Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettundersökningar
Läst 1638 ggr
makeupbox
0

Vad gör du innan du somnar?

Som rubriken lyder, **vad gör du innan du somnar / går och lägger dig? och när brukar du lägga dig resp. gå upp?
**

Jag borstar tänderna, sminkar av mig, byter om till något bekvämt att sova i. Jag vill gärna även se ett Gossip Girl avsnitt innan jag jag lägger mig ''på riktigt'', Sedan lägger jag mig i sängen med mobilen och ringer min pojkvän innan jag kollar Instagram, Facebook om och om igen x antal gånger. Sedan sätter jag på en podcast från Sveriges radio, tex ett gammalt Karlavagnen avsnitt och somnar till det samtidigt som jag tänker igenom dagen och morgon dagen. 
Jag brukar försöka lägga mig mellan tio-elva, tar mig en timme minst innan jag somnar oftast. Går upp straxt innan sju.

Vad gör du? Och när lägger du dig?

Emmetem
0

Jag äter kvällsmat, gosar/borstar/matar alla djuren, borstar tänderna, myser ner mig i sängen, kollar Facebook och Aftonbladet i mobilen, försöker få min pojkvän att gå och lägga sig (oftast lite motvilligt ;) ) och sedan försöker jag somna!
Lättare sagt än gjort. Sover jag med min pojkvän somnar jag åtminstone innan 12, om han inte är med mig somnar jag aldrig innan 2.

Kan inte sova utan sällskap ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Tuulikki]
0

Borstar tänder, tar bort smink och sånt först. Sen lägger jag mig i sängen med ett avsnitt Gossip Girl eller någon annan serie. Är jag inte trött efter det kollar jag några till :) 

Sen lägger jag ner datorn och ber hunden hoppa upp i min säng. Efter det kollar jag FB, Instagram, 9gag och smsar/kikar med folk tills jag somnar😃

[Loca Diaz]
0

När jag sover själv:
Borstar tänderna, tar på mig sov t-shirt. Lägger mig i sängen med hunden och mobilen, knäpper på tv'n (eller någon film/serie på datorn) och kollar fb, instagram och sms på mobilen samtidigt. Har jag inget bra på datorn, har jag tv'n på bara för att, oftast kanal Tv4 Fakta. Oftast ser jag brottsplats USA. Ligger med mobilen tills det blir sent och jag tvingar mig att sova, då släcker jag tv'n :)

Sover jag med exet, då duschade vi oftast precis innan, borstade tänderna och la oss utan tv/dator, då fipplar jag med mobilen tills jag blir trött haha (om vi inte myser).

[Tilde]
0

Förutom det uppenbara som att ta bort eventuellt smink och borsta tänder, så ligger jag i sängen och myser med min sambo ett tag. Vi säger godnatt, i princip såhär:

Han: "Sov gott och dröm sött"
Jag: "Du också, älskling!"
Han: "Jag älskar dig"
Jag: "Jag älskar dig med"
Han: "Godnatt!"
Jag: "Godnatt babybabe"

xD

Är jag ensam hemma så gör jag situps innan jag sover också 😛

:holmgreen:
0

Jag gör mig i ordning för att gå och lägga mig. Tar bort smink osv. Sen bäddar jag ner mig i sängen med datorn i knät, går in på iFokus, Fb, kollar min mejl, ibland om jag inte känner mig stressad kollar jag på något avsnitt av någon serie som jag följer. Samtidigt brukar jag låta några av råttorna springa runt i min säng 🤪

Något jag alltid gör är att jag planerar i huvudet. Jag är en person som måste ha koll på allt för att få grejer att gå ihop. Så jag kan ligga i sängen och planera en hel vecka i huvudet om det är något jag känner att jag inte har full koll på. Det är lite som en kvälls rutin, att gå igenom allt. ^^

Sen stänger jag av datorn, ropar på min mamma som jag ber släcka min lampa och säga godnatt till mig (om hon är vaken och på samma våning som mitt rum såklart). Älskar den där känslan när mamma bäddar om en så som bara mamma kan. Haha kalla mig fjantig eller what ever, men det är "nostalgi" för mig. ^^
Sen plockar jag upp mobilen, kollar instagram, fb, kik osv. Jag tänker har alltid undrat var tiden tar vägen på kvällarna, men nu när jag tänker efter inser jag var den försvinner. hehe 🤪

Aja, i alla fall, jag kanske började göra mig i ordning vid 21  och det slutar med att jag somnar 23-24. På vardagar. Men på helger kan det bli senare då jag brukar vara jätte trött på vardagar. ^^ 

Gå upp gör jag runt 06.00 varje morgon, med undantag för sovmorgonar som jag typ aldrig har xD

PiganX
0

Borstar tänderna (dock brukar jag slarva på kvällarna), tvättar bort smink om jag använt det, går på toa, kollar facebook/instagram, smsar eller pratar i telefon, kollar tv och sen tar jag sömnpiller. Brukar somna kring 1-2 på natten, och gå upp vid 12-13 på dagen.

nottheonly
0

Innan jag går och lägger mig så borstar jag tänderna och ger katterna mat en sista gång. Sen när jag väl har lagt mig i sängen så gör jag inte någonting förutom att försöka somna, vilket kan ta ett tag ibland för jag ligger alltid och funderar på massa saker. ^^ 

Jag har varken dator eller TV inne i sovrummet och mobilen använder jag inte Internet på. 

Jag brukar oftast gå och lägga mig vid 1-2 (ska försöka lära mig gå och lägga mig tidigare, men det är iallafall bättre än det var för någon månad sen för då la jag mig alltid vid 3-4 tiden). Och det är olika när jag går upp, det beror på om jag har några tider och passa(som skola osv). 🙂

[Zlarviig]
5
  • Tvättar ansiktet

• Borstar tänder

• Går på toa

• Går ut med hunden

• Tar på mig pyjamas

• Borstar håret och ev. flätar/sätter upp det mitt på huvudet

• Ligger i sängen och tittar runt lite på datorn eller läser en bok eller tidning

• Dricker vatten (Har alltid ett stort glas kallt vatten på sängbordet)

• Fluffar upp kuddarna

• Borstar bort smuts från lakanet (Hunden ligger i sängen på dagarna, och jag kan inte sova med smuts i sängen)

• Bäddar ner mig och vovven på varsin kudde

• Pussar vovven godnatt på huvudet

Jag och hunden sover sked, brukar somna efter några minuter. 😊

[Zlarviig]
0

Glömde säga att jag lägger mig runt 21.00 på vardagarna och håller på med datorn tills ungefär 00.00, eller så tittar jag på tv med familjen till ungefär 23.00 och läser i en timme.

På helgen lägger jag mig ungefär 22.00 och tittar på film och läser till 02.00.

Går upp ungefär 06.00-07.00 på vardagar och 09.00-12.00 på helger..🤪

[Mi-rand-a]
0

Tvättar bort smink om jag har något på mig vilket börjat bli sällan nu för tiden, kissar,matar kaninerna, sitter vid datorn/mobilen, kollar tv om de är något bra och om inte så somnar jag direkt vilket oftast är senast på vardagar halv 12-1. Om jag sover hemma men om jag sover hos johan så kissar jag, kollar alltid en film sen nån del av någon serie och sen måste jag sova så då bäddar han ner mig (om han själv inte ska sova) och jag envisas med att få ha händerna på täcket medans han tycker jag måste ha dom under täcket eller så om han sover med mig så försöker jag hitta den rätta sovställningen som oftast är med en arm och ett ben på honom vilket han inte alltid tycker om, haha vet faktiskt inte vilken tid jag lägger mig hos honom blir alltid så mycket svammel där :p

JossiMelon
0

Oftast har jag suttit vid datorn innan jag går och borstar tänderna o.s.v. Sen ligger jag mest och funderar på livet, kanske läser något, ber en bön och somnar. 😴

Revolt
0

Jag tvättar bort sminket, smörjer in mitt ansikte, borstar håret och flätar det (jag har så långt hår så det blir värsta trasselbomen på morgonen annars…) sen byter jag om, sen fixar jag till lakanen, fluffar till kudden, och skakar till täcket, sen lägger jag mig i sängen med min iphone och kollar facebook, instagram osv ;)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Afturelding
0

Först äter jag något, sen borstar jag tänderna och sätter i bettskenan och tar mina p-piller. Sen lägger jag mig och myser med sambon och båda katterna.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Greigh
0

Borstar tänderna, klär av mig och myser med sambon. Eventuellt lyssnar på musik/ljudbok i bakgrunden. Sedan totalslocknar jag!