p-piller?
hur ska jag säga att jag vill ha p-piller?? asså hon vill det men inte nu för jag får inte ha sex!
men har det ändå!
hur mycket kostar det?
jag är 14 år o va hos barnmorskan o hon tycket att jag skulle skaffa
asså jag har läst men inte fattat nått :/
hur sa ni till eran mamma/pappa att ni ville ha p-piller..?
jag har svårt att prata med min mamma vi bråkar varje dag!
annars så kan jag skaffa det utan att mamma märkar nått ba hur mycket kostar det?
och fakta om p-piller så man fattar vill jag ha med ;)
TACK!!
Beror på vart du bor :) Jag har betalat 25kr för 3 månader, och din mamma behöver inte få veta att du äter p-piller, det kan du och barnmorskan hålla för er själva.
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
bara att jag går dit med min kille men de gör nget va? om han får veta?
jag ska kolla upp det!
men hur tar man ut på apoteket
Nej de gör inget :)
Man uppger sitt personnummer och sedan frågar dem vad man vill ta ut :)
MVH Viktoria S
#1 25kr?? :O vad är det för piller då??
för mig kostar det 200 spänn, för yasmin p-piller.
Nevoletta :) I västra götalands-regionen, om du är under 20 år.
MVH Viktoria S
kostar 100 kronor för nevoletta för mig.
Västerbotten.
i göteborg har vi tröttnat på unga mammor och abortkostnader.. hhaha
MVH Viktoria S
Kostar 170kr för mig för ett år, gick dit själv och skaffade…har dock tappat sexlusten lite.. :/
För mig när jag åt neovletta kostade det ingenting ;) nu tror jag cerazette för 13 mån ligger på typ 160 :)
Jag tar Yaz betalar 100 kr för 12 månader :) Längtar verkligen inte till när det kostar typ 1200 kr om året… men man kanske har jobb då om man har tur, annars blir det tufft med socbidrag :/ Vill verkligen inte sluta heller för min mens är som en dröm och allt annat funkar bra.
Du pratar med Ungdomsmottagningen:)
Här har vi gratis p-piller (vissa sorter) tills man fyller 20 år :)
Nu betalar jag 179 kr för 3 månader för cerazette, betalade 300 kr/ 3 månader för Yaz efter jag fyllde 20 år.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har alltid betalat 40 kr för 3 månader och 120 för 13 månader. Har testat på massor med märken och det har alltid varit samma priser för mig :)
Jag sa inte det till min mamma, det var mer hon som sa det till mig :)
http://isabellarun.weebly.com/
#12 Beror på vilken kommun/landsting man bor i :)
Mina kosta 37 kr tror jag, de var 3 månaders då ^^
Jag hade pratar mycket med mamma innan, pga att jag blir sjuk varje gång jag får mensen, får ta 3 iprem om dagen under hela mensen även innan får jag oftast ta för att orka med att gå upp och inte spy eller liknade. Fick dem för en vecka sedan (så har inte märkt någon skilnad än)
Kan ju säga att min mamma var imot det till börja med men hon förstod att jag skulle behöva det när jag bara låg i sängen för jag hade så ont!
Men föräldarna behöver inte veta något och barnmorskan har tysnads plickt!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Neovletta och cerazette 100 kr per år. Första "beställningen"/receptet gäller bara 3 månader och funkar det bra får du sen för ett helt år. Här kostar 3 månader lika mkt som 1 år :S Jag berättade inte för min mamma men hon förstod väl tillslut eftersom jag var 16 och jämt sov med min kille som var 18.
ja jag vet inte ska dig igen 20/4 o gö graviditets test o då kan jag kanske fråga hur mycket det kostar att ha p-piller för ett helt år! 🙂
#16 Börja med 3 månader till en början :) Ifall du inte trivs med just den sorten :)
Och kolla om du behöver betala något. Jag hade gratis tills jag var 20 år. Neovletta 28 hade jag första åren, tror dem brukar i regel ge det :)
Min mamma var faktiskt på mig och försökte övertala mig till att börja x) Jag var 18 när jag började, och mamma började prata om det när jag var 15. Så det är absolut inget konstigt, bara säg det rakt ut.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#18 Samma här, min mamma med ville att jag skulle börja med det :) Eller ha annat p-medel än bara kondom :P
min mamma vill att jag ska ha men jag måste va 16 innan jag får ha sex men jag kan nog lätt få fram mer än 200 om jag lägger undan de till p-piller! ja jag ska fråga mer på um om p-piller om jag vågar för jag är väldigt väldigt blyg ibland
#20 Men du kan ju säga att du ska äta dem av andra anledningar, om du absolut måste ljuga. Om du t.ex har svår mensvärk så brukar denna bli lättare :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
ja jag har väldigt ont vissa dagar o vissa månader o vissa dagar o månader känner jag inget.. men när jag har ont så visar jag inte att jag har så ont som jag har. säger bara att jag har ont inge mer