(X) Blev av med oskulden
alltså, ville fråga er om en sak.
jag blev av med min oskuld och jag är som fundersam…
jag var ganska full så var som inte med på noterna men det gjorde väldigt ont och när jag sa det så sa han bara 'tyst' och sen körde han hårdare, fast han visste att jag var oksuld. Sen efteråt drog han bara direkt, utan att säga ett ord
gör folk så, alltså ska jag bara typ 'anpassa' mig efter honom och 'skylla mig själv' om det gör ont? Eller 'ska' det vara på något annat sätt?
Jag har som inget direkt att jämföra med, så vill gärna veta vad ni säger. Är det ok eller inte? :)
Dumpa honom! Det är inte ok att göra som han gjorde mot dig.
0# Ja det gör ont första gången man har sex. Det ska töjas ut och man kan blöda efteråt.
Vad killen gjorde var väldigt fel och eftersom du var påverkad av alkohol så kan det här räknas som våldtäkt… I din profil här på iFokus så har du skrivit att du är 14 år (kanske du inte uppdaterat det hela men nu antar jag att du verkligen är 14 år) - lagen säger att man är sexuellt åldersmyndig när man är 15 år - alltså räknas det hela som våldtäkt även om du var med på att förlora oskulden eller inte. Plus - varför är en 14åring ute och är full????!
'Folk' gör normalt inte så, men det finns vissa som gör det och dessa kallar man helt enkelt för svin.
Du ska inte 'anpassa' dig efter honom då han utnyttjade dig.
Nej du ska inte 'skylla dig själv' för att det gjorde ont, det gör ont första gången och killen skulle absolut inte ha kört på hårdare när du säger åt honom att det gör ont…
Det hela är INTE okej!
Om jag vore du så skulle jag ha anmält honom för våldtäkt och jag hoppas verkligen att ni hade kondom (könssjukdomar och ev. graviditet?!) och att du känner honom. Hur gammal är killen?
1# Det var ju inte direkt det hon ville ha svar på…
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#1 jag är inte tillsammans med honom.
#2jag tänkter inte anmäla honom eller något då jag själv var med på det och det kan även ha varit jag som tog insiativet.
Jag är fjorton år, vad jag gör ute full har inte med detta att göra. Men det blev som det blev, jag är inte stolt på något sätt så missförstå mig inte.
Jag är inte gravid, det vet jag för skulle ha kommit ihåg om det var så.
Jag känner honom inte, det var första gången jag träffade honom.
Du verkar upprörd, jag ville bara veta om det är så eller inte…
tack för svaren!
#3 hur skulle du kunna " komma ihåg" om du var gravid eller inte?
Självklart ska killen anpassa sig efter tjejen, om det gör ont eller inte! Han får ju köra försiktigt om hon har ont. Du borde sagt till.
#4jag kom ju ihåg vissa delar och han kom inte i mig så att säga
#5 okej jag visste bara inte.Känner mig typ helt blåst nu men jag tänkte helt enkelt inte bara. Visste inte helt hur det 'ska vara' heller
#6 man kan bli gravid trots att man inte får sperman i sig :p
#7 hur då? genom att äta en morot? ;) haha nej, men man kan inte bli befruktad utan spermier.. ägget befruktar sig inte själv
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#8 - Om man har sex utan kondom är chansen stor att bli gravid, även om killen inte kommer inuti en, då de också har försats etc.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#7 Nej det kan man inte, det är sperman som gör att du blir gravid. Däremot finns det sperma i t.ex försatsen så killen behöver inte få utlösning i en.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Killen behöver inte komma i en, man kan bli gravid ändå precis som #7 säger. Jag är väldigt säker på att #7 har försatsen i åtanke men inte riktigt lyckats uttrycka sig. Har man sex och killen kommer utanför så kan man alltså fortfarande bli gravid TS.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Som #11 säger menar jag ju att även om inte själva utlösningen av sperman kommer i fitthålet så kan det ju komma en försats, och SJÄLVKLART är det denna jag syftar på, vad trodde ni? ;) Att jag trodde på jungfrufödsel kanske? ;D
haha men det är ju väldigt liten chans att jag är gravid och jag får väl se när jag får min mens osv.
Men det var inte det jag var orolig över utan undrade mest om det alltid kommer vara så när man har sex eller om det bara var han som var 'dålig'? :)
Jo, men även den lilla chansen räknas ;)
Att det gör ont?? Självklart inte :) Inte sålänge man är tillräckligt våt och kåt iaf ;D
#13 Du kommer "vänja" dig eller vad man ska säga, han behöver inte ha vart dålig i sängen, utan första gången gör oftast ont, eller jag. dom första gångerna t.o.m
#14 ja, men ska kolla det så småningom, dvs om jag inte får mens :)
Och jag var kåt, men de gick som ändå inte…
#15 okej tack då vet jag :)

Jag förstår inte varför alla säger att det SKA göra ont första gången.
Det stämmer inte. Är man tillräckligt upphetsad, våt, avslappnad och tar det lugnt är sex första gången en skön upplevelse!
Det ska absolut inte göra ont. Gör det ont är det något som är fel och man bör avbryta.
Och du ska absolut inte acceptera att killen gjorde så där mot dig! Att han inte lyssnade och gjorde dig illa. Så ska det INTE vara och det är absolut inget man bara ska anpassa sig till.
Precis, första gången SKA inte göra ont, gör det ont så gör man fel.
och det han gjorde var fel.
Kondom måste man ju även använda med tanke på könssjukdomar TS. Tänk på det till framtiden, nya sexuella kontakter är det jätteviktigt att man skyddar sig med kondom med. Var rädd om dig!
Räknas inte det där som våldtäkt?
Gå till en ungdomsmottagning och ta ett graviditetstest om du är rädd, och tänk på kondom i framtiden - nykter och onykter. 
Jag tycker även att du borde prata med honom om det, om du själv tycker att det skulle funka för att räta ut det.
#20 - jo det räknas som våldtäkt, grovt våldtäkt då TS är under 15 och lagen säger att man inte blir byxmyndig förrän 15 år. Så - ja det är våldtäkt mot minderåring.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Tycker det är lika fel att säga att det SKA göra ont som att säga att den INTE SKA göra ont. Alla är olika.
Jag förlorande oskulden till en kille jag älskar, hade vart sugen länge, kände mig helt trygg och var väldigt upphetsad och våt. Ändå gick det inte vid första försöket eftersom det gjorde för ont. Dagen efter gick det lite bättre och gick att genomföra men det gjorde ändå otroligt ont.
Jag kunde inte ens få in en tampong eller ett finger innan jag förlorade min oskuld så att det gjorde så pass ont var för mig inget konstigt.
TS det som hände dig var verkligen inte okej. Blir oerhört arg på killen som utsatte dig för detta. Jag tycker du ska prata med någon, t.ex. din mamma eller en kurator.
Killen bör också bli anmäld för sitt handlande..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#22 Håller med dig.
Första gången man har sex är INDIVIDUELLT om man känner smärta eller ej!
#21 Det är inte grov våldtäkt det är bara våldtäkt mot barn om man ska dömma situationen då killen antagligen inte höll i henne och att hon ändå va med på noterna att ha sex .. Att anmäla en sån här händelse är bara upp till henne själv .
i vissa fall kan man få skadestånd = 🤑 haha
Blir uppriktigt sagt förbannad när jag läser det här.
Killen utnyttjade situationen, oavsett om du var med och tog initiativ eller inte. Att han sedan fortsatte med hårdare tag och motarbetade dig när du sade att det gjorde ont, räknas till en viss del som våldtäkt. Och ser man då till din ålder så är det definitivt en våldtäkt!
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm