Hatar honom!
Hej! Jag som ibland kan låta lite rolig har nu ett STORT problem! En som jag känner är kär i mig. Jag menar verkligen SUPER kär i mig. (Han har varit det i sex år) men jag är verkligen INTE kär i honom! Han tittar hela tiden på mig, han säger hej, han rodnar när jag är i närheten och när vi var mindre skickade han "kärleksbrev" och när jag sa att jag inte var kär i han sa han att kärleksbreven "inte var på riktigt" Idag när jag o mina kompisar körde sanning o konka var det just han av alla killar jag skulle gå fram till och säga: jag gillar dig. Såklart spärrade jag emot och då gick min kompis fram till honom och sa: - hon gillar dig! Snacka om pinsamt! Och nu håller han hela tiden på att "flörta" med mig! Super jobbigt, jag är ju redan kär i en annan kille dessutom hatar jag han mest i världen skulle kunna gifta mig med en gräshoppa hellre än honom! Vad ska jag göra??????????
Skulle du vilja att den personen du är kär i, reagerade på samma sätt mot dig som du gör mot honom? Kärlek är inte lätt att styra, han kan antagligen inte rå för sina känslor för dig.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Berätta för honom hur du känner är väll mitt tips. Fast du kanske inte behöver vara så hård och säga att du hatar honom och så, men säg bara att du inte är intresserad utav honom på det sättet 🙂
#1 Ja veeet! Men det är lite läskigt! Ibland "förföljer" han mig! Jag vill inte att han jag är kär i ska se "det pinsamma" Och nej, visst vill jag inte att han som är kär i mig skulle bete sig som mig! Men han MÅSTE acceptera att jag inte gillar honom!
#2 ps, har aldrig sakt mer till honom än att jag inte är kär i honom! Har aldrig sagt "jag hatar dig" Men han är i sin egna lilla värld! Han struntar helt o hållet om jag är kär i han eller inte, men nu tror han det verkligen, att jag är i terassernas av han!
#4 Hur gammal är du? fungerar det inte att ignorera honom bara då, så kanske han slutar? I värsta fall får du kanske vara lite hårdare emot honom och säga att han ska lämna dig i fred. Om inte du vågar det så kanske det finns någon annan (någon vuxen?) som kan prata med honom och säga att du tycker det är obekvämt?
Hoppas det löser sig för dig 🙂
# 5 jag är 13 år, har provat igga han i ett år= resulterade mer "flörtningar"