Tecknade program frågor
Jag har vuxit upp med tecknat hela mitt liv men det är några saker jag aldrig redigt fattat:
1. Vad sjutton är igentligen hemlighet He-man ska hålla hemligt i Grey skull? Att man får he-man krafterna ifrån det verkar inte vara mycket till hemlighet…
2. Hur går KattHund på toa? o.O
3. Vad har Dubbel D igentligen under sin mössa?
4. Varför döljer Kalle Anka skrevet på sig som att han vore naken när han inte har på sig en tröjja? Han går ju alltid utan byxor?
5. Hur kommer det sig att Tarzan har långt tovigt hår men inte minsta skäggväxt?
Ja det finns ju tusen saker att fråga… Ställ gärna någon egen fråga om tecknad film så får vi se om vi kna komma med något svar;P
#4 Det kan man ju fråga sig. :P Han har ju inga bröst, så det vore skumt om han täckte det för att visa att han är "naken". Disney är lite ologiska ibland. ^^
#5 Han kanske har en genetisk defekt så han inte har någon hårvxt på kroppen utan endast på huvudet? 
Och hur kan Musse Pigg ha en hund?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#2 Långben är ett hunddjur han också! Jättekonstigt xD
Haha åhh Disney dåå xD
I svampbob fyrkant:
Hur kan snigel andas under vattnet och inte Sandy?
Sniglar må vara blötdjur, men inte kan de väl andas under vatten?
Obs!
Det finns undervattens sniglar, men snigel i svampbob är definitivt inte den sortens snigel!
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Varför har disney-figurerna handskar? x)
Sen om någon undrar så heter Timmy Turners (Fairly Odd Parents) föräldrar Edgar och Clemence Turner. 🙂
PJUM
..O.o…svambob…nu när jag tänker efter…svambob har knappt någon logik…hur kan man tända en eld under vattnet? om svambob är en svamp varför har han kläder (svampar har väl inga kläder O.o?)? varför bor Sandy under vattnet och inte i Texas (som hon saknar så mycket)? ….hur klarar svambob av att vara ute på land och inte torka ut?….O.o nej!! jag kollar inte på svambob!! har inte gjort det på år 😴…fast…ibland kan det hända att jag kollar på det med min lillebror :) fast discovery world är ju bäst (heter det så?) 🤓yes, I´m a nerd…I….LOVE SCIENCE!!!!!…
Svampbob kan inte vara på land utan att torka.
Finns ju många avsnitt där han skrumpnar ihop till en stel liten skit.
Men varför är Cow & Chickens föräldrar, rumpor?
Rumpor? Nja.. de är mer ben än bakar:/
Jaa, men det är lika ologiskt.
Det finns ett avsnitt där man får se avkapningen vid höften. Där är det bara kött :P
Harald den hariga hunden (hette den så?)…hur kommer det sig att hunden/familjen bor mitt ute i ingenstans? hur ska de kunna andas? …varför är alltid den där gubben så sur (…han skrämde alltid skiten ur mig när jag var liten…)? varför är den där lilla hunden rosa? varför är hunden alltid rädd? ….
Titel = Courage den hariga hunden.
Courage betyder modig, och harig betyder rädd. Den är rädd/modig, för att den ofrivilligt blir utsatt i onaturliga situationer men lyckas rädda dagen. De bor ute på vischan, och inte i ingenstans. Den är rosa för att det är en nakenhund. Gubben är sur för att han är gubbe. Gubbar blir vresiga med åldern.
#3 Det är väll inte ett dugg konstigt? :) I den världen är vissa underarter högt utvecklade och andra inte, precis som i vår värld. Vi är ju inte den enda primaten och mindre apor går i varma länder utmärkt att ha som husdjur ^^
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#11 Egentligen så utspelar den sig efter hundens uppfattning, så det att dom bor mitt ute i ingenstans är egentligen bara att ägarna är för gamla för att ta ut honom så han tror att huset är det ända som finns, osv. ;)
PJUM
jaha XD var sjukt länge sedan jag såg det, så det var allt jag minns från det XD nu fattar jag ;D
Sedan är väl i princip alla Hannah Barbra's tv-serier smått bizarra på ett eller annat sätt.
Något annat jag verkligen gillar är Rocko's Modern Life.
Jag menar, KOM IGEN, Heff är en kastrerad tjur…???? Hahahaha
Och han är så jävla stolt över det också: "JAG ÄR EN STUUUUT"
#16 Dessutom är han adopterad av vargar ;) Heffner betyder för övrigt slaktkalv, haha.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det är riktigt bisarrt ^^.
Och när Svampbob badar så sväller han upp, men inte annars? Haha.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jo det är som när det är översvämning på krångliga krabban och Herr Krabba står på bordet med sina pengar så att de inte ska bli blöta…
Sen så om Curage… Stället heter Ingenstans… Det är inte ingenstans så de är inte i rymden som 11 undrade:P
Hur kan det finnas vatten i vattnet på svampbob? 🤔
hur kan herr krabbas pengar inte bli blöta? …En resturang nere i vattnet? WTF!? varför har alla fiskar kläder? jag börjar undra hur skaparna av svampbob tänkte? f*ck logic…
Varför är barnprogram ämnat för barn och varför klarar inte vuxna av fantasi?
XD….fast fortfarnde….Barnprogram borde ha lite mer logik i sig ;)
Vissa barnprogram är ju perversa.. Tur att barnen inte förstår det… 🤫
…nallen i det blå huset O.o….
Ja! DET är riktigt perverst! 😮
😮fattar inte hur mina föräldrar tillät mig att kolla på det…"Hej alla barn!! Kom in i mitt blåa stora hus!!" ….O.o…
Vet ni varför det är perverst?
Bara för att vuxna skall kunna roa sig åt programmen också!
#28 HAHAHA ellerhur xD
Jag ser inget fel med det. Barn förstår ändå inte skämten eller "the hidden one". Det är ju självklart ett slag mot föräldrarna och TV-stationerna blir säkert nedringda varje dag med gnälliga mammor som är upprörda över att deras barn ser på snoppar och snippor i barnprogram.
Förfan, ge barnen lite utbildning om perversion istället. Lär dom om blommor och bin på förskolan och lev i frid och fröjd. Man blir inte dummare som människa bara för att man lär sig tidigare.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det kan inte jag heller: