Gymnasium i annan stad.
Någon här som har tänkt/har gå/gått på gymnasium i annan stad? Jag har 2 år kvar till gymnasium, men har ändå börjat tänka på det och så.
#1, Jo jag och en vän hade tänkt flytta dit medan vi går gymnasie där i kring. Är det dyrt att gå/bo så? Hyra, mat osv? Hur får man pengarna att räcka?🙂
Jag får tyvärr inget inackorderingstillägg för att jag studerar på annan ort, då linjen jag går (Media) finns i den staden jag egentligen bor på. Fast egentligen finns den inte då jag Estetisk media. Men CSN ser bara på ordet Media.
Men om du pluggar en linje som inte finns i staden du egentligen bor på så finns möjlighet att få inackorderingstillägg och då klarar man sig.
Jag betalar 2000:- för rummet plus mat för ca 1000 i månaden. Jag har turen att mina föräldrar kan betala för mig eftersom jag inte får inackorderingstillägg.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Lite om Inackorderingstillägg http://www.csn.se/blivande-studerande/vanliga-fragor/studiehjalp/1.7782 :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jaha! Bland de linjer jag vill gå(kan ju som inte bestämma mig redan, men jag vet på ett ungefär) finns inte i staden där jag bor.
Visst är det så att man får mer pengar utav inackorderingsbidraget ju längre ifrån föräldrahemmet är?(jag kommer ha mer än 80 mil emellan)
Ska precis som du börja gymnasiet om 2år. Jag ska gå i en annan stad, Halmstad eller Kungsbacka, bor i Ullared.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
#7 åh vad roligt :D
Jag går i gymnasiet i en annan stad. :) Dock tar det endast 20-30 minuter dit med buss ifrån min stad. :)
Ha en trevlig dag!
Har sökt till gymnasium i annat land, Sverige alltså. Hoppas att jag kommer in ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Har sökt till gymnasium i annat land, Sverige alltså. Hoppas att jag kommer in ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥