Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 6685 ggr
Gaiezza
0

Drömdjur?

Har ni något husdjur som ni alltid har drömt om att få äga bortsett från dom ni har?

Mitt drömdjur är hundrasen Grand Danios.

:)

Bacon, svaret är bacon. 

[_hsleiufhbtv]
0

Jag har ju kaniner, gerbiler och en hund, så utöver dessa är nog mitt drömdjur.. Alltså nej svår fråga det här.. ^^ Skinnys måste jag nog säga. Fast den drömmen kommer uppfyllas när mina gerbiler vandrat vidare faktiskt, då även mamma är inne på de söta små nakenmarsvinen.. :D

[MiniPim]
0

Mitt drömdjur var kaniner, tills jag fick 2 och nu har jag ett helt gäng.. Glad

Edit: jag glömde…. MINIGRIS <3 ett av dem sötaste djuren någonsin,

Fridaaaa
1

Afrikansk pygméigelkott vill jag ha :D

Sedan andra raser inom dem djur jag har ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

*dubbelt*

Nallebus
0

Samma som TS Tungan ute

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

LadyNagini
2

Jag ville alltid ha ett lejon. Drömmer om att få jobba med lejon i Afrika, typ hjälpa dem att överleva och försöka förstå hur dom fungerar.

Gaiezza
0

#5 Du också?

Äntligen någon som fattar. Alla säger att don är så tråkiga och men dom är helt fantastiska hundar! :)

#6 Det finns jju något typ "jobb" som man kan ha och ta hand om små lejonungar och sen släppa ut don :)

Bacon, svaret är bacon. 

[alisja]
0

Amerkiansk flygpung ekorre.. Åh, så söta! Kyss

[Tilde]
2

#7 Man kan ju alltid jobba på ett reservat, på zoo eller som djurläkare på savannen ;)

Jag har alltid velat ha en pomeranian (en vit)! Skrattande

LadyNagini
0

#7 Låter awesome!

#8 OMG! High five :D Vill också ha en pomeranian, dom är så sjukt gulliga.

CaptainBunchie
0

Åhå, finns alldeles för mycket som man skulle vilja ha som husdjur.

Dinosaurie, tiger, snöleopard/leopard, flygekorre, lodjur…
Ingen av dom skulle nog passa så vidare bra som husdjur dock, och dinosaurierna är ju tyvärr utdöda. xD

Sen är jag otroligt intresserad av en katt av rasen Savannah eller Bengal, då det är hybrider!

Skulle vilja ha ett stort område med stora härliga inhängnader till alla möjliga sortes djur. ;)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Tilde]
0

Kan lägga till att enda sen jag såg marmotset-apor i en djuraffär här i Danmark, så har jag velat ha några! De är så sjukt söta!! Men på senare tid har jag ångrat mig, för jag anser att vilda djur hör hemma i naturen… Foten i munnen

Gaiezza
0

#9 Ja fast jag menar att man har som ett eget lejon somm nah at hand om tills den blir för stor.

Man har ju såklart bara tagit hand om dem om tex mamman är död eller så. :)

Bacon, svaret är bacon. 

Jesperlinden97
0

Har kaniner redan, och det kanske låter lite knäppt, men jag skulle vilja ha en häst ._. 
Även fast dom skrämmer livet ur mig, plus att jag har noll koll på hästar xD
Men det skulle vara så sjukt coolt ._.

OCH jag vill ha en jättekatt <3333

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Nellie007
0
Mice
1

Iller! :D

Unicorns And Rainbows
1

Hund, uggla & en as cool papegojja som kan prata! xD

Och så klart en ENHÖRNING <3333333333333333

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

Gaiezza
1

#14 Varför skulle det vara konstigt? :D

Bacon, svaret är bacon. 

[alisja]
0

#14: Hästar är underbara. Och dessutom har jag en stor katt, be jel. Hehehe.

Frosstis
0

Kaniner och råttor!

drika
0

Tinker och en sheltie:)

Hälsningar

Fredrika

:holmgreen:
0

#20 Hihi.. har båda :P

Om man ska vara helt självisk och inte tänka realistiskt så skulle jag vilja ha en elefant, en svart mamba, en kobra och en dvärgsilkesapa

Nallebus
0

#7 Varför skulle man inte tycka om dem hundarna? Dem är ju så underbart vackra Oskyldig

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Unicorns And Rainbows
3

Vi ska få en vit pomerian i vinter, det är ju nästa lika awesome som att få en enhörning (a)

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

[Tilde]
1

#24 OH MY GOOOOD! FUSKARE!!!!! Tungan ute

Unicorns And Rainbows
0

#25 hahaha, Men jag längtar så himmla mycket!!! Kommer bli så kul Skrattande

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

[Tilde]
0

#26 Ja det förstår jag! Är så sjukt avunsjuk just nu!! :C Min sambo tycker att pomeranians är så "omanliga" och "mesiga", hahaha. Hans chef är dock på min sida, så kanske kan vi lyckas övertala honom! Skrattande

Unicorns And Rainbows
3

#27 Hahahahahahha! Men jag håller alla mina fingrar jag har för att ni ska lyckas övertala honom haha! Flört

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

[MiniPim]
4

#25 AHHH SKOJAR DU? :O
JAG KOMMER BO HEMMA HOS DEJ DÅ

Unicorns And Rainbows
2

#29 DU KOMMER BARA ÄTA UPP DEN !!!! SkrikandesFörvånadTungan ute

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

[MiniPim]
0

#30 Nejdå, jag kommer bara vara hos dig 24/7. Flört

Unicorns And Rainbows
0

#31 Haha, skoja! Klart du får, vi kommer ändå bo närmare varandra då (tror ja x'd) :D

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

[MiniPim]
0

#32 Ja xD  hmm, var kommer ni bo någonstans? Lerum?

Unicorns And Rainbows
0

#33 Eh, asså det är i Lerums-komun, fast mer i Gråbo - Olstorp.. ^^

Unicorns And Rainbows

Kramisar Kyss

[MiniPim]
0

#34 haha skitsamma:P

Babydino
0

Möss.

Frida B
0

#34 bor du i lerum!? det gör ju jag med! :D

för övrigt är mitt drömhusdjur en hund av rasen kooikerhondje och skinnymarsvin :)

om jag ska va orealistisk vill jag ha en vit tiger, leopard och såklart varg! gärna en örn oxå ^^ blir ju ett helt zoo i vardagsrummet, hejdå animal planet..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

bambiiii
0

Vill ha ALLA djur, förutom ormar…

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
1

#38 varför inte ormar? :)
Jag var rädd för ormar när jag började gymnasiet men var tvungen att hantera dem i skolan för att få bra betyg osv och nu är jag inte rädd alls. Dem är mysiga :)

Stiinisen
1

En spring hare , så otroligt söta!

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

[Tilde]
1

#38 Håller med Frida! Ormar är riktigt mysiga och coola att hantera! Älskar hur de är som en enda stor muskel! Riktigt fascinerande djur! Skrattande

Mooaaa
0

Nova scotia duck tolling retriever eller tollare lättare att skriva, haha!
Tycker dom hundarna är så sjuuuukt fina men sedan så tycker jag om golden hundar också.

Fast drömdjuret är väl häst!

Peak303
1

Jag vill ha en iller och hade ju inte varit fel med en vit tiger heller :'D Tam då så klart ;) xD

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[134643]
0

#42 De är så sjukt vackra, synd att de flesta har blivit väldigt sönder avlade och fått ett ostabilt psyke.

*kl
Jag vill ha kossor. Åh vad underbart det skulle vara :3

[Tilde]
0

#42 Åh, de var ju helt underbara! Ska jag ha en stor hund får det bli en sån <3

#44 Hur är psyket ostabilt? Är de aggressiva eller så? :/

Fridaaaa
0

#45 Tollare är medelstora hundar, inte stora ;) Men jämför man med den ras du tittat på så ;)

#44 Det håller inte jag med om.
Träffat bara tollare med underbart psyke.

[Tilde]
0

#46 Haha ja för mig är de stora ;) Kanske inte om man räknar med en Grand danois, men stora för mig Cool

[134643]
0

#46 Då har du haft väldigt tur :) Jag har bara träffat nervösa, rädda tollare och enligt de jag pratat med är det något som förekommer ofta bland tollare. Jag säger inte att det inte finns underbara tollare, bara att man kanske ska kolla linjerna noga innan man köper en :)

Fridaaaa
0

#48 Beror nog helt på vem man pratar med och vilka linjer man avlar på :) Varit hos uppfödare av tollare nämligen :)

Cazzos
0

Jag vill ha en tiger, serval eller ozelot :D (varning för crazy cat lady sen 16 år tillbaka)

[134643]
0

#49 Jo men precis, hittar man en bra uppfödare med bra linjer är tollaren en underbart aktiv och glad hund ^^

Åh. Jag vill ha små fjuniga kycklingar också. Bara för att :3

Fridaaaa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#51 Kycklingar fick jag nu i vår ;)
Här är 2 av dem första vi fick fram ;)

:holmgreen:
1

#52 Åh jag dog lite nu!

Fridaaaa
4

En bild till på några andra ;)

Peak303
0

*Fel tråd* Skäms

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Lavèn
1

Jag har alltid velat haft en shetlandsponny och det fick jag tillslut!

Dock så var det för att jag fick henne gratis och hon hade det så dåligt att hon hade dött annars (av svält) :(

och så har jag alltid villa ha kor (som vi inte ska äta en som jag kan rida in) Och det kommer jag med få snart! :DDD

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

JossiMelon
1

Jag vill ha en Rottweiler. Och en häst. Men fungerar inte så bra med en häst i en lägen i Götet. :D

Fridaaaa
1

#57 Finns många som har häst som bor i lägenhet? :) Man hyr bara in sig i något stall :)

Sary
1

En liten utter skulle jag vilja ha.

BettaSplendens
1

En ponny, eller rättaresagt Stellan på Lomma ridklubb. Typ världens mest underbaraste fantaskiska och tokiga häst <3 Min absolut största önskan just nu, som jag hoppas går i uppfyllelse om ett år eller två. Eller aldrig.

Sarah!
1

Min dröm är att få en hund (york elr papillon) och en hästSkrattande Förut var det hamster oxå men nu har jag haft några stycken, haha :)

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

batong_elvis
2

Detta kanske är låter sjukt, men jag vill ha en kamel… Dom är så sjukt coola, haha!

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

[Stripez]
0

Främst av allt vill jag ha duvor att skämma bort haha ;) Har verkligen fallit för dem små liven och ser absolut att min framtid kommer innehålla dessa fjäderbeklädda gobitar ♥

#62 HAHA jag vill också ha kamel :D Har mejlat en kamelfarm och fått lite info om att rida dem.. Kan givetvis skriva ner svaret vid intresse :)

Förövrigt finns det antagligen någon djurart i varje kategori som jag är sugen på ^^

Gaiezza
0

Om an får välja på något som (inte?) finns, så vill jag ha en drake!

Bacon, svaret är bacon. 

[TheoA]
0

Heh.. Kamel, lama, alpacka, get, jak, ankor och gäss. Säkert några fler som jag inte kommer på.

Knutte-love
0

Oj, Vilken svår fråga.jag har ju haft sköldpaddor. och nu har vi här hemma 2 flat coatd retriever, 1 cocker spaniel, 1 hamster, 5 marsvin, 2 katter och 1 kanin. Men jag har sedan jag varit liten vela ha en Pomeranian och Clumber spaniel. Clumbern kommer jag och min mamma eventullt skaffa när min syster flyttat.=P

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Afturelding
0

Häst! En svart eller mörkbrun islandshäst med vitt tagel (man och svans, alltså).

Och en fågelspindel. Jag vill även ha ormar och en leguan :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Smullis
0

Minigris, tenrec, uggla och apor ♥

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Thildalulu
0

En afghan, de är SÅ fina och jag bara älskar hur vinthundar är, men jag vet inte om jag skulle orka med pälsen..

theraphosa
0

En strimmig skunk, Agalychnis callidryas, arowana, giraff, bongoantiloper. Det va min dröm-djur lissta =)

maay
0

En iller, häst, kanin och minisköldpaddor :3

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Jessicahagstrom94
0

åh jag vill så gärna ha en shetland sheepdog! en med lassie-färger :D (att jag aldrig minns vad färgen heter?!)

Sen vill jag ha en leopardgecko för att dom är så sjukt fina och till sist vill jag hemskt gärna ha en häst. och råttor. och möss. och marsvin.

ÅÅH får inte glömma en Ragdoll! har 3 katter men skriver med just den rasen ändå för att dom är så galet fina.

haha! nu är jag färdig. svårt att bestämma sig för ett :s

Moalinn
0

vet inte riktigt vad lassie, som förövrigt är en collie, är för färg, men antagligen sobel ? (:

Vill också ha en liten sheltie! ..
och hästar, sen klarar jag mig gott och väl med lite katter.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

dermot
2

Jag har ju redan kaniner, marsvin, hundar, katter, fiskar, höns, undulater och dammråttor och har haft hästar, får, chinchillor och en massa annat. Men lite fler kaniner och lite fler höns hade inte skadat.. inte mig i alla fall ;)

Tror faktiskt inte att jag har något sug efter ett speciellt djur just nu..

Ska dock köpa någon kyckling/höna nu i oktober har jag tänkt ;D förhoppningvis i denna rasen; (silkes)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jessicahagstrom94
0

#73, jo jag vet att lassie är en collie, men en sheltie med lassies färger vill jag ha :D minicollie som jag kallade dom när jag inte visste vad rasen hette! xD och ja, så kanske färgen hette!

P4go
1

Det var iller, men nu när jag fått hem min lilla bebis. Fortfarande mitt drömdjur dock! :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Smullis
0

Lägger till iller i min lista också!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Linuxx
0

Iller!

If you're good at something, never do it for free.

/ Joker

Clariiz
0

Jag vill ha en elefant :) Fast det är nog inte möjligt om jag typ inte flyttar till Asien eller något.
annars är jag nog riktigt nöjd! Haft de flesta arter genom hela min uppväxt så har inget annat djur en elefant jag verkligen skulle vilja ha :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

saga97
0

en liger..Glad

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

dermot
0

#14 Jag VET att du vill ha en lama!!

llamallamallamllamallamallamallamallamaduck

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ztrawberries
0

En enhörning eller peasus ^^ Nej men jag känner att jag har de jag vill, men en hund eller katt kanske :) har alltid velat ha en katt sen jag var liten, men pappa säger att han är "alergisk" (han är inte det utan säger bara så för då kanske vi slutar prata om katter..^^

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Fridaaaa
0

#80 Liger?

CaptainBunchie
0

#83 - En blandning av Tiger och Lejon, vilket faktiskt finns några få exemplar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Liger

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Fridaaaa
0

#84 Aha aldrig sett:) Trodde hon bara hade stavat fel ^^

Jojaton
0

Tiger eller elefant, haha. annars hade det vart görfett med en frieserhäst. Just nu, och om man tänker mer praktiskt genomförbart, är det en shetland sheepdog :)

Johanna - Instagram

[MikeW]
0

Vill ha hundar, en siberian husky och en golden retriever :) kanske också en german shepherd dom är så jävla söta speciellt när dom är valpar <3 <3

Fridaaaa
0

#87 Kolla noga aveln på schäfer om du köper i framtiden, så de inte har räkrygg osv :(

[RC1393]
0

En bengal el. savannah, illrar, råttor och en tiger (men då tänker jag mig en dometicerad tiger, som alltså inte finns :P)^^

Jessicahagstrom94
0

nu har jag bestämt mig, jag vill ha degus igen. :) det är mitt drömdjur, igen.

Quenzi
1

Råttor är det jag skulle vilja ha mest och det kommer jag antagligen skaffa runt januari/februari :D

Annars raser av dom djur jag har :P Som skinny marsvin och teddysar, sen en riktigt långhårig, fast den spelar ras inte så stor roll så länge den är långhårig x)

Med kaniner skulle det vara coolt med en black & tan belgisk hare *dreglar* och sen en riktigt fluffmuff kanin med såna där lurviga öron c: Och holländare är ju så sjukt fina!

Annars skulle det vara coolt med en mjölksnok :P

PJUM

[morotochcesse]
0

pappas döda hund ludde jag saknar honom så . han var när jag var liten och upp till barn ålder

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.