Vågade förändringar i utseendet
Tjenare folket!
Är väldigt sugen på att klippa håret helkort då det är lättskött och riktigt ballt på tjejer, men vet inte om jag vågar… Har däremot bal i nian och då kanske man vill ha lite hår att sätta upp (har page just nu), men helkort blir samtidigt rätt vågat när alla andra har prinsessfrillor 😎 Tvivlar dock på att jag skulle passa i det då jag själv anser att håret bakom öronen och ingen lugg inte är min grej, men helheten kanske blir najs?
Aja, har ni gjort eller vill/ska ni göra någon vågad förändring i ert utseende? 😃 Ladda gärna upp bilder och diskutera!
↓ Tjusiga Carol från The Walking Dead ↓
#1 Härligt! Jag vill också vara modig haha XD
#2.,..JUST DO IT! visa hur du vill ha det och "råka" somna frisörstolen (hehe…min ursäkt för att ha "råkat" klippa det kort XD mamma flippade)
Efter att alltid ha haft långt hår, och inte ens haft lugg så fick jag för två år sedan för mig att raka av allt!
Rätt kul grej, och det var sjukt lättskött. Dock har jag ju haft alla möjliga olika färger på håret istället för att leka med frisyrer…
Och det där med att vara modig över att göra sådant, tänk såhär: Det har blivit rätt vanligt med kort hår på tjejer, galna hårfärger och så vidare! Det kan vara lite ovant och läskigt de första dagarna, men om du skulle trivas i kort hår så blir det nog inga problem 🙂
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Ny bild på mig där man kan se ansiktsdragen ganska tydligt (trots den usla kvaliteten). Det kanske finns en hejare här på att se vad man skulle kunna passa i😉 Å andra sidan är jag nöjd med min page men mina tankar börjar verkligen halka mot en tuffare hårstil. Dessutom får jag värsta morgonfrillor där hela ena sidan står upp eller liknande. Sexigt.
testa! :D
Du har väldigt fint hår just nu också! Men hur skulle du vilja ha det? Som i bilden i din första post? Eller helt annat? 😛
/Jennifer
#3 Hahaha smart 😃
#4 Det var modigt! Hår kan man verkligen leka med för det växer ju ändå ut ^^ Borde nog säga det till mig själv..
#8 Precis! I absolut värsta fall så kan man ju ha peruk. Det finns så mycket kul man kan göra med sitt hår.
Och det finns väldigt många tuffa frisyrer när man har kort hår, och jag hade nog klippt det kort igen (dock inte snaggat) om jag inte var så förälskad i lockigt hår 🙂
/Jennifer
#7 Tack så mycket!
Yep, det hade jag tänkt mig 🙂 Kanske med en kraftigare lugg som dras upp men jag har ingen aning om vad jag passar bäst i.
#10 Åh, jag förstår!
Nu är jag en sådan människa som är kass på att säga vad andra passar i, men du påminner om min kompis som har just en sådan typ av frisyr - och hon ser jättebra ut i det! Så jag tror att du också skulle se bra ut i det 😃
/Jennifer
Åh, vad roligt!
Fast jag är mer förtjust i helkort så vi kan glömma luggen XD Har alltså din kompis ungefär som på första inlägget? 🙂
Vill du att det ska vara "jämnt" kort över hela huvudet? För annars kan man ju göra något som på den bilden, bara att man gör det mycket kortare!
/Jennifer
Tror absolut du kan ha kort hår. Och man kan göra snygga balfrisyrer med kort hår också.
Jag klippte av mitt hår en gång när jag var 16 år. Innan hade jag haft långt hår, nedanför brösten. Efteråt hade jag rakade sidor och tuppkam. Så det var en stor förändring. Men det var kul att ha gjort det en gång. 🙂
#13 Ja, lite som första bilden tror jag ^^
#14 Absolut! Känns lite roligare att sticka ut 😉
Vi får se hur jag tar mig till, så fort jag blivit modig kanske mina föräldrar protesterar XD
#14 Okej! Men jag tror ändå att du skulle kunna passa i det 😛
Däremot kan det ta ett tag att vänja sig vid kort hår om man alltid haft långt innan.
/Jennifer
#17 Vad kul att ni tycker det 😃 Jo det är klart, förut hade jag jämt jättelångt hår som jag sedan började klippa mer och mer. Tillslut blev det page! Ska sätta upp håret lite liknande ikväll och kolla hur det ser ut ^^
#19 Gud vad fint! Funderar också på att färga svart (eller helst tona..) om jag klipper helkort, skulle vara så läckert 🙂
Ja
Jag tror att du skulle passa i kortare hår. Typ som bilden i ditt första inlägg, dock inte lika kort. Lite längre!
Testa, om det inte blir bra är det bara att låta det växa ut igen !:D
var det jag sa när jag raka, fixa sidecut och det andra kortare med vart gör bra! Har snart haft det ett år och ska spara ut nu och testa någon ny frisyr :D
Jag seer mycket bättre ut med det hår jag har nu än mitt förra!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
#5 så fruktansvärt lik fridaakesson! :D jättefin
Jag klippte av mig håret för ett år sen, inget jag ångrar alls.
Hade långt, ganska spretigt hår till midjan ca. Hatade att det tog hundra år att duscha, håret torkade aldrig, man fick det alltid i ansiktet och det var så jädra JOBBIGT!
Klippte mig själv i två omgångar, sen gick jag till frissan, och den jäveln klippte ifs riktigt fult pojk-kort, dvs tvärtom vad jag sa. Då vart jag lite ledsen. Men mitt hår har en tendens att växa rätt snabbt, och nu har jag ner över hela nacken där bak, trots att det inte var så länge sen jag klippte topparna.
Har även färgat/blekt luggen, vilket är det första jag gör med mitt hår färgmässigt någonsin. 😎
En kort period var luggen blå också, hade tänkt färga hela håret blågrönt, men min mor ville inte att jag skulle då jag är tvungen att bleka hela håret.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
tack för din fina komentar trivs i kort jag tror du passar i kort svart hår jätte bra🙂
Jag gjorde en "makeover" på mitt hår för två veckor sedan. Jag har haft långt svart hår med snelugg i flera flera år, så jag färgade det rött och klippte lugg istället!
Det sköna med hår är att om du inte blir nöjd växer de alltid ut igen. 😃
// Lise
When nothing goes right, go left!
Jag själv har klippt mig, gjorde det innan jul. Och har aldrig ångrat något så mycket som det! Måste sitta i flera timmar och platta luggen som jag har nu och resten av håret, och det BLIR ALDRIG BRA. Är så arg.
Före
Efter
Nu syns ju inte mitt hår på bilden, men ja jag har klippt ända till axlarna.
När jag hade hår ner till svanskotan så bestämde jag mig för att raka bort allting. Jag ångrade det som fan och lät håret växa ut igen, dock inte lika långt denna gången. Sedan körde jag med under-cut och det tycker jag är rätt schysst :)
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
snygg frisyr du har🙂
Vad roligt med alla bilder! Jättefint 😃
Ska nog boka klipptid ganska snart, så då kan jag fråga frisören/hårologen hur jag skulle passa i det 🙂 Men jag tror att jag vill testa!
Mvh Emma
#32 Jomen precis!
Ser riktigt fint och somrigt ut på dig👍
#33 Tack 😃
// Lise
When nothing goes right, go left!
Jag har typ "bara" noppat bort ena ögonbrynet, piercat mig själv lite här och var. När jag var typ 7 år stack jag en nål genom naveln för alla på dansen hade det, haha.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
#35 Najs, ångrar du något av det? :)
Funderar på att noppa bort en del av "svansen" på ögonbrynen, så att de liknar tantecken (bara för att det är så coolt, haha). Och möjligtvis pierca näsvingen eller ta hål i öronen när ansiktet ändå blir så synligt.
Jag skulle aldrig våga klippa mig kort. Hade hår till naveln förut, men klippte av kanske 15 cm för det var slitet… Det kändes sååå kort efteråt! hahaha Det är nog den mest "vågade" klippningen jag har gjort på länge. 😇
#36, jag ångrar det sjukt mycket. Men nu ser jag väl ut som "vanligt", som tur är.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
#37 Haha, vågat är väl olika för olika personer!
#38 Tur det :)
Jag har tid på tisdag för klippning. Har hår till rumpan ungefär nu men tänker be frisören klippa det rätt kort, först funderade jag på axellångt men jag tror att det kommer bli kortare. Ska fråga vad hon tror att jag passar i :)
Skulle helst av allt vilja ha lika kort som på bilden i #0 men jag har fel ansiktsform.
Bara bilder på hår här ser jag!
Nu kommer jag och vänder på det lite! :D
Jag har ändrat hur mina naglar på min vänster han ser ut.
Jag har klippt de så att jag har massa taggar på mina naglar. (skit bra när man måste klia sig! :D)
Naglarna har växt lite nu och jag har pillat lite på naglarna så det är lite f****d up :P
Fast lägger ut ändå :P
ser lite dåligt ut, ska fixa till dom snart igen så dom blir bättre, lägger ut en ny bild när jag har fixat till dom :)
#40 Härligt! Hoppas det blir bra då 😃
#41 Hahahaha! Ovanligt och väldigt kreativt XD
Hösten 2010 klippte jag mitt hår kort. Jag hade hår ner till börsen innan jag klippte det. Jag trivdes inte i det och det håller på att växa ut. Här har du en före och efter bild, tänk på att det är gamla bilder, så jag ser inte ut så nu 😉 Men jag tycker du ska klippa det! Det växer ju ändå ut igen om du inte blir nöjd :)