Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1792 ggr
[jofse^^]
2013-02-23 14:10
2

läs plzz

några här på tif har tagit mitt skrivande fel och sådant.

jag skriver detta för en tjej på kik har fått ur mig orden och vrf och ovs.

det är så att jag lider av ADHD och jag är en drog som alla som har ADHD tar som heter concerta jag är ändå normal men ändå.

så jag vill säga till alla person här på tif att jag skriver på mitt sät som en del barn vuxna ungodmar som har ADHD gör och det beror på min ADHD och jag menar inget illa när jag skriver i andra inlägg men en del personer kan ta mitt inlägg eller komentarer helt fel alltså tvärt om vad jag menar och det borde kan ske en del fråga mig vad jag menar om man inte förstår mitt inlägg eller min komentar då är det ju bättre att fråga istället att bara skriva en komentar som jag tar som jag kan bli arg eller sårad över och detta är det som har hänt från första början då jag skrev något så blev denne eller någon arg elelr nu det var kommer inte ihåg allt.

så jag vill att ni kanske borde fråga om ni inte förstår eller fattar vad jag skriver då kanske ni tar det helt fel.

kram

jofse^^

menokej
2013-02-23 14:17
23

men man kan ändå försöka tänka på vad man skriver, jag har en kompis som har adhd och hon beter sig aldrig illa ändå, men nu säger jag inte att du betett dig illa för jag har inget med det att göra egentligen men adhd är egentligen igen ursäkt. Och du tar ju medicin :)

[jofse^^]
2013-02-23 14:18
1

1#tack att du förstår.

[Zlarviig]
2013-02-23 14:25
24

Jag har också ADHD, inte skriver jag elaka saker för det.

Och en anledning till att man inte förstår vad du skriver är för att du varken använder kommatecken eller punkter. Det blir väldigt jobbigt att läsa dina inlägg när man inte vet var den ena meningen slutar och den andra börjar.

Jag vet inte om du helt enkelt inte vet hur man använder komman och punkter eller om du bara struntar i det, men du borde iallafall försöka att använda dem flitigare.

Och så borde du nog tänka efter lite innan du skriver något. Jag har sett dig skriva till folk att dem är dumma osv.

Och du skapar ofta helt värdelösa trådar. Jag har sett minst tre olika trådar från dig som bara handlar om att du vill att någon kille ska skriva till dig på KIK…

[jofse^^]
2013-02-23 14:27
1

3#andra har oxå gjort elaka inlägg om mig,om var både anonyma och någon annan att spärra mig.

menokej
2013-02-23 14:32
12

#4 bara för att en person vill spärra dig behöver det inte betyda att den är elak, alla kan inte tycka om alla. Och även om någon skulle vara elak mot dig behöver du inte gå ner på samma låga nivå och vara elak tillbaka :)

[cookies]
2013-02-23 15:23
5

Låter som du skyller på ditt adhd i mina öron (med detta menar jag INTE att du GÖR det!) ? I alla fall bra att du skriver att man ska fråga om man tar det nedvärderande.

[Tuulikki]
2013-02-23 15:29
3

Vad bra att du förklarar hur det ligger till! :)

Jag tror att mycket av det som hänt här på sajten har varit missförstånd från båda sidor. Om man har fått för sig att någon är elak spelar det ju nästan ingen roll vad de skriver - man tar åt sig negativt ändå. Det bästa är att bara strunta i allt och låta varandra vara. 

Du säger att vi andra här på TiF ska fråga dig om det är något vi undrar över, om det du skrivit låter elakt. Självklart kan vi göra det, men då får du ju göra samma sak och inte tro att vi mobbar dig. :)

[MiniPim]
2013-02-23 16:36
11

Gosh

[trabajo]
2013-02-23 16:40
10

Bara för att du har ADHD måste du inte vara taskig och dryg. Jag känner några med ADHD men dom är inte otrevliga för det. Och dessutom har du ju medicin för det?

CupcakeGod
2013-02-26 13:13
6

Jag har ADHD, tvångstankar och borderline och nej jag tar ingen medicin. Ingen har någonsin sagt att jag är dryg, otrevlig, att jag säger dumma saker osv. Du kan inte skylla allt på ditt handikapp!!!! 

Concerta gör att man blir lugnare och mer koncentrerad…

[Spökriddare]
2013-02-26 13:17
2

Jag har ADHD men jag behandlar inte folk illa. Eller jo det gör jag ibland fast det är min personlighet inte min funktionsnedsättning. 

Behandla folk som du själv vill bli behandlad.

Fridaaaa
2013-02-26 14:13
1

#7 Då skulle du se vissa pm hon skickst till folk :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
2013-02-26 14:19
0

#12 Vad menar du med det som svar på mitt inlägg?

Fridaaaa
2013-02-26 14:22
0

#13 du skrev att mycket som hänt här är missförstånd. Mdn menade att så är det ej. :) inte med det som ts hsr skrivit, bett om ursäkt (bland annat i trådar) och sedanfortsatt igen :/

[Tuulikki]
2013-02-26 14:27
3

#14 Jag vill absolut tro att en del grejer är rena missförstånd där TS kanske uttryckt sig på ett annat sätt än hon menar. Jag skulle aldrig välja att tro något illa om någon och när hon då ursäktar sig kan jag ta det istället för att tro att hon vill komma undan.

Sedan är jag inte helt dum i huvudet, jag förstår också att hon inte är helt oskyldig. Jag vet snarare att hon inte är 100% oskyldig då jag pratat med folk som blivit utsatta och kan läsa av henne på beteendet i trådarna. Däremot tror jag inte en sekund på att hon har gjort något mot alla de som är emot henne. Snarare att det blivit en slags "trend" - alla mot en - bara för att det hon skriver kanske inte passar dem.

Fridaaaa
2013-02-26 18:50
1

#15 Ja vissa grejer i trådarna kan säker vara det :) 
Jag har inte påstått att du är dum i huvudet heller? :/

Nej inte mot alla, det tror inte jag heller, men mot en del här inne vet jag, och sedan skyllt ifrån sig osv :S
Och jag har itne sett någon bättring i beteendet trots ursäkt, och då tror man ju inte på ursäkt heller :(

Och detta är inget illament mot TS men har man sagt förlåt och lovar att bättra sig, då kan man inte fortsätta på samma vis ändå.
Då får man bevisa att man inte är sådan som person :)

[Tilde]
2013-02-26 19:02
5

Bra att du förklarar hur det ligger till TS, men som sagt gäller skrivreglerna även för folk med diverse sjukdomar. Tycker du att någon är elak mot dig kan du skicka PM till mig eller Medarbetare och länka till tråden där folk har varit dumma. Skriver du däremot elakheter tillbaka kan vi inte "ta din sida".

Det vore lättare att förstå dig om du sätter ut kommatecken och punkter i dina inlägg så det inte bara blir en enda lång mening. 🙂 Det är såklart svårare att läsa en text om man inte gör pauser i läsandet, så tänk på grammatik och stavning!

[Tuulikki]
2013-02-26 20:59
0

#16, det var det jag menade. En del grejer.
Nejnej och jag sa aldrig att du kallat mig det. Menade mer att jag förstår TS i en del men samtidigt är jag inte dum och går på precis allt eller tar vilka ursäkter som helst😉

Jag har pratat med vissa här och vet en del av de grejer hon har gjort och så läste jag en annan tråd och förstår verkligen att du ogillar henne - men alla andra då? Det finns ju många här som inte har någonting med saken att göra, de borde ju försöka överlåta allt till medisar & Sajtvärd.

Nu har vi ju äntligen fått ett slut på allt så nu tycker jag att vi släpper detta!😃

Fridaaaa
2013-02-26 21:03
0

#18 Aha du menade så :)

Ja vissa här inne vet jag ej om hon skrivit till eller inte, men vissa vet jag, alltså inte bara mig :)