Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1805 ggr
[Spökriddare]
0

Är du hemma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaaaa… Någon som är hemma och kan roa mig? Ligger halvdöd i sängen och lyssnar på Elton John. 

Vad gör ni då? 

(Bjuder på en bild från igår kväll… Snygging.)

[Tilde]
0

Jag är hemma och lodar! Ska nog gå ut till kaninerna snart för det är sååå sooooooligt! Wiiiiieeee ☀️

[Spökriddare]
0

#1 Här är det molnigt och hemskt. Samt massa byggarbetare utanför *deppidepp*

[Tilde]
1

#2 Hahaha otur xD Inte ett enda moln här, sitter ute utan jacka och bara njuuuuter!

[rocklover]
0

jag är hemma, kollar lite på vad jag kan göra för att stoppa djurförsöken :)

[Spökriddare]
2

Vi kan slå sönder vakternas huvuden - släppa ut djuren och sedan bränna ner skiten.

Fridaaaa
0

japp, är hemma- Har självstudier :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Spökriddare]
0

#6 Går du på gymnasiet?

[MiniPim]
0

JAG ÄR SOOOOOOK

Clariiz
2

#5; Mord, massa svultna/ihjäl frysta/sönder bitna djur och mordbrand är nog tyvärr inte svaret :)
Utbilda er och leta efter alternativ sätt ist, eller anmäl er frivilliga att göra testerna direkt på er. 

För försöken behövs idag, tyvärr. (då pratar jag om det nödvända och inte onödiga grejer som kosmetika och städprodukter osv.)

Jag är hemma och städar och fixar inför ikväll då jag ska ha min födelsedagsfest :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Tilde]
0

#9 Men åh, fyller du år idag? :)

[Spökriddare]
3

#9 Tycker fortfarande vi kan göra test på pedofiler och äckliga människor. Djuren är så svaga och maktlösa jämfört med människor.

Smullis
4

#9 Nej det behövs inte. Många forskare och dylikt säger att det går att testa på 'döda föremål' också, alltså inget levande med känslor.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Tilde]
0

#12 Men man kan väl inte se en allergisk reaktion på något dött eftersom cellerna (inklusive immunförsvaret) inte lever eller är aktivt.

Smullis
2

#13 Jo tydligen.

[Tilde]
1

#14 Det låter inte sannolikt… men jag har å andra sidan aldrig testat xD

Smullis
3

#15 Det är sant! :) Har hört många säga det. Och då menar jag folk som är insatta i ämnet. Man behöver alltså inte testa på levande ting men ändå envisas vissa att göra det ändå -.-

Fridaaaa
0

#7 Nej högskola :)

Fridaaaa
0

#11 Varför på pedofiler? De kan ej styra sina handlingar. Deras beteende är inte OK men inte ska det göras försök på dem. Då ska det göras försök på misshandlare, våldtäcksmän osv också då?

Smullis
2

#18 Djuren kan ju inte heller det. Hellre på pedofiler och annat äckligt folk än på oskyldiga djur.

Fridaaaa
0

#19 Har jag sagt att försök på djur är OK? NEJ! Verkligen inte!
Men man kan inte säga att man ska testa på sjuka människor heller. Blir ju lika fel det i så fall, likväl som på oskyldiga djur tycker jag.
Pedofiler osv har inte inget sunt beteende men de är sjuka och behöver hjälp. 
Skyddar ej pedofiler eller liknande om ni tror det, säger bara ren fakta.

Smullis
0

#19 Har ju inte ens påstått att du sagt det heller? :P 

Jo men jag förstår hur du tänker:)

Fridaaaa
1

#21 Tog det som det, på sättet du skrev, som om jag menade det :)

Så det vore bra om man kunde komma på ett sätt att få fram mediciner ect utan att göra försök på djur eller människor, om det då ej är frivilliga människor vll säga

[Tilde]
9

#18 Såklart de kan styra sina handlingar! Det är attraktionen de inte kan styra, men de kan välja att INTE röra barn för det! Jag som tänder på killar går ju inte direkt och våldför mig på varje man jag ser.

[Spökriddare]
0

#23 *applåd*

Fridaaaa
2

#23 Nej alla kan inte styra sina handlingar!
Beror helt på vilken störning dem har osv. Så nej alla kan ej det.
Majoriteten av pedofiler har en psykisk störning, så dem kan inte alltid styra sina handlingar.

Nämligen sommarjobbat på ett ställe, med vuxna med olika psykiska störningar.

[Tilde]
3

#25 Pedofili är en sexuell attraktion, så i så fall ska de ha andra störningar också. "Pedofili klassas inte som en störning i sig självt idag men personer (både pedofiler och icke-pedofiler) kan diagnostiseras med den psykiatriska diagnosen pedofili. Den aktuella psykiatriska definitionen av pedofili kräver inte att personen som får diagnosen har agerat efter sin böjelse."

Fridaaaa
0

#26 Jag vet mycket väl var det är, men det brukar ha en sammankopplning med en psyisk störning och det är det som gör att de ej kan kontrollera det.

Vissa kan ej det ändå, men majoriteten har en psykisk störning sammankopplat med det. Alltså kan man ej döma alla pedofiler för sina handlar, men ett visst antal kan man.

[Tilde]
0

#27 Det tror inte jag på och det finns inget bevis på att pedofiler inte skulle kunna styra sina handlingar. Jag har sett dokumentärer om pedofiler som i smyg har utnyttjat barn och då är de ju väldigt väl medvetna om vad de gör eftersom de håller det gömt från sin familj! Sen finns det också pedofiler som på samma gång är kannibaler och/eller psykopater och då är det ju en helt annan historia.

Fridaaaa
0

#28 Tro inte på det då, men det är så.
Fick lära mig en del under sommarjobbet, just om psykiska störningar eftersom alla som bor där, har olika former av psykiska störningar.
Men det är så jag har lärt mig där, under sommaren jag var där i alla fall.

Och som jag skrev, som du kanske ej läst?, att vissa har det, andra inte och att man ej kan döma alla pedofiler över en kam. Utan man får kolla på varje individ innan man dömer anser jag.
Pedofili är inte acceptabelt, det säger jag ej

[Tilde]
0

#29 Men pedofili är ju inte klassat som en psykisk störning xD Men men, detta var inte en tråd om pedofili eller liknande läggningar! 🤓

Fridaaaa
0

#30 Det har jag inte påstått heller, om du läser vad jag skrivit.
Jag har skrivit klart och tydligt: SAMMANKOPPLAT med psykik störning i regel.

Quenzi
0

Jag ligger sjuk i soffan och spelar ägg (tamago). x(

PJUM

[Spökriddare]
0

Alltså kan ni diskutera pedofiler någon annanstans :/ Känns väldigt OT.

Fridaaaa
0

Jag är grinig på CDON, första gången dem tabbar sig men inte rätt tillfälle!

[trabajo]
3

#31 Hon skrev ju pedofiler inte pedofiler med psykisk störning! Hon kanske menade sånna som kan kontrollera sina handlingar?! Pedofiler vet ju visst vad dom gör, dom kan inte styra sin attraktion men dom kan styra sina handlingar! Håller med #23 i allt.

Fridaaaa
0

#35 Mellan mig och Tirin detta, eftersom det vi som missförstått varandra :) Bättre att vi reder ut det i så fall :) Eftersom vi vet vad vi menat, inte menat ect :) Vet att det är ett fritt diskutionsforum mm. Men  lättare att vi reder ut det, via PM i så fall.

Smullis
0

Ja, finns faktsikt 'friska' pedofiler :P

Fridaaaa
0

#3 Just det jag skrivit med :)

Smullis
0

#38 Oh, okej C:

[innebandybitchen]
12

Fridaakesson, du vet ju alltid så jäkla bäst heeeeeela tiden. Du kanske har sommarjobbat på ett ställe för pedofiler också?

Fridaaaa
2

#40 Nej det tror jag inte, då tror ju Tirin det med då, som skrivit minst lika mycket som jag? 
Vad har jag gjort DIG igentligen? Just det, ingenting, ändå hoppar du på mig för ingenting? Mycket moget (not)
Vill du mig något, PM istället för att snacka skit i tråden, det är något jag avskyr så är det när man snackar skit.

Nej det har jag inte påstått, så kom inte med dumma påstående som inte ens skrivts eller antytt till.

[MiniPim]
6

Haha, alltså gud. 

Pedofilförsök är bättre än djurförsök, eller tycker inte du det Frisa? 

Djuren är så oskyldiga man kan bli, tänk att födas och sen bli instängd i en liten bur eller gå till djurförsök. Medan pedofiler våldtar massa små barn och håller på så, fattar inte vad som är oklart i det hela? 

Herregud..

Fridaaaa
0

#42 Har skrivit det redan, att det ej är bättre med djurförsök :)
Men också att man ej kan döma alla pedofiler till "pedofilförsök" pga olika anledningar :)

Så nej har ej påstått att det är bättre med djurförsök, har skrivit det många gånger :)

[MiniPim]
1

#43 Nej jag frågade dig om du tycker det, jag sa inte något annat. =) 

Men rätt åt pedofilerna i alla fall tycker jag.

Fridaaaa
0

#44 :)

Finns människor som erbjuder sig frivilligt mot betalning att få vara "försöksdjur". Det är ju bra om man nu vill det, Jag hade dock aldrig tagit risken…

[innebandybitchen]
11

#41 Haha vad förväntar du dig? Du är 22 år och argumenterar mot 13-14 åringar. De som är äldre på denna sida, t.ex Tirin, förstår iaf att vi yngre är omognare till sättet. Och de startar inte diskussioner med oss yngre hela tiden. I nästan varenda tråd är du och argumenterar och håller på. Hur känns det? Att sitta vid en dator och läxa upp yngre? Om jag var du hade jag skaffat ett liv och insett mognadsskilladen mellan en 22åring och en 13åring. Just sayin'

Det värsta är ju att du ofta kommer med 'jag har sommarjobbat på blablabla, så jag vet..' 

Och det du har skrivit om att det värsta du vet är när folk snackar skit och det. Det var ju sanningen? Känner att du måste få känna på den någon gång också.. 😃

Ha d gött, orkar inte skriva nått mer till dig nu 💋

Revolt
3

Jag tycker att det är mycket bättre att göra test på pedofiler än stackars oskyldiga djur, djuren har inte ens bett om att råka ut massa tester och dö osv. Det värsta är att de inte har nåt val.

Fast iofs så hatar jag pedofiler och säg inte att de inte kan kontrollera sig själva osv. för det är väl klart som fan att dom kan om de inte har någon mycket allvarlig sjukdom.

Borde inte ge mig in i den här diskussionen eftersom att jag blir så otroligt äcklad av pedofiler.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

[morotochcesse]
1

tar det lungt och väntar på mamma som kommer med hårfärg som jag ska fixa och färga med. På mej själv. Ska fota lite med systemkameran senare och kanske gå ut med min kanin

oh-la
0

har en halvtimme kvar på kontoret, sedan får jag åka heeeeeem!!!!!! :)

Revolt
0

Jag har inte gjort nåt speciellt idag, bara vart i stallet :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Fridaaaa
1

#46 Via PM sa jag, respektera det.
Och att tala sanning och snacka skit, är inte samma sak. Och du har ej sagt sanningen.

Och fattar ej varför du bara är på mig? Jag upprepade inte saker mer än någon annan gjorde i diskutionen.

:holmgreen:
2

Idag har jag varit ute och flängt runt. 😃
Först åkte vi till centrumet i närheten och käkade sushi - till brunch.
Sen hälsade vi på i djuraffären då jag ska börja extra jobba där- Det verkade faktiskt riktigt bra, de som äger den är min mammas kompisar och de är riktigt seriösa. Den ena var forskare (vet inte inom vilket område dock) och den andra är veterinär. De har precis tagit över stället och ska bygga om och sen ska de även öppna en liten veterinärklinik i affären. Jag tror det blir jätte bra, de vet vad de snackar om osv. Jag tyckte hon sa att de har en privat uppfödare som föder upp för affären. Alltså ingen grossist.👍 Jag tror det blir bra. Det är en liten djuraffär, de har två anställda. Och sen är det de två ägarna och deras dotter som är typ 8.
Sen blev det lite shopping- skaffade mig två kavajer och ett sjukt fint linne. 🤪

Nu har ni fått en hel uppsats om min dag haha.

Nej juste! Glömde, när jag kom hem klippte jag klorna på mina kaniner och tog in dem för lite kanin bus. Och lite mys såklart. Vädret är dock sämst här, det regnade, seriöst, inte snö blandat regn, utan REGN. Så ajax fick springa av sig lite ute, sen började det ösregna -.-'

Fick en klosax av dem på djuraffären, haha jag o mina klosaxar. hm…

TheGeneralIdea
0

#46 Visst att hon är 22 men det behöver väl inte betyda att hon inte får säga sin mening i diskussioner? Sedan kanske man inte ska läxa upp yngre som du säger (inte sagt att hon gjort det dock) och man kanske inte kan förvänta sig svar med väldigt djup kunskap men det är klart att man ska få delta i diskussioner?

Det är ofta inte heller speciellt pålitligt med djurförsök på grund av att de faktiskt inte är människor. Sedan säger jag inte att det är nödvändigtvis bättre att göra försök på pedofiler. Det måste ju finnas en bättre lösning än levande och kännande ting att göra försöken på?

Just nu är jag klar med en enorm inlämning och försöker smälta att det faktiskt är inlämnat. :)

Fridaaaa
0

Har handlat lite extra helgsgott idag. 
Bra dag idag :D Firar 5½ ¨år tillsammans med min sambo idag :D

:holmgreen:
0

#53 Älskar känslan när man har lämnat in en stor inlämning! Så himla skönt!! Allt bara lyfter från axlarna. Love it 🤪👍

#54 Vad kul, grattis! 5 ½ år är en del!😃

Fridaaaa
0

#55 Japp hehe tiden har bara runnit iväg, fattar ej vad den tagit vägen xD

Smullis
0

#54 Nämen grattis! :D Så skoj att ni hållit ihop så länge! ^^

TheGeneralIdea
0

#55 Jaa verkligen, det var allt arbete jag jobbat med i bilden i två år som lämnades in. Den senaste månaden har jag kämpat som ett djur för att få allt klart. Satt till klockan två inatt och redigerade fotona jag tagit på konstverken och loggboken. Det var hemskt. Är fortfarande orolig för att det blev något fel (som vanligt när man lämnar in i sista minuten) men jag tror det blev bra :) Så sköönt!

Fridaaaa
0

#57 Tack :)