Intressen?
Har ni några udda intressen? Något som inte är så vanligt? Ni gör något på fritiden eller drömmer om att göra något särskilt som är lite udda?
skulle vara kul och veta vad det kan vara :)
skriv gärna er ålder också!
Jag själv håller på mycket med photoshop. Jag vet att många ungdomar också gör det. Men kanske inte på det sättet som jag gör. Jag satsar verkligen på att bli proffs inom photoshop. Därefter håller jag smått på att lära mig effekter i filmer.
Sen en annan riktigt udda grej jag lär mig är att göra fake sår, t.ex göra människor till zombies och sådär. Jag planerar att gå kurs i det sen när jag är 18. skulle vara riktigt kul att jobba proffisionellt med det i filmer på fritiden eller liknande!
Jag är 16 år gammal, har jobbat med photoshop i 2 år. Har jobbat med låtsas sår i någon månad ungefär. Filmeffekter några veckor!
lägger in en bild på min senaste bild, gjord idag :)
vill man se mer av mina bilder finns de här: www.koppsal.deviantart.com
Jag älskar att pyssa med mina djur.
Men även att fotografera, så kombinerar båda: Fota djur :)
Fler intressen är datorn, enklare fotoredigering mm :)
Så inga udda intressen här :)
Vet inte riktigt vad man kan kalla för "udda intresse?":P
TS: Vad fin bild! Jag är superdålig på sånt :/
Är 21.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad roligt, fota är ju jätte roligt!! Gud vilket gulligt marsvin och jätte fin bild!! Udda intressen, något som är ovanligt? Eller? :-D Tack!!
Finns inget ovanligt, bara mindre vanligt ;)
Det finns nog miljontals människor där ute som håller på med fotografering av olika slag, vissa satsar stort medan andra bara vill hålla sig på hobbynivå. Mina drömmar är att åka till afrika och fotografera vilda djur men även hur människorna lever där. Men även har jag som dröm att bli en fotograf åt en artist, följa med överallt och fotografera och dokumentera. Eller en tävlingsfotograf som åker runt överallt och fotograferar hästtävlingar!
Inget jätteovanligt kanske, men ändå.
är 16 så har ett tag på mig att fundera på vad jag verkligen vill.
(min kompis och hennes häst på bilden)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#3 låter hur mysigt som Hällst ju, skulle själv kunnea tänka mig att följa en artist :-D
#2 Tack ska du ha! :=D
#3 Fin och bra bild :D
Jag håller då på med kuber och energidrycker :) inget av dessa två är väl speciellt vanliga :) Annars så spelar jag badminton under vinter-säsongen :) på sommaren så kör jag motocross lite då och då :) Tv-spel blir det ett antal timmar i veckan.. Hehe.. :) Går teknisk linje och är 16 år :)
#6 haha Nice det visste jag inte ;-) Nej men cross låter fett coolt ju :-D
#7 Haha jasså inte? ;) Det är fett coolt! :D Du borde faktiskt testa :)
#8 hahaha ja det tycker jag… Men det kommer nog inte gå fort då.. :o
Jag tycker inte att någon utav mina intressen är udda eller ovanliga, mitt största intresse ligger hos mössen och hamstrarna, även delvis råttorna(är en nybliven råttägare). Fast alla i min omgivning påminner mig ständigt om hur rolig jag är som har det som intresse, så antar väl att det inte är jättevanligt i andras ögon.
Berättade för en tant som jobbade i djuraffären en gång att jag skulle importera en hamster från Finland, hon visste inte ens att man kunde göra det och tyckte att jag hade ett jättelustigt intresse.
Mina klasskamrater säger hela tiden "du och dina råttor" (de kallade mössen, hamstrarna och gerbilerna för råttor, tror inte ens att de vet att jag har riktiga råttor hm) och mamma fattar inte alls, haha.
Ja justja, är 17 för övrigt, fyller 18 i mars.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#10 haha aww :)
Djur som är så härliga. Det är ett av mina andra största intressen men valde att inte nämna det då jag har andra konstigare intressen ;)
Men det är väl ändå självklart att om man kan importera andra djur från andra länder kan man väl göra det med hamstrar också? :)
Men jag håller med dig, djurintresse är ju egentligen inte så ovanligt kanske?
Fast de kanske menar att intresset för smådjur är ovanligare när man är äldre? :)
#11 Djur är bäst, helt klart.
Med "udda intresse" från andras sida så är det inte just djur i överlag som folk ser, utan just mitt val av djur. Hade jag haft intresse för hundar och hästar så hade de inte brytt sig, men just att jag valt smådjuren tycker de är jätteroligt. Haha. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#12 hahah aww "/
De som är så härliga :3

alltså på vardag och sånt är jag väl som dom flesta andra, umgås med kompisar, läsa fantasyböcker, shoppa och så. Gillar att disskutera i rättvise frågor samt djur och miljö.
Men på sommaren kan jag bli som en annan person. Jag älskar att vara ute i naturen, typ leta spår och bara gå runt med ryggsäcken och sova nånstans där man tycker.
I framtiden efter att jag rest och jobbat jorden runt är min "dröm" att flytta ut i naturen och bara leva efter vad naturen erbjuder. Göra verktyg, mat, medicin och skydd av det som finns. Håller på att lära míg lite smått olika medicinväxter men det är svårt att veta ändå om det är rätt växt.
En ganska galen dröm kanske men så är det. :)

tillägga att man är 17 kanske ^^
#14 oj. Ja det är ju lite annorlundare faktiskt!
Men jag har också tänkt på det förut. Men många tvivlade på mig, speciellt mina föräldrar så jag la ner det intresset.
letar du då på typ biblioteket efter gammla typ häx/ört/naturböcker då eller? Eller söker du bara på internet efter den slags informationen? :)
Ska du ha med dig en hund som hjälper dig jaga också och så?
tycker sådant är lite intressant faktiskt, veta hur andra tänker runt sådant :)
#9 Haha det gör det inte i början ;)

haha ja jag brukar inte prata om det med folk för då lär de väl tro att jag är helt vrickad…:)
men jag läser Överlevnadshanboken av John Wiseman. Där står de hur man bygger fällor osv och hur man överlever på alla platser som finns. Den är genial!
Rent praktiskt kan de kanske vara en del problem, har inte kollat hur allt är än riktigt för jag tvivlar tyvär själv på att jag kommer att göra det.
Men om jag ska bo i skogen och få jaga måste andra jägare också få det (älgjakt, vargjakt osv). Vilket inte är som jag vill. Ofta när man köper mark ingår godkännande av jakt i ens område på kontraktet. Jag vet inte riktigt hur det funkar om man vill få ensamrätt. För det är ju en del regler om hur många individer det får vara och då måste ju jag upprätthålla dom även fall jag inte behöver köttet. I nationalparker får naturen vara ifred (vilket jag vill) men de betyder ju att även jag inte får leva där.
Men en hund skulle de nog vara bra att ha, kanske två så hunden får en riktig kompis.
#17 haha iof ;)
#18 ååh den måste jag läsa :]
Men man kanske kan göra så att man bor i skogen på typ.. bara sommrarna eller nåt? Undra om man inte borde lära sig pilbåge också.. Fett coolt ändå… jaga med pilbåge. xd
Jo det kan ju bli knepigt med andra som jagar. Men om man inte bor i skogen över hösten/vintern så har man nog inte det problemet tror jag…
Ja precis. Två jakt hundar.. Grejen är man måste ju träna dem att spåra och jaga och allt sådant innan man bor i skogen på riktigt? xd

hahaha eller hur, sjukt mycket förberedelser, hela livet typ. flyttar nog ut några år innan man går i pension haha!
men du har rätt i att det blir knepigt dom kallare årstiderna, funderade på om man kanske skulle bo utomlands då eller nått. Om man har nå pengar kvar förstås ^^
#20 haha jo precis. jäkligt mycket förberedelser. !
det vore ju riktigt nice, men då måste man läsa på om växterna coh insekterna/djuren i det landet också.. xd
Mitt intresse för att skapa av trådar är ganska udda. :P
Håller på med flera olika tekniker, vänskaps armband, alpha, kumihimo, brickbandsvävning och även lite olika flät tekniker. Fast jag gör mest vänskaps armband, hihi, och jag är näst in till beroende av att knyta. xP Vanligast är att jag gör armband, men kan även göra små "tavlor", kameraremmar, mobilfodral (ingen aning om vad det kallas, men den där lilla fickan man har till sin touch) och säkert ännu mer, bara fantasin som sätter gränserna. ;)
Ta gärna en titt på min sida.
knytaknutar.webs.com
Bortsett från knytningen är jag väldigt nördig i foto, men det är ju inte så udda. :P
Jag har kollat in på bildbehandling iFokus några gånger och sätt vad du har gjort, du är ju skit duktig. ^-^ (till skillnad från mig *skrattar*)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#22 men fy vad kolt! ska kolla din sida senare!! Sådant har jag alltid velat lära mig men inte riktigt haft tålamodet till. hehe. :)
Det låter som du kan nästan göra vad som hällts med alla knutar och grejor :D
Tack!! :D

#21 jo men då vare nästan om man skulle bo i hus och skippa vildmarken ett tag elr nått ;)
#22 Imponerande! jätte fina band du har gjort ju!
#22 dina armband är hur grymma som hällst!!
#24 haha jo kanske de ;)
Japan-tokig 19årig tjej här
Älskar att lyssna på japansk musik, försöker smått lära mig japansk själv, kollar på jdramor mm.
Men jag gillar även att läsa om olika mördare genom tiderna, lösta som olösta, ich liknande.
Samt att jag har ett intresse för spökplatser och det övernatuliga.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag är 13, fyller 14 i maj. ^^,
Jag har väl inget sådär speciellt ovanligt intresse… Men jag skriver. Allt möjligt. Skriver dikter, låtar, noveller, och håller på med en bok just nu. :)
En psykoligisk thriller, haha… Min svenskalärare sa att stilen på min plot är rätt lik Stephen King, och det är ju en riktigt cool grej tycker jag iallafall. :)
Sen är jag som KaiPon här över, med Japan. Jag är en supernördig människa när det kommer till Japan!
Manga, anime, språket, musiken, modet, kulturen… Ja.
Åh, och en sak till.
Jag fullkomligt ÄLSKAR Rococo! Åh, det är fantastiskt! Kläderna är så vackra…
Sen är jag en steampunk-nörd också. xD
Och så tecknar jag mycket, även om jag verkligen inte kan. Det mesta ser ut som något en dagiselev skulle kunnat rita upp, men va fan.
Och något som är rätt ovanligt för tjejer iallafall är att jag älskar tv-spel. Assassin's Creed, Fable och Skyrim är så sjukt epic!
Haha, hur hinner jag med allting? xD
Många intressen här~
Sen har jag några vanliga också som foto, photoshop, ridning osv. xD
Vänliga Hälsningar Lina
#26 Åhh har du varit i japan någon gång? :D
Vart läser du om gammla mord, Letar du på internet då eller? :)
#27 OMG HIGHFIVE!! Jag spelar också fable, AC, dragon age osv. :D
Ska köpa Skyrim nä rjag har pengar :3
Men låter nice med skrivandet! skulle man kunna få läsa lite av dina texter? :]
Du kan skicka pm isånnafall!! :)
Nice, Stephen king är rätt bra faktiskt ;)
#28 Haha, jag sa aldrig att det jag skriver är bra. xD
Eller, jag tycker inte det, men min svenskalärare håller på och tjatar om hur jag är bättre än de flesta vuxna på att skriva, men ja… xD
Här är en dikt iallafall (från min DA). ^^, På engelska dock. [länk]
Vänliga Hälsningar Lina
#28 Tyvärr har jag inte det, men det är ju den stora drömmen. Sjukt avis på en kompis till mig som ska till Japan i sommar ): Det närmaste jag själv har kommit Japan var väll då jag träffade Gackt i augusti XD
#29 haha so? Skulle vara kul att läsa ändå, Jag skriver lite själv faktiskt :)
Ska kolla din dikt :)
#30 haha ok, Men då får du spara lite pengar då och dra dit? Kanske kan plugga där? :)
#32 Jo, det är tanken, men kan ta ett tag då jag är studerande med lägenhet och allt vad det innebär att vara 'vuxen' >.<
Jag har väl inga udda intressen, är 14 år ;)
Jag har en egen häst, men håller enbart på med Natural Horsemanship (är ganska ovanligt..).
Jag håller oxå på med fotografering, och mycket av hundar och hästar :)
Älskar att fota och få fram känslor i en bild, så de är vad jag älskar mest :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
#33 aha joo.. Så är det. Men det kommer vara värt det :)
#34 NH är ju grymt, Vill själv lära mig det om jag skaffar egen häst någon gång i framtiden :)
Din bild är jätte fin, Du är väldigt duktig!! :D
#6 ååh underbar bild!
Ja precis, Kanske känns som om man har en bästa vän på riktigt om man har sådan kontakt med sina djur? :]
jaha oj :o
#37….?
Jag har inte bifogat nån bild, och tror knappast att du menar min profilbild O.o xD
#38, tror #37 menade #36, men att 3an hoppade iväg ;)
Edit; 3an hoppade bort för mig när jag skulle skriva #37. Skriver man snabbt är det ibland lätt hänt (+ att vissa tangentbord jag använt fungerar lite sådär ibland) då '#' och '3' är samma tangent.
haha precis ;) tror oxå att det var det, men ändå xD
#40: hahaha jaa jag menade 36 ;)
#41 hahaha ;)
#37, ja! :) de känns bra att realationen blir baserad på vänskap och tillit istället för att bara få hästen att lyda.
Har kollat lite på dina bilder som du redigerat, sjukt duktig är du, du borde vara stolt! :)
#43 ja precis!!
haha tack!! :D
lite kanske,, :]
Mina intressen är inte så ovanliga, kaninhoppning och båt. Tittar även ganska mycket på smosh =) Jag är 13 =)
Kaninhoppning tycker många här runtomkring är ovanligt.
Är djupt djupt inrotad bland just kaniner, finns inget underbarare djur.
Kommer troligtvis sluta som den gamla kattgalna tanten i the simpsons, fast med kaniner istället.
Häromkring är jag "hon med kaninerna", haha.
En dröm vore att ha en omplaceringsverksamhet där alla kaniner gick ihop i en gigantisk hage istället för att sitta i varsina burar.
Såklart ska inte honor och hanar sitta ihop, jag är inte helt blåst, haha.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#46 Kanske inte är så vanligt med kaninhoppnig x) Känns som det
#47 Här i småland är det väldigt få som hoppar, speciellt i min ålder (snart 20).
De flesta är kring din ålder, 12-13-14.
Tycker att fler i min ålder borde börja.
Men det är ju såååå "töntigt"…..
#48 Här i Värmland är vi ganska många faktiskt, blandade åldrar oxå, några är nog runt 20, vissa äldre vissa yngre =)
Ja där uppe är ni ju jättemånga, har en del vänner som är aktiva inom sporten :)
Ronja Laursen vet du kanske vem de är :)
#48 ja jag håller med där. Är 21, inte många som håller på direkt heller i min ålder. Bor själv vid kronobergsgränsen^^
#50 Ja det vet jag vem det är =)
Nej men hej! Det är ju du *vink vink*
Bor du såpass nära mig? o.O
(jag som har bloggen livet med kaniner) :D
#53 *vinkvink*
Bor på Blekingesidan ^^
# 54
Då var de ju inte så nära ändå, haha!
#55 Hehe :D
Kaninhoppning är väl rätt udda intresse :P är 14 år och tränar truppgymnastik och är med kompiar på fritiden också =)
#57, håller med, Vet ingen som håller på med det där jag bor ^^
ååh låter intressant vad är det? (hahaha) :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#58 Hehhe man hoppar med kaniner helt enkelt :P På tävlingar tävlar man om att ha minst fel och anbbast tid.
Film från en tävling när min Nemo hoppar.
#59 haha jag menade truppgymnastik ;) Jag vet vad kaninhoppning är :)
Ser rätt gulligt ut när de hoppar så där långt/högt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#60 Aha :P hahah det är gymnastik fast man tränar och tävlar med sin trupp tillsammans;) du får en film från när vi tävlade gympa för ett tag sen ist :P
#50 jaha,, Fy vad coolt, Jag har typ aldrig hört talas om det förut. xD
#23 & #25 Tackar tackar, hihi, jag kan lära dig hvis du vill, eller försöka kan jag. ;-) #24 Tack så mycket. :-D
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

#34 höll också på med NH när jag hade häst, de är så jävla bra!! man får ju verkligen en kommunikation med hästen! Det är så roligt för jag tror det börjar bli större även hos ungdomar för jag har sett några stycken på fb som skriver om nh med sina hästar, det är ju as bra för det är ju ett mkt bättre sätt att hantera hästar tkr ja och att folk får upp ögonen för de :D
Är 14 år: Jag har väll inga speciella intressen direkt, men jag skriver väldigt mycket. Skriver mest dikter och lite låttexter och kanske nån novell. Annars är det väll dans och sång jag älskar mest och mina underbara vänner såklart.
Hahaha ;)
#64, Ja. De är bara (som jag vet) jag och en till i motala som är under 30 år och håller på seriöst med nh :)
Tycker alla borde hålla på med det. Mycket bättre att skapa sig en realation genom tillit och vänskap än bara genom att hästen ska lyda.
När man kollat på mina bilder kan man bara då lägga märke till att jag och bella (min ponny) tar likadana steg , höger framför vänster osv.
Hehehe, ignorera att jag ser ut som en stor mupp på bilden…

Ja precis, tror nh är framtiden, att hästen bara ska lyda är ute ;D
hihi vad roligt!
#45 Omg! Jag ÄLSKAR Smosh!
<3 Dreams don't turn to dust <3
#45 #68 Smosh! <3
Pokemon in real life! :D
If "xxxxxxx" var real! :D <3
#68 & #69 Visst äger dom!!!!!
#70 jaaa! :D
#69-70
Happy cow är också bra <3
#72 Typ alla låtar är bra!
#73 Aaa :D
Mitt största intresse är helt klart djur <3 Men inom djuren sysslar jag en hel del med hästar, kaniner, hundar och katter. Är även galen i duvor och exotiska djur mm.
Gillar också att pyssla, baka/laga mat, fota lite och syssla med inredning. Jag gillar kampsport och har tränat Taekwondo, men fick lov att sluta pga lösa höftleder som levde sitt eget liv när jag sparkade…
Har också hållt på med truppgymnastik, ända sedan jag kunde gå så har jag gått på gympan (dock "familjegympa" i mina yngre dar). Men fick tyvärr lov att sluta när jag var ca 11 år pga störiga leder, problem med ryggraden, känsliga hälsenor och en del annat.. Kändes som ett evigt skärande med kniv i hjärtat den närmsta tiden efter att jag slutat.
Det var en av mina absoluta favvosporter (ridning är också det) och jag fick lov att sluta pga min kropp. Jä*la skräp man måste släpa omkring på… :(
Men jag sysslar lite med kaninhoppning med min äldre kanin, har tävlat en gång i Mini-klass för skojs skull. Annars är det bara lite hobbyträning på gården som jag ägnar mig åt. Han ska få gå i pension nu i sommar också :)
Älskar promenader i trevlig natur, och friluftsliv. Naturen är mitt hem.
Ja, det var väl mitt liv :) Annars är jag en ganska speciell tonåring.. Gillar inte kolsyra, tuggar inte tuggummi, gillar att städa och pyssla mm.. ^^ Men jag är nöjd med mig själv som jag är.
Mvh Emma
#75 låter som kul intressen!! :)
Synd det där med att du var tvungen att sluta :'(
Var själv tvungen att sluta med ridning p.g.a vad vi tror är bäcken uppluckring.. och nej jag är inte gravid. haha.
#76 Ja, det är trevligt :)
Ja… Men eftersom jag är född med den här kroppen så är det väl ödet.. :)
Synd att du fick sluta rida, det skulle jag inte klara av! Haha nu vet jag inte ens vad det är för nåt xd
Hoppar med min ena kanin , ska snart börja tävla med henne. 
Så mitt intresse är djur kanske man kan säga.
Har 2 möss , 2 kaniner och 2 hundar.
Mössen gör jag konstant nya burar till.
Och nya saker.
Hundarna är väl inte så roliga.
De gosar jag mäst med.
#78, Mys!! med mycket djur!
Kul att du ska tävla, ska du tävla för att vinna eller bara för att det är kul? :)
Jag skulle själv vilja lära mig göra en egen bur till mina gerbiler :)
Bara för skojs skull , just nu då.
Sen ska jag ta det mer serriöst , men måste först köpa mer hinder och så.
Det är rättså lätt, faktist har 4 ikea lådor , som sitter ihop justnu.
Och sen har jag 2 akvarium , och 2 vanliga duna burar som är köpta.
Akvarium'arna har jag gjort själv ! 
#77 haha man vänjer sig, om några månader (hoppas jag), kan jag börja rida lite smått. Har redan prövat två gånger sedan jag slutade och det har gått ok hittills.
Bäcken uppluckring brukar man få när man är gravid. Vet inte exakt vad det är men om det är det jag har så gör det J*vligt ont!!!
Man får typ så av något sådant där hormon…
#80 Vad coolt!! :D
Jag är 26 år och mitt största intresse är film och musik. Och inom detta har jag det udda intresset att hitta så mycket udda filmer och musik som möjligt - Alster som inte alls många känner till alltså.
Jag försöker även samla på mig alla svenska skräckfilmer som finns. Är just nu uppe i 47 st svenska skräckfilmer i samlingen och har en bra bit på vägen att komma.
Jag gillar även att recensera de filmer som jag tittar på och publicerar mina recensioner på min blogg.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm