Letar efter en bok
Jag hatar böcker, det äe så tråkigt att sittta och läsa, MEN för några år sedan hittade jag en bok. Det var en katt som var dörsvunnen och det var något gäng som skulle leta efter den! Jag vet inte vad boken hette, men typ djurvänner eller Sessan typ.. Eller jag tror katten hette sessan! Men det fanns andra delar, men jag kommer inte på vad den hette så jag kan leta efter den :( Och i skolan läser jag en tråkig bok som jag bara glor på och bläddrar ibland.. Sen vill jag gärna ha tips på lite typ tonårsböcker, inte sånna med typ sex och självmord i.. Utan lite mer som passar tonåringar! :3 Så tipsa på, förhoppningsvis kanske jag tar en sväng till biblioteket på måndag om jag hittar vad den där boken heter!
JAG HITTADE DEN!!!! Den heter "sessan är försvunnen" jaaaaa!!! :D nu är jag glad! Men tipsa fortfarande om andra böcker ;)
Jag gillar lite fantasi och bakot i tiden, så vargbröder är riktigt bra!
Men en bok som heter Puman av Laura Trenter, hennes andra böker gilla min syster och jag har änu inte läst!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Cirkeln och Eld (2 första delarna i en triologi, vet inte när 3:an kommer ut) handlar om övernaturligt typ, fast dom är SÅÅ sjukt bra!! Man blir beroende seriöst!! Älskar dom ♥♥♥
Sen är skuggporten också jättebra, läst den några gånger, beroende! Också övernaturligt :)
Hunger games (första boken är såå beroendeframkallande, de andra två är inte lika bra)
Varg Bröder- supersuperbra böcker!! Handlar om förr i tiden, typ 6000 år sedan där dom måste jaga för mat och sådant. Dom är också verkligen jättebra, rekommenderar verkligen alla dessa böcker!
Sen är det ju Fem-böckerna, vet inte riktigt hur många böcker det finns- men 20 st kanske? Det är iaf för kanske 50 år sedan, så dom pratar lite gammalmodigt (adjö, hemskt mycket, smörgåsar osv.. :P och typ "vi kom 5 minuter försent till te:t så vi fick rejält med skäll), men dom är också svinbra böcker! Läste alla flera gånger när jag var liten, läser dom fortfarande! Dock hinner jag inte läsa så mycket.. men har alla böcker. Läs första boken först :) Dom är svinbra och lättlästa och man läser ut dom snabbt.
#2 tack för tipsen! Jo vargbröder verkar bra, ska ta och läsa en av dom! :3 #3 tack för tipsen här med :D Ja fem böckerna gillar jag inte riktigt.. Dom är så gammeldagsa och tråkiga :( Men vargbröder ska jag kolla upp .D
#4 Fast tycker du fem böckerna är tråkiga?!?!?!
Dom är såå spännande och man kan inte sluta läsa för man vill veta vad som ska hända! Man måste liksom tvinga sig lägga ifrån sig boken när det är spännande xD
#3 Minns att det även fanns en TV-serie (och film?) om "Vi fem".
Läste också dem när jag var liten, samt Kitty-böcker, vilket handlar om en tjej som är detektiv eller nått, hah.
Hade en favoritbok som hette Onda aningar, som är mysterie/mord-bok om några tonårstjejer på ett läger.
Och och och Svept i rosa papper var en absolut favorit! Så sjukt bra bok tyckte jag! Den tar dock upp ungdomsproblem, innan tonåren har jag för mig. Handlar kretsar kring vänskap som försvinner.
någon av magnus Nordins böcker, kanske?
#6 Jag vet! :D
Jag har alla kitty-böckerna, tycker dom suuuger.. xD
#7 är inte det han som skrivit eld och cirkeln? :D Han är jättebra författare!
Åååååh kom på den BÄSTA boken; Trollets hjärta! Tyckte den var sååå spännande att jag inte kunde sluta läsa!
Handlar om en vacker tjej som blir kidnappad av ett stort troll som vill gifta sig med henne och hennes pojkvän (eller en kille som är kär i henne i alla fall) ska på äventyr för att rädda henne, lösa gåtor och liknande.
Så ska han hitta trollets hjärta som ligger gömt och "döda" det för att rädda flickan!

Kanske är för yngre barn dock xD Minns inte
#8 Haha min mamma älskade Kitty-böckerna när hon var ung och hade massa böcker sparade :) Minns dem knappt själv. xD
Oh, jag har många bra boktips om du gillar fantasy/övernaturligt och sånt..? 
#8 nej-.- men han har skrivit liknande böcker :)
Håller med om Varg Bröder, grymt bra! :D Annars Trasig Soppa, har nog läst den 3-4 gånger, fortfarande lika bra! :D
PJUM
De Utvalda, Dustlands, Bessynnerliga Barn, Tornrummets Hemlighet, Fablehaven; den förbjudna skogen, David&Larissa; under en himmel av glas är bland annat vad jag har här hemma på hyllan.
De förstnämnda är lite mer mot vuxen/tonår/svårare, de två sista är mer yngre tonår/lättare.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Skuggporten är skitbra! :D
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
#15 Håller meed! ;D
Jag älskar Magnus Nordin! Han skriver jättespännande och bra deckare! :) Han borde du kolla upp Aynaz.
Några böcker av Magnus.
- Förföljaren
- Årstamördaren
- Prinsessan och mördaren
Sen är Katarina von Bredow superbra med**!
**Några böcker av Katarina
- Syskonkärlek
- Som jag vill vara
- Bara inte du
Jag tycker att alla kan läsa min bok (kommer ut snart, eller kring påsk någon gång) som är en självbiograf och som handlar mest om att vara en kille som bla. dansar, rider och bloggar. Där man får läsa om bland annat mina självmordstankar, hur utsatt, misshandlad och mobbad jag blev, mina föräldrars skiljsmässa och även dödshoten som jag får än idag.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Tack för alla tips! Jag var på biblioteket igår och lånade 2 böcker. De skulle få in vargbröderna och den där boken jag letade tills på fredag så jag får gå dit då! #18 vad coolt med en egen bok! Fast vad hemskt med allt du varit med om.. Skulle gärna läsa den fast jag är ganska fjantig när det gäller böcker, kan bygga upp bilder på direkten och det skulle vara lite sorgligt att läsa tror jag :/ (vill inte vara elak)
Jag håller med #3! Engelsforstirlogin är heeelt fantastiskt! har läst både Cirkeln och Eld två gånger vadera, nu sitter jag och väntar på 3:an :)
#20 Går den att beställa/förhandboka ännu?
#21 Nja, den släpps ju till hösten men det är möjligt att du kan förhandsboka den någonstans :)
Däremot släpps ju Berättelser från engelsfors den 2:a april :)
#22 Vad bra! Jag ska köpa båda :)
Boktips för folk som gillar fantasy är Sagan om Isfolket! Sjukt bra böckerr alltså! Däremot måste man verkligen gilla att läsa då serien består av 47 böcker :P Jag har läst alla böckerna och jag ÄLSKAR DEM!! :D
#24 se bökerna har jag hört talas om! Är de värkligen så bra som folk säger? :D
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂