Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1392 ggr
[Tilde]
0

"Ogillar" sambons bästa vän...

Jag ogillar honom inte som person, han är ju ganska trevlig (ganska blyg dock, så jag känner honom inte så väl), men han har ett sånt dåligt inflytande på min sambo! Han är 23-24 år gammal men festar varje helg och blir extremt full - sist så tafsade han på mig och sa att han älskade mig… Han kan i princip aldrig träffa min sambo för han antingen jobbar eller är bakis.

På tal om jobb så har han en ganska bra utbildning, men saknar ambition, så han nöjer sig med att jobba på ett café. Jag tycker han sviker min sambo eftersom han aldrig har tid att ses och när de väl ses så vill han aldrig komma hit. De ska antingen vara hos honom eller ute, som om han har något problem med mig.

Förutom det så uppmuntrar han min sambo till att röka på (men det gör han såklart inte) och att göra andra totalt idiotiska saker.

De har varit bästa vänner i flera år, men jag tycker bara inte att han är bra för min sambo. Min sambo vet själv att han har blivit lite sviken och "dissad" av denne vän, men de är ju "bros", lol.

Har redan pratat med min sambo om detta… :/

Cazzos
0

Det du tar upp nu kan ju skapa en viss bild av honom hos de som läser det, men är han på något annat sätt annars? Är han snäll eller så, någon gång?

Finns det någon möjlighet att ni pratar med honom, du, din sambo och hans kompis, och säger vad ni tycker om hans beteende?

Har din sambo märkt själv att han får dåligt inflytande från sin kompis, eller förtränger han det? Hur har du märkt att han blir påverkad av hans kompis beteende?

[Tilde]
0

Alltså han är ju inte en ond människa eller nått, han är bara inte en sån person man vill att ens nära och kära ska umgås med.

Jag har redan pratat med min sambo om att jag inte riktigt gillar honom och han förstår att kompisen antingen är för blyg/inte riktigt vill umgås med mig eller för galen (när han är full). Efter vårt bråk igår tror jag i alla fall att min sambo har insett att han måste tänka mer på sig själv och på mig, istället för att blint lyssna på kompisen.

Funderar på att skriva till kompisen på facebook, men vill ju samtidigt inte skrämma bort honom liksom.

oh-la
0

min sambo har också en kompis so mjag har sjukt svårt för. han är omogen, hör bara av sig när det passar honom, säger saker som han inte håller, röker på och försöker få min sambo att hänga på det, dricker och blir full, provocerar alla och har läst "the Game" lite för många gånger vilket gör att han är otrevlig och säger otrevliga saker till mig och tror att jag ska tycka att han är cool när han dissar mig. själv tycker jag att han är en förvuxen barnrumpa och hand beteende gör mig bara förbannad. känner dock att jag inte kan göra något åt vänskapen. dom har känt varandra sedan dom var små, och jag kom in långt senare i bilden. dom får umgås, men jag kommer ofta på en ursäkt att göra något annat så jag slipper träffa honom. har insett att jag inte kan gilla alla bara för att det är sambons kompisar.

så länge som min sambo inte hakar på hans dumheter är det ok att dom träffas. min sambo har accepterat det och tackar nej när den är vännen hittar på dumheter. när kompisen lovar saker som han inte håller hetsar jag inte på utan konstaterar mer att "han är ju som han är"… tycker det är svårt att gå emellan kompisar som sambo, och tycker nog att det är en relation som dom får lösa själva, så håller jag mig på min kant :P jag litar på att min sambo inte går med på vad som helst, och det har han hållit än så länge.