Hur bor du?
Inspirerat av Jespers inlägg på klotterplanket.
Hur bor du? Lägenhet/villa/radhus/annat? Stort? Litet? Gammalt? Modernt? Med familj/sambo/ensam? osv… :)
Jag bor med min sambo Mads i en nyrenoverad och fin lägenhet på ca 60 kvm. Vi kikar dock på radhus och har ett nytt sådant vi ska kolla på på söndag :) Det är 120 kvm, två våningar och en trädgård - vore perfekt för oss och alla våra djur! Jag flyttade hemifrån år 2010. 🙂 Lägger till att radhuset ligger väldigt nära både Köpenhamn och havet! - stort plus för oss! ^^
Jag bor inneboende, men kommer hem till mina föräldrar ungefär var tredje eller fjärde helg :) Men mitt kontrakt går ut i sommar och då är det tänkt att jag ska flytta till en egen lägenhet eller om jag flyttar hem under sommaren och till egen lägenhet i höst. Flyttade in som inneboende hösten 2011 (som 17-åring)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Vi bor i ett hus på 150 kvm och sen är det en jättestor trädgård xD
Jag bor i en lägenhet på cirkus 95kvm, tyvärr inte så bra planerad så den verkar otroligt liten, tillsammans med familjen!
Senaste tiden har jag fått en enorm lust att flytta till en egen lägenhet, av flera olika anledningar. Men det är nog tyvärr ett bra tag innan det blir aktuellt. Först gäller det ju att hitta ett jobb så att man har råd ;)
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Jag bor i en etta på 29 kvm som är ljus och fräsch. Jag ska dock flytta hem till mina föräldrar igen om två månader och sedan efter sommaren kanske jag och min pojkvän skaffar eget. Längtar efter att flytta! :)
Bor med min sambo i hus på landet, 130-150 kvm. Gammalt men nytt badrum, nytt golv i vardagsrum och renoverat kök + att alla rum är nymålade. :) I sommar ska huset målas om på utsidan, balkongen renoveras och fönster bytas ut.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Bor i en 20-tals villa på ca 200 kvm. Inte så stort som det låter dock. Bor här med mamma, pappa och lillebror.
Och en lagomt stor trädgård. 🙂
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#6 Fint! :) Hur långt ut på landet är det?
2 mil ungefär :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Bor i ett stooort gult hus på landet (men ändå inte helt öde) med min familj🙂 Det är 2 lägenheter + loft i huset, och vi hyr ut ena lägenheten och loftet.
Trädgården är inte så jättestor, men å andra sidan har jag en hel kohage till mitt (och hundens) förfogande på vintrarna😃och så får vi vara på fabriken jämtes mark då pappa äger hela köret!🙂
Är såå nöjd med hur jag bor! 10 minuter till stan, 5 minuter till havet, 2 km till motorvägen (= nära till gbg, tar mindre än 1h) och ändå på landet. Åh, kanonläge👍
Bor i en lägenhet i ett officetel på typ 50 kvadratmeter med ett litet sovloft som har perfekt takhöjd för att man ska börja varje dag med en hjärnskakning. :)
I Sverige bodde jag i en tvåvåningsvilla på 180 kvm + källare och ganska stor trädgård. Vi bodde på ett fint villaområde bara 15 min gång från centrala Västerås :) Saknar det huset så mycket ibland! Synd att man inte har råd med något sånt än, haha xD
Well, jag har sex syskon så vi bor i en stor villa, tre våningar. Ingen aning om hur många kvm, men det är ett ganska gammalt hus som vi renoverade helt förra året. Nya dörrar, nya toaletter, nytt kök, nytt golv, nya väggar (eller ja, tapeter) ;) Trivs väldigt bra. Vi har en stor baksida också.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 

Bor i en 3a på ca 75kvm tror jag det är, med en hyfsad stor uteplats. Bor med mina föräldrar och x antal djur :) Inte det finaste området kanske men det fungerar. Bra med skog osv att promenera i och bara 20 min med buss in till Stockholm innerstad :)
Ja.. jag bor i stan, en 4:a eller 5:a på 125 kvm, men mamma pappa , mina syskon och Bambi! Asså ja… modernt kanske det inte är… asså det är som alla andra lägenheter, kanske renoverad för 2-3 år sen?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#13 Oj, det var många syskon! 😃 Kan tänka mig att det behövs mycket plats! ;)
#16 Hehe ja, en hel del! Jag har dessutom 5 bröder och bara en syster, så det blir en hel del bråk och bus mellan dom.. men jag trivs väldigt bra med att ha många syskon. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag bor i en stor villa med min mamma och mina/våra djur.
Uppe är det mitt rum, en större skogarderob/hundfodergardegrob, ett litet "bibliotek", mammas sovrum, ett garderobsrum till med massa bröte, gästrummet, badrummet, köket och sen vardagsrummet.
Vi har också en balkong som går från mitt rum till vardagsrummet som man kan gå ut från mitt, mammas och vardagsrummet.
Nere är det en hall, en gillestuga, två sovrum, ett duschrum, två/tre förvaringsrum och en bastu (ett av förvaringsrummen har varit bastu innan). Plus inbyggt garage och "hall" och ett rum.
Vi bor uppe på ett berg, bokstavligen. 85% av vår trädgård är halvskog/kullar.
Förr bodde vi jag, pappa, mamma och tre ibland fem syskon här.
Men nu har pappa ett sött mindre hus.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Delar våra 40 kvm med min sambo och våra två katter. Det är en väldigt liten tvåa i ett miljonprojektkomplex. Alltså lägenhet. Jag flyttade hemifrån augusti 2012 :) Vi letar ny lägenhet till hösten eftersom att denna känns lite för liten för oss. Eftersom att jag syr så behöver jag ganska mycket utrymme för alla tyger, provdocka, lådor med knappar, blixtlås, band och såklart mina två maskiner.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Bor i ett hus på landet, på ca 50-60 kvm boyta.
2 rum, kök, badrum och hall. Vind finns det med :)
Har stor tomt, med bodar och garage :)
Är ett ganska gammalt hus, en del behöver fixas men trivs :) Behöver ej bo i modernt och topprenoverat :D
Hyr det tillsammans med min sambo. Bor här med han och våra djur: 5 kaniner, 6 marsvin, 1 hund, 2 katter.
Flyttade efter gymnasiet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag bor i en lägenheten på 87 kvm med min mamma 🙂
Vår förra lägenhet var 64 kvm, bodde där i ca 7 år innan vi flyttade till vår nuvaranda lägenhet. 😃
i en lägenhet med min mamma och min goa kanin
Jag bor just nu i en 3a (vet ej hur många kvm, 70 någonting?) men eftersom min mamma bor hos sin pojkvän nu och jag och katterna är själva ca 90% av veckorna så ska jag flytta till en 2a på 52 kvm (första egna lägenheten!!!) med mina katter i maj. Behöver inte lika mycket plats nu eftersom jag är själv med katterna, har trivts bra i denna lägenhet och det är väll lite sorligt att flytta - men det ska bli roligt att ha eget(få inreda som man vill!) och så blir det billigare🙂
detta är precis som att fråga "var bor du?"..jag brukar alltid svara "hemma"…är du nöjd med ditt svar?
#24 Men när man frågar "HUR bor du?" så kan du inte säga "Hemma", för att då blir det inte ett relevant svar 😉
Beror dock på hur man tolkar det.
Jag bor i ett rött & svart hus, ingen aning om hur stort de är men typ ganska stort. Det är ganska fult inuti fast vi ska renovera och har en mellanstor trädgård med äppelträd i. Jag är sämst på att beskriva, haha
Jag bor fortfarande hemma i en gul tegel enplansvilla på 107 kvm med inredd källare på ca 90 kvm. Allt är nyrenoverat invändigt. 5 sovrum kaklat badrum med dusch och i källaren kaklad dubbeldusch med bastu och separat kaklat toalettrum. Gillestuga/bio och kök med öppen planlösning tsm med vardagsrum. Baksida på 700 kvm till hundarna och kaninerna :) men ska snart byggas en stor pool (nedgrävd riktigt gjort med kakel och betong inte plast och glastak) Huset är i ett populärt villa och familjeområde centralt i byn nära skolor och affärer :)
Jag bor med mina föräldrar på ett 230kvm hus men ska flytta till ett lite mindre på 130kvm 🙂
När jag är hos mamma bor vi ute vid havet i en mysig "by" med väldigt snälla grannar och härute känner alla alla liksom. Vårt hus är ganska stort och en nybyggd del. Vi har en trädgård som är precis lagom stor.
När jag är hos pappa bor vi i världens mysigaste 3:a, nära till allt. Dock så är det mitt i ett "skummis" kvarter, hehe..
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Mamma: Jag, min bror, mamma och hennes pojkvän (ibland en storasyster, hon bor typ här ibland osv) bor i en nybyggd lägenhet 7 km ifrån Stockholm. 130 kvm, 3 sovrum (21,12&10 kvm) kök, toa, badrum, klädkammare och vardagsrum. Modernt Pappa: Jag, min pappa och bror, vi bor i en 3:a på 90 kvm (?). 1 km ifrån havet, man ser havet ifrån lägenheten ;)… Lite lantkänsla xD
Radhus fast i ett lägenhetsområde, 5 rum+kök och jag bor med föräldrar och syskon 🙂
Bor med mamma, pappa o hund lite utanför stan men ändå rätt så stort område (5-6min med buss till stan) i en lägenhet på 89kvm, 4 rum o kök. Trivs inte så jättebra här menmen. Totalrenoverade den 2010-2011 oså. Mycket natur men ändå inte typ, haha 🙂