Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2472 ggr
medarbetare
1

Noppa ögonbryn...

Hej! Hur gör ni när ni noppar era ögonbryn? Jag har försökt med en pincett och så håller jag emot med den andra handen men det gör så jäkla ont! Jag klarar kanske 3 st, sen börjar det rinna ur ögonen o det blir rött på ögonbrynet…

Wanzel
1

Brukar vara samma sak för mig!
Rött blir det väl antagligen eftersom att huden blir irriterad, så det är nog ingenting man kommer ifrån.

För mig har det blivit lite bättre med tiden, men får fortfarande oftast tårar i ögonen när jag är färdig. Det var värre när jag började med det, men jag tycker fortfarande att det känns en hel del..

[Sparkle]
1

Jag tycker att man ska vara den man är. 😛

Afturelding
0

Det blir bättre med tiden, försök slappna av i musklerna bara :) Och spänn eventuellt huden.

För mig känns det inte ens längre, men ibland kan jag nysa, haha.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Wellcraft
0

Jag noppade första gången hos frisören så jag fick en snygg form, nu håller jag bara efter den. Känner ingenting när jag noppar, blir inte rött heller. Vet ej varför 😮

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

grodprinsessa
0

Om du absolut vill noppra och känner sånt obehag, be en kompis som är van göra det så kan du fokusera på att bita ihop =P Det finns också kylkrämer och så för att det inte ska göra så ont. 

Min första tanke är dock om du gör på rätt sätt. En dålig pincett och fel teknik gör att det gör ASONT, börjar blöda och blir irriterat.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Wanzel
1

#2 Klart man ska vara sig själv! Men om man känner sig lite vackrare av att fixa sina ögonbryn så är det bara bra. Man ska känna sig vacker! 😃

Jag brukar inte lägga ner så mycket tid, mest för att jag är lat heheh. Tar ganska få hårstrån, bara så att det blir lite mer av en form på det.

medarbetare
0

Okej, tack för svaren! :) Jag ska pröva att streta imot mer o bita ihop! ;)

[Tilde]
0

Det gjorde svinont första gången jag skulle testa! Blev tårögd också för det är ett så känsligt ställe. Men nu känns det inte alls, så det blir definitivt lättare med tiden :) Du kan ju börja försiktigt och endast ta hårstrån som växer under själva ögonbrynet.

lisora
0

Jag köper sådana där ögonbrynsknivar hahaha.. 

http://www.kicks.se/depend/makeup/ogon/ogonbryn-c136/ogonbrynskniv-p9400

för jag klarar inte av att noppra.. börjar gråta och nysa efter ett strå haha

Hamsterlycka
0

Om man drar snabbt och som drar handen åt ett håll (inte rakt ut frammåt, utan åt sidan) så känns det mindre. :) Har också lite problem med att noppa med jag har vant mig ganska mycket!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Duvethon
0

Skölj ansiktet med varmt vatten innan du noppar så går det superlätt!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

-Idaoh-
0

Ett sätt ja brukar köra med då de fortfarande gör ont på vänstra ögonbrynet är att ja nyper tag i huden runt om ögonbrynet så huden kommer upp mellan fingrarna .. vet inte hur ja ska förklara bättre men då känns de inte alls faktiskt :)
tummen mot ögat och pekfingret ovanför och klämma ihop .. haha aa .. hoppas du förstår ;) Och noppa åt de hållet hårstråna växer annars göre ont :)

medarbetare
0

Vilka bra tips! :) Tack! :)

[Tuulikki]
0

Jag kör på knivarna precis som #9, och efter det finjusterar jag med pincett. Funkar finfint🙂

Revolt
0

Jag säger som några andra - det kan göra ont i början men man vänjer sig :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Jessicahagstrom94
0

Noppa ögonbrynen har jag gett upp med, så jag har köpt en sån där ögonbryns"kniv" som #9 nämner.

Revolt
0

Ni med ögonbrynsknivar- det borde ju växa ut typ dagen efter, eller? :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

[Tuulikki]
0

Nope, inte på mig i alla fall. Dock växer det ut mycket snabbare än om man noppar - men då gör det ju ingenting om man inte blir jättenöjd heller.

Dock gör jag bara samma sak hela tiden, så det tar 5 sekunder på varje sida. Myyycket smidigare (och på mig även snyggare) än med pincett

menokej
0

om man smörjer in sig runt ögonbrynen innan man noppar brukar det går lättare, men man vänjer sig av smärtan. Har jag inte noppat på ett tag så gör det väldigt ont, men annars inte alls :) lycka till!