Vad ska jag göra?
Hej! Är skit kär i en kille i min ålder. Hn är kär i mig också tror jag?! Som sagt… Problemet är det att vi träffas en gång om året på sommaren (han har sommarstuga med sin familj där jag har min sommarstuga) och han bor dessutom i Australien, fast han kan svenska! Vad ska jag göra! Innan jag spricker av förälskelse !
Om ni båda är kära så skulle jag säga go for it! Om båda vill det så går det att hålla kontakten. Jag hade ett förhållande med en kille som bodde på andra sidan Sverige och vi var tillsammans i ett år efter att han flyttat. Vi skypade och pratade i telefon nästan varje dag så vi höll kontakten. Vad jag försöker säga är att om båda vill så är avstånd inga problem. Dock ligger Australien ganska långt bort men.. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Jag skulle aldrig vilja ha ett distansförhållandr och inte på sådant avstånd. Tar tid planering och mkt pengar att åka till Australien. För mig skulle det inte vara värt det att träffas en gång om året och sen vara skilda åt och leva som en singel typ - inte göra vardagliga saker ihop inte ha sex eller bara kramas och sova ihop! Osv. Skulle tappa känslorna fort och jag skulle bara känna vänskap. Men du gör såklart det du känner för :) vågar du så kör på
När ni träffas nästa gång, byt ut facebook och Skype, det skulle jag gjort, så kan ni prata via Skype varje dag, och ha kontakt via facebook!
Eller om båda har smartphones så kan ni chatta på kik, men facebook funkar lika bra som kik 🙂
Det viktiga med distansförhållanden är att hålla kontakt! Så att känslorna inte försvinner, dvs.
Ok! Tack ni alla!