brännsår av massage
Igår fick jag massage av en kille i min skola. Vi satt i kafeterian och snackade med massa människor så han var väl inte särskilt koncentrerad på vad han gjorde och jag var inte heller så koncentrerad på massagen då jag deltog i diskussionen.
Han är en väldigt stark kille och han vet nog inte riktigt hur stark han är. Men liksom massage ska göra lite ont så jag sa inget. Det var liksom ont på ett skönt sätt.
Men sen började det svida, men jag sa inget. Jag lät honom hålla på. när jag kom hem sen och skulle sova på kvällen så tog jag av mig tröjan och då har jag världens brännmärke på skuldran. det är typ 4-5 cm i diameter.
imorse när jag vaknade hade mitt hår fastnat i såret som fortfarande är klibbigt och det svider så fort jag rör på skuldran.
Vad gör man åt sådana här saker och är det fler än jag som fått märken/sår av massage haha ;o
Medarbetare på bildredigering! :)
Prova att tvätta rent och smörja in det med någon fet kräm/body lotion så dämpas nog smärtan👍 Sedan är det nog bara att vänta på att det ska läka, men det värsta går säkert över snart🙂
#1 fast det är ju fortfarande öppet och klibbigt liksom,, är det verkligen bra att smörja in då med något? ;o
kommer inte det göra jätteont haha? :(
tänk om det blir ärr? hahah :(
Du kan pröva smörja in med kanske honung eller någon olja. Krämer kan innehålla ingredienser som inte är bra för "öppna sår" så jag personligen skulle inte använda det. Smörj in och lägg på ett plåster så det får "gotta" in sig. Men såklart är det bra att låta det lufta också.
#3 okay, tack! ska se om det funkar ;o