Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 3948 ggr
[Tuulikki]
0

Hjälp! Argumenterande tal

Tills imorgon ska jag ha skrivit ett argumenterande tal, jag har kommit långt och hade egentligen hela talet uppbyggt i huvudet. Men nu har jag fått totalt hjärnsläpp!

Det jag ska tala om är orostankar, och jag ska vara emot att man oroar sig inför framtiden. Nu behöver jag lite hjälp på traven att komma på 3 argument mot detta då. Man får gärna komma med argument som är för orostankar också.🙂

Det kan ju samtidigt bli en kul diskussion! Tack på förhand!😃

[Tilde]
0

Vilket konstigt ämne, haha 😂 Varför inte argumentera att man inte får något ut av att oroa sig och att oroa endast skapar stress vilket förstör nutiden…. eller nått ^^

[Tuulikki]
0

Eller hur! Ett tag funderade jag dock på att argumentera emot att ha argumenterande tal i svenskan😇

Ja, ett av de argument jag funderat på är att man kan börja må dåligt psykiskt :)

Duvethon
0

Man ska inte oroa sig inför framtiden då det orsakar stress och kan påverka sina framtidsplaner negativt?:)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[134643]
0

Det är onödigt att oroa sig för framtiden då det inte spelar någon roll? Jag menar, inget blir ju bättre av att man oroar sig. Inget förändras, den enda skillnaden blir att det är svårare att njuta av nuet :)

[Tuulikki]
0

Tack för era svar! Nu är talet äntligen avklarat, sååå skönt! Tilde, du får gärna låsa tråden :)

JustMySelf
0

#5 Det låter väl som en dum idé att låsa tråden, du skrev ju själv att det kan bli en intressant diskussion 🙂

[Tuulikki]
0

#6 Ja det har du rätt i, det tänkte jag inte på :) tänkte bara så långt som att jag inte behöver hjälpen längre, haha ^^