Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 731 ggr
Wezza
0

Hatar spanskan...!

Jag går i 7:an och har haft spanska sedan första terminen i 6:an, men jag hatar verkligen det! Och nu kan jag ju inte byta heller då det redan gått 2 år på spanska, tyska och franska. Jag KAN ju byta innan skolavslutningen men aldrig i livet att jag kommer komma ikapp nu…Hade det inte varit för att jag inte har några problem i svenska och engelska så hade jag ju bytt till språkfördjupningen, men det får jag ju inte då jag inte behöver nån hjälp med det. Men om jag pratar med min mentor om hur det ligger till och så tror ni jag skulle få byta? Visst man får mindre poäng till gymnasiet men det är väl bättre att få ett A i språkfördjupning än F i spanska?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Wanzel
1

Jag gick i Tyska under hela 6:an och halva 7:an, sedan insåg jag att jag inte orkade med det (hm, mest utav lathet faktiskt, och att jag tyckte det var extremt tråkigt).
Fick prata med tyskaläraren, min mentor, rektorn samt läraren som höll i "Svea" (de som behövde koncentrera mer på svenska/engelska). Så efter lite tjat så fick jag tillslut byta. Hade inga svårigheter i varken svenska eller engelska, men sa att jag då kunde fokusera på att kunna få högre betyg i de två ämnena!

Sen när man söker in till gymnasiet så är det ju ett betyg som man inte räknar med (om det inte ändrats nu inför 2013). Så språkbetyget behöver ju inte ens räknas med till poängen som man söker in på!