Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1038 ggr
[Tilde]
0

Vad är viktigt med hemmet?

Hjälp mig lite, tack! Ska skriva en lista över sånt som jag tycker är viktigt med ett hem (vi ska ju ut och kolla på radhus och behöver krav så vi inte faller för första bästa)… Jag har kommit på följande:

• Modernt, rymligt och fungerande kök
  • Fint badrum med dusch
  • Plats för reptilrum och gärna ett gästrum
  • Mycket garderobplats i/nära sovrummet
  • Ljus och rymlig matsal (bra när man får gäster)
  • Trädgård utan insyn från grannar där man både kan sola, grilla och där kaninerna får plats att bo och springa runt
  • Nära till tåg/busstation
  • Nära till mataffär

Vad finns det mer man behöver eller ska tänka på? 🤔

Mimmi
0

Tänker lite på lyhördheten, hur mycket man hör sina grannar och tvärtom. Tänk även på hur det ser ut med tvätt- och diskmaskin - att det finns bra plats för det eller att eventuell tvättstuga är fräsch. 

Prata gärna med någon i området när ni är där och tittar på huset, för att få höra om det finns några jobbiga grannar eller liknande.

[Tilde]
0

#1 Tack, bra tips! Det ska jag skriva upp! :)

Cederin
0

Vill också understryka jobbiga grannar, vore jobbigt om man hittar det perfekta stället men att det förstörs av nått rötägg til granne :/

Medarbetare på Naglar och Hår

Afturelding
0

Området på det stora hela. Vill ni ha lugn och ro så skulle jag satsa på ett område med barnfamiljer, för även om barnen kan skrika så låter de inte lika högt eller på lika konstiga tider som fulla studenter t.ex.

Bra möjligheter till belysning är också viktigt tycker jag. Vi har jättedålig belysning i hallen, vilket blir ett problem eftersom att det är i hallen våra garderober står.

Samt vilket läge den ligger. Vi ligger sydväst, så vi har sol nästan hela dygnet, vilket gör att det blir c.a 35 grader inne mitt i sommaren.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
0

#3 Vi har några riktigt jobbiga grannar här i byggnaden, så jag hoppas att det blir bättre när vi flyttar! 🤐 Jag tänker mig att det mest är barnfamiljer och sådant som bor i radhus, så jag hoppas att vi inte hamnar med grannar som festar varje lördag med svinhög musik eller liknande.

#4 Område är viktigt för oss, så vi kollar på hus i radhusområden och inte bland massa lägenheter och stora vägar. Vårt favorithus ligger vid en stor park och nära ett skogsområde. Sen är det nära till havet också :)

Hmm det med solen var intressant, det har jag inte tänkt på. Vi vill nog ha så mycket sol som möjligt i trädgården, så inga byggnader eller höga träd bör skugga under dagen. Hoppas det är soligt på söndag då och inte detta väder med snö och vit himmel… 🤦‍♂️

Zorro_Tiger
0

Något jag tycker är viktigt är första intrycket, inte vad man ser utan vad man känner liksom, som om du kommit dit och blundat när du kommit in.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Tilde]
0

#6 Ja det ska liksom kännas "rätt"! Ett hus där man verkligen kan se sig själv bo och trivas. Förstår precis vad du menar 🙂

Cazzos
0

Öppna ytor tycker jag är viktigt, och att fönsterna släpper in mycket ljus 🙂

Zorro_Tiger
0

#7 Aa, precis det jag menar. Lycka till med huset! 🙂

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Tilde]
0

#8 Ja det håller jag med om :) Men det brukar inte vara ett problem med nyare hus som tur är :D

#9 Tack :)

[Tilde]
3

Vad roligt! Jag gick igenom min lista med sambon igår kväll och så rabblade jag upp det viktiga för områden i denna ordning:

- Nära till buss/tågstation

- Nära till mataffär

- Nära till parker och grönområden

- Inte nära en stor väg

Så läser Mads upp sin lista (översatt från danska):

- Nära transport

- Nära inköp

- Grönområde, inte "lägenhetsghetto"

- Avstånd från stora vägar

HAHA samma saker och i precis samma ordning! Den high five-ade vi på. 👍