skulle inte förvåna mig om din katt faktiskt åkte rullskridskor hahaha! Den där katten alltså 😂

Quenzi
0

Jag drömmer alltid väldigt röriga drömmar som det händer en massa knasiga saker i hela tiden. Det senaste jag kommer ihåg var att min gympalärare och några thailändare kastade bowlingklot på mig. o.O

PJUM

[MiniPim]
0

#11 HAHAHAHHA.. 
Alltså han är så.. korkad! satt med iPaden och kollade på en video så kommer han med tassen och typ rör på människan i videon! xD

Ratzo
1

En gång drömde jag att jag åkte bil i rymden och blev jagad av dinosaurier.

I can't drown my demons, they know how to swim.

CaptainBunchie
1

Jag har drömt en hel del mysko saker.
En gång var jag och min klass instängd i en kupol, för ute var det dinosaurier. Plötsligt så kom en T-rex och slog sönder hela byggnaden och det vart skitläskigt. xD

Har flertal gånger drömt att jag piercat mig.

Och för inte så längesen drömde jag att jag och min familj hade hamnat i värsta zombie-apocalypsen, och jag skulle ta hand om hela familjen och skydda dom typ.

I natt drömde jag även att vi var på ett museum, ett med massor av akvarium istället för tavlor, och alla olika sortes fiskar. Sen efteråt hade jag fått mina räkor, och då kom en man från museumet och inspekterade räkorna med någon förstorningsglas-grej, och då sa han typ att, men dehär är ju inte dina räkor (de jag ville ha). xD

Och mycket annat! Men kommer inte på mer.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Zorro_Tiger
2

En gång drömde jag något helt sjukt galet. 

Jag och mina 2 bästisar skulle till Ica Supermarket (min ena bästis mamma jobbar där fast här i Sverige då) för det fanns där. Väl där köpte vi marshmallows. Sedan åkte vi till en gräsmatta och tände eld på den (då var marshmellowsen borta) och sedan åkte vi och knarkade med Justin Biber. 

Helt sick dröm, 🤦‍♂️

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[innebandybitchen]
3

Omg, kommer ihåg att jag hade en jätteläskig mardröm för inte så länge sedan, jag var ute och gick och då kom en gammal tant och frågade om jag ville gå hem till henne och titta på Jersey Shores och jag sa ja, sen när vi satt och kollade på det så frågade hon om jag ville smaka på hennes vattenkran för den smakade så gott. När jag hade gjort det så tvingade hon mig att betala för det och jag hade inga pengar med mig så då sa hon att jag skulle gå ut från hennes hus. När jag kom ut på hennes gård så kommer hon i en grävsmaskn och bah "Nu ska du bli platt som en hälleflundra!" MEN DET VAR DÅ JAG VAKNADE :D

Fridaaaa
1

Kommer nästan aldrig ihåg mina drömmar, så vågar ej svara på det :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viilmaa
1

Ja det knäppaste jag har drömt var att en den nya killen i klassen fick en potatis kastad i huvudet. Och till på köpet så dog han av det…. xD

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

[Tilde]
1

I natt drömde jag att jag och Mads var och köpte McDonald'-milkshake som smakade mint. Sedan skulle Mads köpa tomater med min syster, men tre av tomaterna vad gröna så de lämnade tillbaka dem. Självköpte jag en gurka för 0,01 kr.

Sedan gick vi hem till lägenheten utan min syster, när det plötsligt ringer på dörren och jag öppnar. Så står min syster där ihop med en barndomsvän och jag blir sur för hon inte hade sagt till att hon skulle komma på besök tidigt (de kommer på riktigt under påskhelgen).

Sedan skickar jag ett mail, tydligen vid namn "nakenbilder" till min bror där det är massa bilder på trynsnokar (ormar)! haha Wtf? o.O Och tydligen är hela min familj på besök vid det laget.

Jag och Mads går ut igen till någon slags skola, men så blir det ett zombie outbreak! Alla vapen som finns är rosa, så jag tar först en rosa yxa och sedan en rosa AK47 - som om jag vet hur man använder en sån! Sen är det zombie killing time :D Jag är såklart ledaren också! höhö

Efter att ha dödat en stort antal zombies så är vi hemma igen med min familj. Tydligen har kaninerna också fått ungar, ca 20 stycken varav en hade likadana ögon som JAG. Och det är väl ungefär då jag vaknar. 😛

Ett exempel på hur random mina drömmar alltid är.

Jesperlinden97
0

Maan, skulle kunna prata om mina drömmar all day long xD 

En mardröm jag haft var att jag min förra skola var ett fängelse, styrt av små tecknade krokodiler, tusentals, och en kung. 

Jag lyckades rymma, och kom till en bar. Jag gick igenom baren, och kom sedan ut till en jacuzzi (?) i jacuzzin satt Aladdin XD 

Jag sätter mig i jacuzzin och trillar sedan ner i typ en rutchkana (?)

En gång drömde min kompis om att hon jag och några andra skulle på en utflykt, när vi kommer så börjar det rasa stenar från ett berg, och JAG är den enda som blir krossad! Dom åker där ifrån, utan att leta.

Dom åker tillbaks nästa dag, och då är där poliser och hela köret som gräver fram mig, jag är död. 

Dom tar mig till min skola och lägger mig utanför aulan, och alla skriver hälsningar på väggen där. Sen vaknar jag och säger ''Men jag är inte död?'' Okej, så hon drömde inte att jag dog, det är bra! MEN hon och alla dom andra bara lämnade mig där, those bastards!!! 

Men jag älskar dom ändå, haha <3

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

menokej
0

Jag drömmer oftast hemska saker om döden typ…

en gång drömde jag att min syster dog och jag grät och grät men alla var jätteglada och hade fest och sa: nu väntar vi bara på att nästa ska försvinna! och tittade på mig och log…

sen har jag drömt att min mamma dog, samma sak där. Jag var helt förstörd och grät och ville dö medan alla firade och skrattade, dansade, skämtade om hennes död osv.

Sen en gång drömde jag att jag skulle till mormor över helgen och min morfar var där som en ande (han är död)och att mormor skulle dö medan jag var där och hon frågade:är du säker på att du klarar dig nu i helgen när jag går och dör? Och jag var jättenervös och visste inte om jag skulle klara mig själv, men sen gick hon och morfar och satte sig på en stol och dog, men deras kroppar var kvar på stolen… Usch det var hemskt. Och ingen brydde sig, mamma ville inte komma och hämta mig

sen drömde jag att det var en 40-årig man som jag skulle sova i samma säng som, han var min kompis. Sen började han försöka våldta mig och jag kämpade och skrek. Tillslut lyckades jag ta mig ut ur sovrummet och min pappa var där utanför och jag bad till pappa och skrek att han skulle hjälpa mig, men han vägrade och sa:nä, du har satt dig själv i den här knipan du får allt klara dig själv
men till slut lyckades jag kasta ut honom ur huset, jag var starkare än honom :p

jag brukar också drömma att det är andra djur i min hamsters bur, en gång att det var fyrtio(av varje sort alltså) kaniner, råttor, möss, marsvin och hamstrar.. Någon hade öppnat alla luckor i buren så alla djur sprang runt runt och jag fick jaga de överallt. Jag hann aldrig stänga luckorna innan nån annan smet.
en gång drömde jag att hittade jag sköldpaddor i spånet, de hade följt med mig från australien i somras….
och en gång drömde jag att han (hamstern)fick ungar :o

CaptainBunchie
0

Haha, juste!🤪
Jag fyller snart 15, så är rätt nervös för jag ska ha storkalas med hela släkten typ (vi storfirar vart 5e år man fyller typ).

Så en natt drömde jag att jag hade kalas, och då fick jag en present, och så var det en typ dildo/vibrator! Usch vad jag skämdes! 🤐😞

Som tur var det ju bara en dröm. 🥵

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_