Ni med ADD/ADHD?
Kan ni med ADD/ADHD typ skriva era symptom? Jag misstänker att jag har det, då mycket stämmer med vad jag har läst.
Jag är väldigt slarvig och glömsk och glömmer saker JÄMT! Tappar även bort saker ofta.
Jag har svårt att hålla tiden och kommer ofta för sent osv.
Om jag måste plugga, hjälpa till att plocka ur diskmaskinen osv så skjuter jag på det jättemycket och orkar inte göra det och så.
På lektionerna i skolan sitter jag jämt och plockar och pillar med typ en penna eller sudd.
Och när man gör något tråkigt i skolan så kan jag verkligen inte koncentrera mig, det är verkligen omöjligt!
Sen pratar jag jättemycket ibland, det är ganska pinsamt för jag kan komma på mig själv med att babbla på massor.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Jag har ADD och är ungefär som du beskrev dig :) Har några symptom till fast dom har jag glömt 😛Haha typiskt va? 😉
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Det är typiska ADD/ADHD-symptom.
Jag är likadan + lite annat också.
Fast symptomen kräver övningar också förstås. Jag slarvade alltid med tiden förr t.ex, men har blivit riktigt noga med att hålla tiderna nu.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Att koncentrera mig på tråkiga lektioner är verkligen OMÖJLIGT, det går inte..Jag har inte humörsvängningar asså blir arg eller så och är inte hyperaktiv (var när jag va liten, det liksom kliade i typ benen så jag ville bara springa, springa, springa, kändes så ofta)
Men det som jag skrev i mitt förra inlägg händer typ dagligen.
Har du inga humörsvängningar så är det troligtvis ADD.
Personer med ADD är ofta passiva när det handlar om humör.
Jag har inte fått en diagnos än eftersom jag inte vågar prata med någon, men jag är nästan 99% säker på att jag har det. Jag är nästan exakt som du är.
På lektionerna så kan jag bestämma mig för att sköta mig och lyssna, men efter högst tio sekunder så tänker jag på annat. Jag kan titta på ett tal på matten som är så enkelt som 4+1 och bara stirra på det och liksom lurar mig själv att tro att jag räknar fast jag tänker på annat. Jag har också lite svårt att läsa när det är mycket tal och tecken osv.
Minst en gång om dagen får jag "stora knäppen" och måste röra på mig.. Antingen går jag ut och springer eller klättrar berg med vovven. Men ofta så hinner jag inte ut innan det börjar klia i benen och jag far runt som en dåre i lägenheten. Hoppar över möbler, sprattlar med benen, springer runt och skriker. Det liksom känns som att jag vill komma ut ur min egen kropp. Det känns som att jag måste skrika, men jag vet att jag inte får så det liksom sätter sig i benen istället. Svårt att förklara men jag blir liksom galen nästan. Det känns som att hur mycket jag än rör på mig så måste jag röra på mig mer. Jag sprang runt non-stop och dansade och hoppade i två timmar förut. Jag höll på att slita av mig håret tillslut.
Och så kan jag inte sova för det kliar i benen om jag inte rör på dem. Jag ligger och viftar på fötterna hela tiden, vänder på mig och sträcker ut och viker in benen. Om jag inte skulle kunna röra på benen skulle jag nog bli galen.. Jag vet inte vad jag skulle göra.. Skrika och slå med armarna..
Jag skakar också konstant på foten eller rör på handen osv.
Pratar också väldigt mycket.
När jag blir sur/ledsen får jag verkligen dampattacker.. Jag har haft sönder tre dörrar genom att kasta mobil/fjärrkontrol på dem. Jag har blivit så frustrerad så jag har suttit och skakat och tagit tag i min egen arm. Jag hade sår från naglarna och blåmärken på hela armarna efter det. Jag har legat oh sparkat i soffan så armstöden är helt utåtböjda. En gång boxade jag sönder handen tills den blev helt röd/lila och fick någon sorts nervskada. Handen liksom vibrerar/skakar när jag försöker sträcka ut fingrarna.
Förlåt för en låååååång text.. Jag skulle kunna hålla på hela kvällen. Var ganska skönt att skriva om det.. 😛
Okej, jag misstänkte ADD..
Tack för att ni berättar, jag har alltid tänkt på ADHD typ som att man blir skitarg jättelätt..
#6 Jag har känt personer med ADHD som skiftar jättemycket/jättelätt i humör. Först är de trevliga men så gör man inte något som de vill och då blir de riktigt elaka, sårade eller sura. Vet inte om det är ett typiskt symptom men det är så jag brukar känna igen det..
Alldeles rätt.
Då har jag nog ADD, för jag har inga som helst humörsvängningar..
#9 Det är nog bättre att få det diagnostiserat av en doktor än att diagnostisera sig själv? 😉
Hahaha ja såklart! :) Jag diagnotiserade inte mig själv.
Jag funderade bara, och konstaterade att jag tror inte att jag har ADHD, utan jag har nog ADD isfåfall. :)
Som sagt det var bara funderingar.. :)
#11 Hihi ok bra det då! :) *meningsuppbyggnad AB*
Jag har ingen egen erfarenhet av varken ADHD eller ADD, men jag tycker att du låter som vilken tonåring som helst. Eller så har alla som jag känner ADHD/ADD 😇
Ja antagligen är det inget, av en slump så kom jag in på någon infosida om ADD och såg symptomen, och ba shit de är typ jag ju! 🤔
Så var tvungen att fråga de som har de för att se hur de känner sig xd
Jag har ADD mitt typiska är att jag äldrig kommer igång med saker asså "jag Har ingen motor". Om nån frågar mig saker som t.ex vad har du gjort idag, vad åt du idag, vad är felet eller liknande frågor så kan jag intensvara på det för det är typiskt mig kommer inte ihåg eller får inte fram det jag vill säga. Det finns ju olika slags ADD/ADHD.
instagram: felicia_1djb
Känner igen mig i din form av ADD.
Jag är helt motivations-handikappad. Kan sitta och stirra mig blind i en vägg och bli skittrött av att inte lyfta ett finger.
#16 Aa och sitter och stirrar och tänker på nått helt annat är vad det andra pratar om.
instagram: felicia_1djb
Jaa, det är rena oljudet.
Koncentrations svårigheter och svårt med inlärning i skolan. När jag blir arg blir jag riktigt arg, har både slagit och sparkats.
Idag kunde jag seriöst inte koncentrera mig, jag var typ i en annan värld eller nåt för helt plötsligt ba eeeh va? hade inte hört ett ord av läraren och vet inte ens vad hade tänkt på istället.
Blir så trött på mig själv, nu kommer jag inte hänga med alls när i ska jobba med det här sen.