Hjälp engelska
Du lär dig ju inget på det om andra gör det åt dig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du måste försöka! Annars lär du dig ju inget.
Jag har redan översatt hela boken och detta är det enda som är kvar så snälla någon help me
Du måste fortfarande göra det själv. Har du läst hela boken kan det inte vara våldsamt svårt att översätta några meningar
jag behöver hjälp och jag är hemma och är sjuk.
Stor skillnad på att få hjälp och att få någon som gör hela läxan åt en.
det är ingen läxa jag skall ha att öve på innan provet imorgon
#7 Ännu värre?
Om du ska ha prov imorgon måste du ju lära dig, annars får du underkänt! Och varför bara inte be om hjälp av dina föräldrar?
Poängen med upgiften är att förstå skillnaden mellan 'there are/is' och 'are/is there'. Förstår du den?
morsan fattar inte så drf tar jag hjälp av någon vuxen här inne
#10 Men man kan ju inte säga svaret, du ska ju ha prov!
jag säger att detta skall man bara öva på inte skriva i provet-.-
#11 Precis! Vi kommer inte direkt sitta på din axel på provet och viska svaren i ditt öra.
Du ska lära dig skillnaden på is och are. Svårare än så är det inte.
#12 URSÄKTA MIG FÖR JAG HADE FEL :((
så det är drf jag vill att någon skall göra denna uppgift åt mig plzz
#12 Dryga smileysar brukar inte hjälpa när man vill ha hjälp! ^^
Det kommer med största sannolikhet vara liknande frågor på provet som du måste kunna svara på. Du måste lära dig principen av att använda are och is.
#15 Kan du inte skillnaderna på övningen, hur ska du kunna dem på provet sen? :)
snälla bara hjälp mig och jag behöver öva
När man talar om saker så brukar "is" betyda att det är 1, medan "are" betyder att det är 2 eller flera.
Så det du behöver fundera över är vad som sägs och hur många det handlar om.
Look! X two cats over in the corner. (är det en eller flera?)
X lots of different kinds of sandwiches. (är det en eller flera?)
Så skulle du kunna göra.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#18 Men hur sjutton ska du öva när folk ska säga svaret till dig då..? asså..
Vad är det du inte förstår? DU ska lära dig i vilka sammanhang man använder are och is.
Vi kan inte hjälpa dig genom att göra din läxa.
det är ingen läxa jag har gjort der redan men glömde den boken som jag skrev det i skåpet i skolan och då så är ju jag hemma och är sjuk nu och då behöver ju jag svaret.
Seriöst, jag ger upp. Du verkar inte förstå vad jag menar.
#22: Jag har skrivit precis hur du ska göra i #19. Säkert står det här i boken också, reglerna om are och is. Is är en, are är flera.
Sen blir ju självklart "is there" = är det?, det vill säga en fråga. Medan "there is" = "det är!", alltså ett påstående.
http://tonaringar.ifokus.se/discussions/5128bfc8ce12c4136d02824d-las-plzz
läs detta så förstår ni?
Om vi tar den första igen, precis som jag skrev i #19:
Look! X two cats over in the corner.
Är det en eller flera katter? Eftersom det står "two", alltså två, är det två katter och inte en. När det är flera använder man are och när det bara är en så använder man is. Eftersom det är flera katter använder man are.
Är det en fråga eller ett påstående? Det finns inget frågetecken, det är ingen fråga. Hade det varit en fråga hade man skrivit "are (eftersom det är flera) there". Men nu är det ett påstående och då är det "There are".
Look! There are two cats over in the corner.
Gör så på alla. En eller flera? En fråga eller inte?
Då kommer du göra det där på max 3 minuter.
#25 ADHD har inget med detta att göra?
#29 Det där tycker inte jag är acceptabelt att du kallar en annan människa för efterbliven.
Var snäll för faeeen.
jag har svårt i engelska men detta provet som vi har imorgon vill jag få ett e på och jag kan alla glosor och allt men detta 4 orden vad dem betyder på svenska vill jag veta.
there is,there are,is there,are there.
#31 ………………………
Vill inte låta otrevlig men jag förstår inte ett ord av vad du säger.
#31: Vet du, jag har i flera inlägg förklarat precis detta för dig. Det vore roligare att hjälpa dig om du skrev ett simpelt tack.
i #26 har jag skrivit svaret på första uppgiften. I #24 har jag översatt och förklarat skillnaden mellen "there is" och "is there" och i #19 har jag förklarat hur du ska gå tillväga för att lösa hela uppgiften.
Inte ens ett tack får man! På grund av det tänker jag inte hjälpa dig mer! Hade lätt kunnat vägleda dig genom hela uppgiften men du verkar så otroligt otacksam så det orkar jag inte längre.
#31….. borde inte du ha lärt dig det för flera år sedan? ……..jag minns att jag fick lära mig det när jag gick i klass 4…..o.O du går i 8:an va?….
#34 Jag tycker du förklarade på ett väldigt bra sett.
Förstår verkligen känslan när man hjälper någon personen bara skiter i.
34#tack så mycket för hjälpen fattar nu👍
#29 här hoppar vi inte på folk.
#38 vill du veta vad hon skrev till mig i PM ?
ett tips! Ändra attityd så kommer folk att vara mycket trevligare mot dig :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)