Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1329 ggr
bambiiii
0

Trött på detta!

Hej!

Det är så att jag har börjat få finnar… :( Det är inte så kul att gå runt i skolan med typ 5-6 finnar på pannan, mina kompisar använder concealer, men jag tänker inte göra det då jag vet att det gör finnarna ännu värre..

Jag ar väldigt fettig och "Oljig" hy om man säger så.. 

Men jag brukar alltid tvätta mig med kallt vatten först, sedan så tar jag basiron på finnarna, sedan så använder jag ACO fuktkräm.. men det verkar inte hjälpa.. 

Ja, jag klämmer de lite då och då..

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Tilde]
0

Concealer gör inte finnarna värre :) Täpper du till med dåligt smink kan det göra så huden blir ful och får orenheter, men med rätt slags smink gör det ingen skillnad. Jag får snarare fulare hud när jag har gått flera dagar utan smink än när jag sminkar mig då och då.

Det viktigaste är dock vad man äter. Ät inte för mycket socker och drick mycket vatten :) Tvätta också ansiktet varje kväll för att få bort eventuellt smuts eller oljor.

bambiiii
0

1# okej, tack! om jag har foundation så får jag röda utslag över hela ansiktet :/

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Tilde]
0

#2 Vad är det för foundation? :O Det finns ju folk som är allergiska mot smink… Jag får utslag av fel produkter men annars tål jag smink.

bambiiii
0

3# jag vet faktist inte vad den heter, tror att den är från Kicks =)) det va ganska länge sen

Cazzos
0

Jag har också oljig/fet hy, och har ett par finnar i pannan precis ovanför ögonbrynens mitt, dessa är dock små nu och ser mer ut som ärr.

• Varmt vatten öppnar upp porerna
  • Kallt vatten stänger igen porerna

Jag brukar tvätta ansiktet med varmt vatten och "gnugga bort" fettet, sen sköljer jag med kallt vatten, och till sist använder jag antingen kortisonsalva eller ACO Acnegel på finnarna. Detta gör jag bara på kvällarna, och på morgonen så tvättar jag bara med varmt respektive kallt vatten.
1 eller 2 gånger i veckan använder jag Neutrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub i duschen (på morgonen, har ingenting på huden därefter). Först med varmt vatten innan jag exfolierar huden med Neutrogena, sedan sköljer jag av produkten med kallt vatten.

För mig så beror mina finnar mycket på vad jag äter, det kanske är så för dig också.

Jag använder inget smink över huvudtaget, kanske viktigt att notera.

bambiiii
0

5# okej, tack så jätte mkt!! Hjälper det för dig?:))

Cazzos
0

#6 Ja, ibland gör det det, ibland inte. Men det gör inte så mycket för mig om jag får en finne, de brukar inte synas så mycket. Vita finnar klämmer jag dock, får dessa sällan eller om jag hamnat efter med att tvätta ansiktet. Jag får mest "tomma"/"röda" finnar, som inte går att klämma.

Sålänge jag äter bra så brukar jag inte få finnar, men om jag äter vissa saker så kan jag få det. Denna rutin gör jag dock bara för att få bort det överflödiga talget, och daily scrub använder jag för att få bort döda hudceller.

Jag använder inte så mycket hudprodukter (då menar jag exfolieringsprodukter, ansiktskrämer, ansiktsvatten (toner) eller ansiktstvättar varje dag som vissa gör) för att inte torka ut min hud för mycket. Förr tvättade jag ansiktet varje dag med någon slags toner eller så, jag fick bara mer finnar av det.

Jag tycker även att lite talg i ansiktet ger lyster, självklart inte överdrivet men lagom. Om jag märker att det är för mycket runt näsa och i pannan så brukar jag torka bort det med papper. Bara ett drag över det området så ser det bra ut 🙂

Hundtassens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett tips mot oljig hy är en ansiktsmask. Jag har en som är från Formula 10.0.6 (lägger in en bild nedan). Det finns en gångs förpackningar som kostar 20 kr sen finns det en tub det är sån jag har den kostar 99 kr på kicks och jag älskar den.