Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: hobby-och-fritid
Läst 1984 ggr
[TosaMi]
0

Vad tycker ni om telefonförsäljare?

Jag satt och tänkte lite smått. Vad tycker ni om telefonförsäljare? Jag tycker folk har så olika åsikter om försäljning per telefon så nu vill jag höra vad ni tycker. :)

Mooniq
1

..dom är som pest OCH kolera - heljobbiga Skrikandes

vänder man på kuttingen så är det ju tyvärr kanske de enda jobb dom blir erbjudna o får inte tacka nej, och om dom lyssnade när man sa vänligt nej, inte intresserad så hade nog inte pulsen gått upp heller.

man kan ju anmäla sig på nix och ska då slippa telefonförsäljare men det kan dröja några månader innan det funkar eftersom telefonbolag köper o säljer telefonnummer listor emellan sig..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[TosaMi]
2

Som telefonsäljare får man ju dock inte acceptera ett nej då de riskerar att få sparken. Man måste ju tjata, tjata och tjata! Dock tycker jag det är fel att gå på en säljare personligen bland annat med att "man ringt flera gånger innan" och att man ska dra åt helvete. Det kan ju inte vara så kul att höra.. :)

[WickedAlly]
1

Jag tycker att det kan vara irriterande när de ringer på väldigt konstiga tider på dygnet, här ringer det ibland efter nio på kvällen och ibland innan sex på morgonen. Dock har jag nummerpresentatör och svarar inte om det är t ex 040 -eller 08-nummer. Problemet löst :)

Om dem som personer har jag inget att säga, de gör sitt jobb precis som jag gör mitt. Är väl snarare påtryckningarna från företaget som gör "dem" jobbiga.

Afturelding
0

Jag bryr mig inte om dem. Vill man inte ha med dem att göra efter att man sagt nej så lägger man på och spärrar numret. Eller skriver upp det och låter bli att svara igen.

Jag har dock aldrig någonsin köpt något som de velat sälja till mig, så frågan är hur effektivt det är egentligen?

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[TosaMi]
1

Ibland kan det fungera, det beror ju också på vilka arbetstider man har. Eftersom vissa tjänar mycket på det så borde de ju också sälja mycket. Kan dock inte förstå folk som anmäler en enskild person på grund av att de ringer. Vill man inte att de ska ringa tillbaka så säg alltid nej! Lägg inte bara på eller undvik svara för då ringer de om och om igen.

Dipsie'n'Poo
3

Det är typ bara dem som ringer hem till oss. Så vi har nästan slutat svara i hemtelefonen. Tungan ute

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[MiniPim]
2

jag lägger på när jag hör att det är dem, så irriterande

sunnys
2

Förr ringdes det konstant i min mobil av diverse försäljare.. slutade svara på okända nummer tills en gång då jag fick nog när det var ett okänt nummer som ringde, bokstavligt skrek i telefonen massa saker och skulle precis lägga på då jag hör en förtvivlad röst i telefonen, det var ingen försäljare utan min stackars pojkvän som lånat sin kompis telefon, fruktansvärt pinsamt..

Men vissa går en på nerverna så tillslut kokar det över.. Jag har dock vänner som knäcker extra som telefonförsäljare ;)

[Tilde]
1

Jag är inte direkt elak mot dem, men de ska ju också förstå att ett nej är ett nej! Också att man inte ringer sent på kvällen. Fast hemma i Sverige är det mest folk som ringer för att göra undersökningar och inte för att sälja något. Tungan ute

Cazzos
3

Telefonförsäljare söker efter min mamma för det mesta men min mamma vill inte ha någonting med telefonförsäljare att göra, så jag får säga att hon är upptagen eller att hon inte är hemma Tungan ute

Dessutom så kan de inte uttala min mammas namn rätt! Rynkar på näsan
Vissa samtal söker de efter HONOM, och vissa samtal söker de efter sushi. Skrikandes (min mamma heter Chusri)

CaptainBunchie
0

Haha, jag har telefonfobi, så jag svarar inte när det är okänt nummer, senare kollar jag upp numret på internet och om det är någon jag känner eller släkt eller så ringer jag upp och säger att jag inte hörde att det ringde eller nåt.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

RobinEH
3

Har inget emot dem. De få gånger jag svarar så brukar jag säga att jag inte är intresserad och därefter lägger jag på. Alternativt låter jag dem prata ut och därefter säger jag att jag inte är intresserad och lägger på. De gör bara sitt jobb. Var glad att de arbetar.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[TosaMi]
0

Jag tycker att dom är störiga när de ringer till mig däremot när jag själv ringer så är jag inte alls jobbig ;)

Greigh
0

Jag tycker det är irriterande när de skall ringa på hemligt nummer. Jag har vänner och bekanta som i stort sett måste ringa på hemligt nummer, via jobb osv. Och varannan gång jag svarar i luren så är det en jävla telefonförsäljare………………………