barndop= många människor = panik
jag ska på barndop i maj och jag som är rädd i bland mycket människor och i bland kan jag bli panik slagen och måste ha cesse i min famn eller musik. Dopet blir ju ett stort problem och jag kan ju inte fly hem om jag är i göteborg cesse kan ju inte med heller. Men hemma vill jag inte stanna hur gör jag för att vara där? jag kan ju inte lyssna på musik eller fly till cesse han är ju tranås där jag bor. Jag vill ditt för då kan jag fota men bara fota hjälper inte mot min panik som jag får. Jag vill helst stanna hemma men vill ju inte svika min syster och dom vet inte att jag är människo rädd och vill inte säga det. 😐
behöver råd hur jag ska göra
Vet du hur stort det blir? Dop kan vara i väldigt varierande storlek. Vi var på ett stort dop i lördags (45-50 personer), men det finns dem som bara bjuder runt 20 personer också.
Annars tycker jag att du ska gå till din vårdcentral eller liknande och be din läkare skriva ut t.ex Atarax, som är helt ofarligt men gör under. Både jag och min mormor har tagit dem vid jobbiga situationer :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
ok men är tyvärr bara 16 🙂 men annars får jag la ta med mig men rosa anti stress håll korv den bruka hjälpa i bland
#2 Det spelar ingen roll hur gammal du är. Ta med dig en föräldrer om det känns läskigt bara.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
ok 🙂