Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 5493 ggr
[Spökriddare]
0

Vit på tungan

Seriöst håller på att dö av äckelpäckelhet. Min tunga har någon vit beläggning på sig som ser allmänt äcklig och ofräsch ut. 

Någon som har något liknande eller vet hur man får bort skiten får seriöst mensryck på det eftersom att jag älskar att räcka ut tungan.

[rocklover]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…jag hade det…nu tror jag att det är borta….

[rocklover]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[Spökriddare]
0

#1 Det är inte trevligt att ha det så - men typ alla har det vissa har mer eller mindre.

[rocklover]
0

#3….om jag minns rätt så såg jag ett program om det…de sa (vad jag minns O:o detta kan vara helt fel! det kan vara jag som är ute och cyklar🤪) att ….det hade ngt med vikten att göra….nee…elr…vne :/ ska kolla upp det ;)

[Spökriddare]
0

#4 Det beror på hälsan. Röker man så kan man få en svart tunga…

JossiMelon
0

En liten beläggning har de flesta på tungan vad jag vet. Men är det mycket så får du pröva med att borsta tungan i samband mad att du borstar tänderna. Kanske pröva något munskölj. SB12 kanske. Är det svamp kanske det är krångligare. Vet inte så mycket om munsvamp.

Hoppas det fixar sig iallafall. :)

[Spökriddare]
0

#7 Tack! Nej jag har inte överdrivet mycket men det irriterar mig lite. 

Jag sköljde faktiskt precis med SB12 vi får väl se vad som händer..

Cazzos
0

Jag har läst att tungan visar hur levern mår eller nåt sånt. Nåt organ var det iallafall. Testa att ändra på din kost.

Jag borstar tungan varje gång jag borstar tänderna, sen använder jag munskölj (dock för karies och inte dålig andedräkt, men vår munskölj här hemma luktar mint så det hjälper ju typ?! 😎)

[Spökriddare]
0

#9 Åh, okej tack tack!

[rocklover]
0

läste att du kan ta och pressa en citron, hälla i det i din mun, och gurgla :D (du ska hålla på så i ett par dagar -.-) vet inte om det funkar -.-

Cazzos
0

#11 Inte så bra för tänderna i det långa loppet att hälla ren citronsaft i munnen, så jag rekommenderar det inte! Den vita beläggningen kommer förmodligen inte att försvinna, men det är bara vad jag tror. Det kanske är sant, men who knows ^^

[rocklover]
0

#12 ngt helt random jag läste 😂vet inte om det är sant eller ej ;)

[Tilde]
0

Det vita på tungan som många får är bakterier som bildas. Bara att borsta bort med tandborste! 😉

Greigh
0

Det vita på tungan kallas för "Torsk" och är bakterier. Använd tungskrapan som brukar finnas på tandborstar och skölj rent med munskölj alternativt. SB12.

Smullis
0

Jag har typ inget "torsk" på tungan alls *skönt* 😃

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Tilde]
0

#16 Samma här, thank god! Men borstar den ändå för att få bort alla bakterier! x)

BunnyHope
0

😮Då blir det till att borsta tungan ikväll!!👍

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

Afturelding
0

Har man onormalt mycket kan det vara svamp, vilket bör kollas upp. Vi har jästbakterier och svampsporer i munnen som kan framkalla svamp om man har dålig munhälsa. Jag har sett en del skräckexempel på just svamp på tungan, och går det för långt så är det riktigt hemskt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se