dom skyddar mig för mycket
min syrra o mamma skyddar mig FÖR mycket!!! mamma frågar: varför ser du mig som en fiende? jag kan inte svara på det för jag vill inte såra henne genom att säga att hon skyddar mig för mycket och att jag inte orkar inget mer!
Min stora syster och mamma ser och vet allt jag gör.. jag vill inte det jag vill ha ett privat liv. dom frågar vad jag gör som igår var det Tranan (nattklubb) aa då skulle dom veta vad jag gjorde om jag dansade vilka som var där och massa sånt och dom vet allt jag gör på skolan dom ser allt jag gör på facebook.. och när jag sa till mamma att jag vill ha mer privat liv så sa hon: ja men du har ju dina tankar 🤓
hur ska jag gö för att få mer privat liv? att dom ska låta mig gö mer när jag är med min kille så kommer dom upp på mitt rum hela tiden och kollar vad vi gör…
hjälp mig!!!! 😭 asså jag orkar inte det mer!!
Visa att dom kan lita på dig.
Kollar dom mobilen och sånt också? (om du har mobil dvs)
ja det gör dom #2
#1 ja jag försöker ju.. bara att jag hamnar lätt i bråk…
kollar dom mobilen, då är väl det olagligt?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
hur menar du med olagligt? #5 😮
Nej, det finns ingen lag som säger att föräldrar inte får kolla sina barns telefoner. Tack och lov, tycker jag. 🌺 Det är föräldrars uppgift att hålla uppsikt över sina barn, och då kan det vara helt befogat att kolla barnens telefoner, datorer, väskor, fickor och dylikt.
Enda sättet att få förtroende av sina föräldrar är att visa sig värdig deras tillit. Du är femton år, att dina föräldrar oroar sig är helt förståeligt. Det låter kanske som en klyscha, men du kommer att förstå det när du blir äldre, eller senast när du får egna barn.
Jag har själv inga barn, men jag har alltid haft full förståelse för förälderlig oro.
Jag har aldrig druckit, rökt eller gjort något annat ofog, och min mamma har alltid haft full tilltro till mig. Den var välförtjänt och jag missbrukade den aldrig. Är man skötsam så får man också normalt sett större frihet.
Sedan får du också ha i åtanke att föräldrar kan lita på sina barn, men de kan aldrig lita på att alla i barnens omgivning är pålitliga. Att föräldrar håller koll på sina barn och ställer frågor är knappast för mycket begärt.
Ett tips är ju att prata med din mamma och försöka ha en öppen relation där ni kan diskutera allting, samt naturligtvis att du inte går i taket för att din familj vill veta var du håller hus och vilka du umgås med, för det får du helt enkelt acceptera. Försök att se det hela ur deras perspektiv.🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Nej det är inte olagligt att dem kollar i din telefon.
Du har fått bra tips :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
har för mig att det typ var "intrång i någons privatliv" men har förmodligen rört ihop det då ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#9 Är du utomstående får du ju inte klampa in i någons hem och rota i telefoner, bland tillbehör osv, för det är att göra intrång.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur gammal är dU? :)
14
#11 har för mig att hon är 14/15
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
jag är 14