Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1607 ggr
litengris
0

killar och självförtroende

Har hört lite överallt ifrån att killar gillar tjejer med självförtroende. (Inte alla dock) Själv har jag jättedåligt självförtroende så undrar nu, är självförtroendet viktigt för er hos tjejer, och varför? Skulle ni kunna vara tillsammans med en tjej utan självförtroende men ändå är sig själv och faktiskt vågar göra saker när man inte är inför hela klassen? Frågan är speciellt riktad för killar, men tjejer får gärna även svara och skriva vad de tycker och tror. ;)

XOXO

Liten Gris ♥
Underbarn
0

Jag tycker inte om killar som är FÖR blyg och dåligt självförtroende så att det blir jobbigt. Ex. att de skulle klaga över sig själva hela tiden kanske, eller inte våga prata med nya människor (visst jag kan vara blyg innan jag lär känna personerna, men iaf. våga svara och kanske ställa någon fråga). Handlar alltså också om sin självkänsla. Eller att de har så dåligt självförtroende att de inte vågar stå upp för sig själva, tror att han inte duger kanske.

Kan tänka mig att det är dsm för vissa killar.

En kille jag gick i samma klass med, såg helt okej ut men var SÅ BLYG och verkade inte ha den mest grymma självkänslan/självförtroendet att han inte intresserade mig ett dugg även om han verkade snäll. Gick med han tre år och han var dsm hela tiden. Synd om han…

litengris
0

Jo, jag vågar ju prata och sånt, men känner mig inte bekväm med det när det är inför ett flertal personer jag inte känner. I stan och sånt är det inga problem, men ja… vet inte hur jag ska säga det ;)

XOXO

Liten Gris ♥
Fridaaaa
5

Självförtroendet är viktigt oavsett kön :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TheGeneralIdea
1

Jag tycker att det är skillnad på att vara blyg och att ha dåligt självförtroende dock. Man kan ju vara säker i sig själv och vara sig själv men samtidigt ha svårt att vara öppen med andra. Så länge en person har möjlighet att lära känna ens jag på djupet efter ett tag så är det fortfarande attraktivt. Vissa killar gillar tjejer som inte är så framåt utan är mer tillbakadragna och blyga, kan till exempel bli nyfikna på hur personen egentligen är. För mig handla självförtroende om att just tro på sig själv och att man kan klara av saker och stå för sina åsikter. :)

litengris
0

#4 jo, jag håller med dig. Det är inte samma sak, men är både blyg och här dåligt självförtroende.

XOXO

Liten Gris ♥
TheGeneralIdea
1

#5 Då blir det såklart jobbigare. Jag tror att det är viktigt när det är så och man vill komma ur det att vara med människor man känner sig bekväm med som uppmuntrar varandra ofta och som man vågar gå utanför sin säkra zon tillsammans med. Jag har aldrig vågat prata inför klassen tills jag började i en ny trygg klass i gymnasiet, det hjälpte jättemycket, det är svårare om man inte har det stödet. 

Vill man ha bättre självförtroende så får man jobba på det, uppmuntra sig själv varje dag och göra saker som man känner är roligt och som man är bra på men det vet du säkert redan :) Jag tror att de flesta killar gillar tjejer som står för det de tror på och inte ändrar sin personlighet efter andra.

batong_elvis
1

Som #3 skrev så är självförtroende alltid viktigt. Och det går alltid att träna upp om man verkligen vill.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

Fridaaaa
1

#7 Ja till viss del i alla fall kan man träna upp det. Beror ju på hur man är lite som person med, vissa har mycket svårare än andra att göra det, oavsett hur mycket man vill :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Jag säger som Frida, att båda könen föredrar en partner med självförtroende. Jag tror inte riktigt man vill ha en med "handikappet" att inte tro på sig själv. Man vill ju inte behöva göra allt åt sin partner.

Självförtroende är charmigt och attraktivt, tycker jag. 🙂 Vet en kille att han kan, ja då tror jag också att han kan! Skulle vi t.ex. gå och bowla och han tjajar om att "jag kan inte… jag är så dålig", då hade jag bara blivit irriterad och aldrig tagit med honom dit igen. :/

Att vara blyg kan man vara trots att man har självförtroende. Bara för man kanske har svårt att prata med nya människor betyder det ju inte att man inte försöker. :)