Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 960 ggr
litengris
0

(x) mår skit

Jag mår så himla dåligt, är jämt orolig och bara klarar inte av en helt vanlig dag. Brukar alltid få sammanbrott på kvällarna och vill verkligen inget annat än försvinna. Är alldeles för feg för att ta mitt liv, men egentligen är det väl fegare att ta det? Jag behöver stöd och vet inte var jag ska finna den. Vet inte riktigt vad som är fel och blir då väldigt svårt att finna stöd hos någon. Vilka/vem ska man kontakta om man mår skit och hur får man tag på de?

XOXO

Liten Gris ♥
Timmorn
1

Du kan välja att kontakta BUP; eller tjejjouren. Där kan du tala helt anonymt om du väljer att göra det. På andra ställen tror jag att man kan få en kontaktperson, få som en "storasyster" där man kan gå och fika med någon gång i månaden och prata av sig. Kan kolla upp vad det hette om du vill, har det på fb någonstans..

Är det något speciellt du är orolig för? För du ska verkligen inte behöva känna att du ska behöva ta ditt liv. För om det är "vanliga" grejer och du inte klarar av dem, så kan det ibland vara så att man har något fel på hormonerna, eller har ADHD eller, borderline som behöver utredas och då kan man få medicin.  Vanligt för borderline är att när man är nere så är man verkligen nere, är man glad så är man på topp. finns inget mitt e mellan. Är inte supererfaren av dessa sjukdomar, men de är relativt vanliga.
Kontakta mig om du behöver någon att prata av dig med

Josefine

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[rocklover]
0

men gmn..om det är ngt, jag finns här för dig ❤️

litengris
0

#1 tack för tipsen #2 tack dsm

XOXO

Liten Gris ♥