Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 2288 ggr
C4NCERiNHALE
1

Melodifestivalen

Vann rätt låt? Vad tycker ni?

Jag tycker verkligen att rätt låt vann! Jag är störtförtjust i  Robin och har följt han sedan dag ett i Idol förra året. Har även träffat honom och han är så otroligt charmig och mysig!

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

CupcakeGod
2

NEEEEEEEEJ!! Ulrik var mycket bättre, men Robin är snyggare :D

sunnys
0

Jag gillar låten som vann men jag gillade Anton Ewald bäst :)

C4NCERiNHALE
1

Anton var väldigt bra han med! :)

Greigh
0

Har inte sett ett enda avsnitt. Vet dock vem Robin är, då jag var tillsammans med en av hans kusiner för några år sedan.
Har aldrig varit insatt i melodifestivalen, men kul för honom att han gick vidare :)

C4NCERiNHALE
0

#4 Fan vad coolt det med hans kusin haha

Thildalulu
6

Jag bryr mig inte om melodifestivalen, men nu när jag va hos mina kusiner kollade jag på finalen o jag tycker att Yohio skulle ha vunnit 😕 Och inte så att jag har nåt emot han som vann, men det enda jag minns med honom är att han hade stockholmsfrisyr och att låten var samma sak hela tiden. Han var som helt vanlig.

C4NCERiNHALE
1

Jag tyckte att Robins låt ändå var annorlunda. Han sjöng såå mycket ljusare än va de andra killarna gjorde osv. 

Tyckte att Yohio var ganska töntig :/ Visst hans klädstil "Visual Kei" är cool till en viss gräns men inte när man ser ut som en tjej vilket han gjorde i mitt tycke :/

Greigh
0

Känner bara till Yohio genom hans farsa Tommy Rehn, som spelar i hårdrocksbandet Corroded.
Har faktiskt inte hört en enda låt av Yohio, varken hans solokarriär eller hans fullständiga band.
Är det något att kolla upp eller?

C4NCERiNHALE
0

#8 Okej, jag tycker inte att det är något att kolla upp. Då jag själv lyssnar på de tyngre sakerna som exempelvis Burzum, Behemoth och även massa core och black metal så skrattar jag mest åt honom

Thildalulu
2

Jag lyssnar inte på sån musik heller och jag visste knappt vad visual kei sakisaken var, men jag tycker ändå han är cool. JAG tycker de är värt att kolla upp #8 :]

WilmaP
1

Yohio eller Ulrik skulle vunnit, helt klart. Dock är jag inte så insatt i melodifestivalen och bryr mig inte så mycket men de två var absolut bäst! Och Ulrik är ju inte precis ful🤫

Arrowhead
6

#8 hans farbror är väl med i tråkiga oxå? :P Jag tycker iaf att yohio borde vunnit, så irriterad på att dom skulle dra in resten av Europa.. Annars hade ju han vunnit, han var Sveriges favorit ju :) Inget emot vinnaren men han stack han inte ut lixom.. hans låt lät för vanlig o tråkigt..

Arrowhead
0

! Takida menar jag ju självklart! Jävla platta! ^^

Greigh
0

Tråkiga Takida? Har jag ingen aning om faktiskt :P

Jag lyssnar mycket sällan på musik som sticker ut. Men jag tycker ändå att alla band skall ha en möjlighet, så jag får väl sätta igång någon låt på tuben :)

[vigge_]
0

Jag tyckte också att YOHIO skulle ha vunnit. Jag gillar att han är sig själv. Robins låt var helt okej men jag tror inte att den kommer gå långt

Fridaaaa
0

Nja av dem som var med var det en av de bästa, men fortfarande ingen bra låt med xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zorro_Tiger
3

Förstår inte riktigt varför Robin var med i melodifestivalen, det är väll menningen att man ska sjunga där? För han ylade ju bara, falskt sjöng han ju också. Pinsamt säger jag bara.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Fridaaaa
3

#17 Då skulle ju inte dead by april varit med förra året ;) Handlar om musiksmak :P

[MiniPim]
5

Alla var så fruktansvärt dåliga! INGeN förtjänade att vinna, dom skulle lika gärna kunnat ringa mig och säga "eftersom alla är så dåliga och du är awesome får du priset" sen är skiten över.

Zorro_Tiger
0

#18 Det var ett skämt? -_-

[MiniPim]
5

#20 verkade inte så? Skriv det på tt bättre sätt istället för att bli arg.

Fridaaaa
4

#20 Varför skulle det vara ett skämt? Det är ju sanningen, de growlar ju :) Och du skrev att Robin ylade. Så menade att man behöver inte sjunga rent osv för att vara med :) Var så jag menade ^^, 

Så du behöver inte låta så sur? Finns inget anledning till det. Jag har inte varit sur eller otrevlig :)

Zorro_Tiger
0

#22 jag tycket Robin sjöng dåligt, överdrev och var ironisk i mitt förrsta inlägg så det lev ett skämt, Jag skojade altså.

Fridaaaa
3

#23 Då får man skriva på ett sätt så att man kan utläsa att det är då. Annars kan inte en kotte veta det, eller hur? Det kunde ju likaväl varit sant det du skrev, eller hur? :) Då får man typ skriva *ironisk* eller liknande efteråt om man är det, annars kan man ta det på vilket sätt som :)

Så finns ingen anledning för dig att bli sur :)

Zorro_Tiger
0

#24 Ja men jag troodd att folk skulle förstå det som om jag var ironisk men aja, tydligen inte. Och nej jag är inte sur?

Fridaaaa
0

#25 Eftersom du ej skrivit smilisar kan det tolkas på båda visen :)
Och du skrev " -_-" Är ingen glad gubbe ;)

Men strunt samma hehe, nu är det för mycket OT :D

BeccaTilda
2

#17 håller med dig.. Kul att skicka en tönt som inte kan sjunga :s

Jesperlinden97
4

Loreen och dom barnen var bäst! 😃
Fick rysningar!!

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Quenzi
1

Ingen var bra, men skulle jag välja en så hejade jag nog på bananen, bara för att jag är barnslig av mig. 😃 Men tyckte verkligen inte om den som vann, gillar inte låtar där dom sjunger samma sak 4000 gånger. Eller gillar ju inte pop så över huvud taget. Fast bryr mig egentligen inte så mycket, vi vann förra året och vi behöver inte vinna igen.

PJUM

Zorro_Tiger
1

#27 *high five* ! :D

[Siffran2]
3

Jag tycker nog att det var bra att Robin vann, då vinner vi inte Eurovision igen. Robins låt är bra, det säger jag inget om och han sjunger fantastiskt. Men den kommer inte vinna Eurovision om jag skulle få säga det. 😛

Anton Ewald skulle derimot haft en chans enligt mig, han är grymt bra. 🙂

Bara mina synpunkter. 🙂

:holmgreen:
0

Gillade Robins låt massor. Tekniken när han sjunger var riktigt bra, hur han klarade att ta tonerna när han skiftade tonläge, osv. Dock kan jag hålla med om att det lät lite surt ibland, men vad jag läst var det hörsnäckan som var problemet. Men man vet ju aldrig. Han vann ju, så jag är nöjd. ^^

[Spökriddare]
6

Tycker Yohio borde vunnit. Det ville Sverige också men tydligen så ville inte den äckliga juryn det. 

Robin kan inte sjunga - det är bara ren fakta. Min hund ylar för sjutton finare än honom. 

Yohio all the way, han skulle säkert tagit hem hela Europa skiten också!

[Tilde]
0

Så tråkigt att jag har missat allt bara för jag bor i Danmark! Har inte hört ett enda bidrag. Men hoppas att Sverige valde rätt! Vore ju awesome att vinna två år i rad 😃

Fridaaaa
0

#34 ska extremt mycket till med den låten som vi tog vidare, att vi ska vinna igen xD

[Tilde]
0

Finns låten på youtube eller något? :)

RobinEH
0

Det var inte Sverige som valde. Robin vann tack vare den utländska juryn.

Överlag så tycker jag att melodifestivalen har tappat sitt. Ser man tillbaka i tiden så har det förändrats något otroligt, och enligt mig mot det sämre. (Dock är jag ju lite av en pessimist 😃)

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Greigh
1

Som #38 säger så är Melodifestivalen någonting helt annat än vad det en gång var.
Jag har inte sett ett enda avsnitt sedan Roger Pontare var med och framträdde med "När Vindarna Viska Mitt Namn", och där gick gränsen!

[Zlarviig]
3

Jag är riktigt glad att Yohio inte vann! Jag stör mig på honom något otroligt! Jag gillar inte att han överdriver så mycket med sitt utseende.. Han ser ut som en elvaårig flicka som precis har hittat mammas sminkväska..🤐 Hans låt var inte ett dugg bra heller.

Och Robin fick ju ändå näst mest av rösterna så det var ju till stor del tack vare folket också. Och det gick inte ens att rösta på någon annan än Yohio på slutet av rösttiden, deras linje var blockerad. Det var jättemånga som skrev det på facebook. Det skulle inte förvåna mig om dem gjorde så med flit för att folk hade skrivit att Yohio var segertippad.

Jag tror att dem flesta som röstade på Yohio gjorde det bara för att han vågar sticka ut. Men jag tycker att det är lika fel som att man skulle rösta på Louise bara för att hon har MS. Det är ju trots allt låten det handlar om.

Jag är glad att Robin vann. Hans låt kan man stolt skicka vidare, även om den inte var en favorit.

[Spökriddare]
2

#40 Så du stör dig på en människa på grund av utseendet? Ok. Det lät bra. 

Förlåt ifall jag missförstår dig men som jag ser det så säger du att du stör dig på honom för att han ser ut som han gör?

[Zlarviig]
2

#41 Nej nej. Jag stör mig inte på honom FÖR hans utseende, jag gillar inte hans utseende, men det är inte därför jag stör mig på honom. Jag vet inte varför jag stör mig på honom.. Han verkar lite divig och jag gillar inte att vissa människor förmodligen röstar på honom bara för att dem tycker att han är söt.

Han kanske är jättetrevlig, vad vet jag.. Men jag har bara något emot honom och jag har ingen aning om varför.. 🤐

[Spökriddare]
3

#42 Känner faktiskt igen den där känslan. Men helt ärligt så tror jag också att han är en aning divig.

C4NCERiNHALE
3

Ni som skriver att Robin sjunger dåligt, att ha ylar osv, sjung bättre själv då för fan? Fattar inte att ni ska sitta och tracka ner på en kille som lever för musiken och har lagt ner allt han har på det. Robin gick vidare, acceptera det och gå vidare!

RobinEH
5

Så man får inte kritisera andra om man inte är bättre än dem på det man kritiserar?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

C4NCERiNHALE
0

Jo klart man får tycka och tänka om något men man kan göra det på ett schysst sätt

[Zlarviig]
3

#43 Ja, när han gick in mot scenen så bara gick han förbi alla med näsan i vädret. Och han såg liksom så överlägsen ut. Dessutom gjorde han massa miner och såg liksom förolämpad ut när Gina sa "Här är jag med nio killar och bara en tjej"..Hahah 😂Han blev nog sur över att hon inte räknade honom som en tjej 🤐

#44 Robin förtjänade det! Han blev verkligen superglad. Han hade nog inte alls förväntat sig det, han blev ju otroligt chockad.

Jag tycker inte alls att han sjöng falskt, fast han sjöng ju betydligt bättre när han fick ta i ordentligt. Sista gången han sjöng lät dock lite sämre än gångerna innan, men det är ju förståeligt eftersom han sjöng med gråten i halsen.

Om någon förtjänade vinsten så var det faktiskt Robin.

Greigh
0

Nu för tiden så röstar ju folk fram på artister pga utseende.
Vet inte hur många gånger jag sett det i liknande program. Det är helt sjukt!
Personen kan sjunga som en jävla kratta, men om den är snygg så får den poängen!

thenewbreed
3

#47 han är inte transa, så varför skulle han vilja bli kallad tjej när han är en kille och är hetero? suck.

Medarbetare på bildredigering! :)

Smullis
2

Tycker nog faktiskt att Yohio skulle vinna. Hans röst, jag gillar den :P

Robin var ju dock inte dålig han heller, så jag kan 'acceptera' att han vann ändå :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Cazzos
0

Om det inte var rätt låt som vann så skulle ju han aldrig vunnit? Personligen så tittar jag inte på Melodifestivalen, sen typ 2010 så har det varit geggamoja.

[Zlarviig]
0

#49 Det var liksom ett skämt?

Fridaaaa
1

Tycker inte man skämtar om folks klädstilar :)
Jag hade inte blivit glad om någon skämtat om min, även fast personen i fråga inte ser det :) Men det är mitt personliga tycke ^^, :D

Greigh
2

Utifrån jag har hört så har Sverige alltså inte fått vara med och bestämma vem som vann?

Det var alltså en internationell Jury som bestämde att Robin var den rätta vinnaren? Fy fan vad lågt!

Yohio hade mest röster i landet och Robin vann pga av en sketen jury som inte tillhör Sverige.

Fridaaaa
1

#54 Vi röstade men sedan hade en nationell jury gett poäng och det var det som avgjorde :/

Dock kvittar det för mig i detta fallet, Yohio var inte bättre än Robin, snarare ungefär samma nivå tycker jag personligen :D

[Spökriddare]
0

#44 Jag sjunger bättre än honom. Lol.

Thildalulu
2

#44 Det är ju inte hans fel att han vann, han har väl inte skrivit låten själv i alla fall så han har nog inte bestämt att han ska 'yla'. Men de är ju inte så konstigt att så många inte tycker att han skulle ha vunnit när Yohio skulle ha vunnit av de svenska rösterna.

C4NCERiNHALE
2

Förstår inte vad det är att hänga läpp för? Robin var betydligt bättre än vad Yohio var vilket resulterade i att Robin vann och inte Yohio. 

Spelar inge roll om det var sverige som röstade mest på Yohio och inte Robin, det var fler i utlandet som gillade Robin mer.

Robin vann, och det är jag glad för! Han var bättre, det tycker jag i allafall.

Thildalulu
4

#58 Precis, du tycker. Du kan inte säga att han är bättre, för det är bara en definitionsfråga.

Fridaaaa
0

Hade han varit så himla dålig, hade han inte kommit så långt i idol och han hade inte kommit till eurovision.

Alla har vi olika smak helt enkelt.