Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 816 ggr
lillaasara
0

Bild, hjälp

På bilden har vi ett projekt som heter "många", vi får göra nästan vad vi vill, men grejen med det är att det ska vara av många delar. Bildläraren visade exempel på vad man kunde göra, till exempel en flipbook, alltså jättemånga teckningar så att det blir något som rör sig. Hon visade också en film när det var en som hade jättemångs post-it lappar som flyttades runt så att det blev en val som hoppade upp ur vatten osv.. Min kompis gör en jättestor växt på Minecraft och det är också många bitar. Har någon en idé om vad jag kan göra? Jag kan verkligen inte tänka ut något..

TheGeneralIdea
0

Du kan nog göra nästan vad du vill med den uppgiften. Du kan till exempel göra ett collage/scrapbook och säga att du använt många material eller föra en kubistisk målning och säga att du använt många geometriska former. Du kanske kan göra parafraser av till exempel gudabilder eller avbilder av politiker och ställa brevid varandra eller kanske använda många symboler i en tavla? Finns så mycket :)

Lavèn
0

Baka! Ta massa bilder, typ måla ägg, ta kort på sockret, när du blandar, kanske när du kickar in för att se om den är klar osv.

Som #1 sa finns massa o göra :D

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

deleteduser
0

Jag tycker #1 hade bra förslag! Måla en bild med en mängd olika tekninker, tex. Blyerts, tusch, kol, vattenfärg, använd penslar, svampar, osv 😃

lillaasara
0

#1 Ja eftersom man får göra i stort sett vad som helst tyckte jag att det var svårt att komma på. Tack för tipsen!

#2 Det lät roligt..:D

Jag får se vad jag gör :)