Dålig UM?
Idag skulle jag ringa för att boka tid på UM hos barnmorskan, för jag ville ha hjälp med min mensvärk och vill helst boka en tidig tid så jag hinner med bussen hem. Jag bor på landet och har inge buss kort efter som jag åker chaterbuss.
Så jag gick upp tidigt för att ringa efter som vi har sportlov och de har bara telefon tid en timme på morgonen på onsdagar. Så var hon inte där och hade röstbrevlåda som bara ''jag kommer tillbaka på måndag ring då''
NU känner jag: GAHA HINNER JU INTE RINGA PåGRUND AV LEKITONERNA PÅ MÅNDAG MORGON! Skjukt sur är jag!
kommer få sitta i byn tills mor kommer o hämtar mig för att jag måste dit nuder droppin tiden!
Om jag inte kan ringa från lektionen.
Och är sjukt nervös för att gå dit!
Så nu undrar jag hur vart ni bemötta när ni kom till UM?
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Konstigt att ingen var i telefon förrän måndag! Jag har inte varit på drop-in, har endast varit på UM när jag har bokat tid via telefon eller internet, men jag har alltid blivit väl behandlad. :) Vissa är ju trevligare än andra, men de har alla gått igenom det de ska utan att försöka stressa eller liknande.
Fast ja, jag har en gång fått vänta i nästan en kvart för de hade fikapaus, trots att jag hade fått en tid då……….
#1 okej behöver inte oroa mig då!
Men i vanliga fall har de bara telefon tid på onsdagar till barnmorskan då öppetiden är Måndagar 13.00-16.00 (dropp in 15.00-16.00)
Jo en till fråga, kan man ta med sig en kompis, att ''håla hand'' lixon?
Där jag går på UM har de bara telefontid 2 dagar/vecka och då mellan 2 olika tiden, inte lång tid alls :/
Jag har alltid blivit bemött bra :) Och har jag missat telefontid har jag talat in meddelande till dem, sedan har de ringt upp och så har jag fått en tid :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Ja du kan ta med en kompis, jag hade med min syster första gången jag var där :) Men var beredd på att de kan ställa privata frågor, så du måste ju i så fall vara ok med att kompisen hör allt. :)
#3 Okej, tack :)
#4 okej, jo den kompisen jag skulle ta med då är en sådan som redan vet allt om mig och jag allt om henne :)