Hotmail = Outlook
Ni som använder hotmail, vad tycker ni om att de har gått ihop med Outlook och helt ändrat utseende?
Personligen tycker jag att det är jättefult! Ser aptråkigt ut med andra ord. Nästan som om det är till för pensionärer för att vara så simpelt som möjligt. BLÄÄÄ! 🤮
Jag har inte använt hotmail på 17 år, så jag vet inte riktigt skillnaden.
Men har hotmail alltså blivit en programvara? Inbyggd i outlook express? Eller är det fortfarande en internet-sida?
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
#1 Nej det är fortfarande på internet, men det heter numera Outlook och har ändrat utseende helt. :P
Och bortsett utseendet. Finns det några fördelar med det?
Jag använder själv Gmail, för att det har ett enkelt system och är sammankopplat med olika sidor som Google+, Youtube och Blogger. Så är jag inloggad på Gmail, så är jag automatiskt inloggad på de övriga sidorna och slipper göra en massa dubbelarbeten.
#3 Det ver jag inte, jag tycker det har precis samma funktioner som innan bara att det är mycket fulare. :/
Jag har G-mail men använder det inte då jag tycker bättre om hotmail, eller tyckte bättre om det.. 😛
Kikade in för någon dag sedan, använder Gmail annars men har en skräpmail hos Hotmail. Tycker det ser bra ut, en klar förbättring. Mycket tydligare och enklare layout. Jag prioriterar absolut användbarhet och tydlighet framför onödiga bells and whistles.
Tycker även att det är bra att det nya utseendet stämmer överens med Windows nya metrostil - Hotmal/Outlook är ju en produkt från Microsoft så det är ju logiskt att det skulle följa samma designspråk som deras andra produkter.
Vad jag gillar med Gmail är att man kan skicka tyngre filer till varandra.
Man kan skicka en fil som är upp till 1GB stor. På hotmail är maxgränsen 5mb eller något och det blir jag grinig på :P
Dessutom kan man ha större koll på och blockera alla spammare som skickar virus och skit. För att inte tala om "Grattis du är utsedd vinnare till 1000 kronor"-reklamen som kommer 6 gånger om dagen XD
På min hotmail är inget ändrat :)
MSN däremot tycker jag inte om att de ska bli skype helt :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Jaha :) Skickar endast bilder eller text över mail, men det kan ju vara något att tänka på! Min bror tjatar ju dessutom om hur mycket bättre Gmail är, haha.
#7 Nej jag vet! Jag ogillar Skype starkt och höll därför kvar i MSN, men nu har de ju gått ihop så ja… jag skippar chatten helt. 😕
MSN är inte populärt längre, så jag förstår att det blir skype.
Jag har 324st på min kontaktlista i MSN och 2st av dom är "online" /afk dagligen.
Skriver man till dom så kan man få ett svar 3 dagar efter :P
#8 Så jobbigt :S
#9 Jag tycker det är väldigt många som har msn fortfarande och som gillar det mer än skype :) Har itne fler online på skype ;) Då man loggar in med sitt msn konto om man vill för att behålla kontakterna :)
#9 Jag hade många på min msn som var inne ofta. Tyckte mycket mer om själva designen och att det är olika fönster för olika chatter, istället för Skype där man måste hålla koll och byta i det enda fönstret. 😮
Iofs, det kanske handlar om generations-skifte.
De som är uppväxta med MSN från starten under 90-talet har väl lämnat det bakom sig. Jag har bara 80-talister på min lista :P
#12 Jag är född 91, har alltid använt msn.. :/ Fast msn var aldrig riktigt populärt i USA utan där är det Skype som gäller. Så jag antar att det var svårt att konkurrera med Skype.
Okej, men då kan man lika gärna lägga det åt sidan.
Har aldrig använt skype.
#12 Jag är född -90 :), och alltid använt msn precis som Tirin :)
Jag använde msn och irc dagligen från 1999 fram till 2008. Innan det var det ICQ som gällde.
Men med ett stort glapp på 4 år, så använder jag msn ca 1 gång i månaden :P
#16 ICQ har jag aldrig använt och inte många under min skoltid som använde det heller :P