Dåligt humör!
Jag har SUPER MYCKET problem med humöret, har varit hos UMO men jag är för ung för tambetter mm. Mamma har också väldigt mycket problem med humöret hon också, dock inte pappa! Det går ut över hela familjen! Vissa dagar vill jag ta livet av mig, andra är jag super lycklig! Men hur hanterar jag mitt humör? Jag går redan till skolpsykolog.
Hur gammal är du? Kan det vara hormonellt så att P-piller skulle kunna stabilisera det hela?
Nix, jag är 13 och kommer inte ta p piller för ens jag blir bra mycke äldre!
Varför inte om det kan hjälpa? P-piller har fler funktioner än som rent preventivmedel.
Ja, ok jag kan prova!
Det är mycket hormoner i din ålder, så om du märker en skillnad mot tidigare så kan det vara det som spökar och då kan det vara värt ett försök.
Hoppas att det ordnar sig i alla fall! =)
P-piller hjälper inte alltid mot humöret heller, kan bli tvärtom också :)
Du har ingen diagnos? (inget fel att ha det), för vissa diagnoser kan man ha lätt dåligt humör.
Eller har du det bara rent allmänt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, absolut inte så att det är en lösning mot allt, men för många så hjälper det och det kan helt klart vara värt att testa.
#6 Nixon
#8 Nixon?
#7 Dock är biverkning på många p-piller "humörsvängning" :)
#9 menade nix
#10 Ok för kan ju vara ett alternativ att kolla upp annars ?:)
För min sambo t.ex och även hans lillasyster, saknar ett ämne i hjärnan, seratonin eller liknande heter det. Så de äter medicin varje dag. Och då är det mycket bättre :)
Fridaakesson; ja? Och en biverkning till Ipren är huvudvärk så jag ser inte riktigt poängen? Det korrigerar nivåerna, om de ligger fel från början finns en chans att det blir stabilitet, för vissa andra kan det istället ställa till problem. Däremot om du har problem från början så kan det väl helt klart vara värt chansen?
#12 hur kan du ej förstå poängen?
Det är ju onödigt att proppa i sig p-piller pga humöret tycker jag :)
Fridaakesson; om du lider av något och kan få hjälp, hur kan det vara onödigt? Är det onödigt med febernedsättande vid feber och antidepressiva vid depression också?
#14 Jag tycker att det är bättre att kolla ifall man har någon diagnos eller brist på något först :)Och det är mitt personliga tycke, som du får respektera :)
Nej det har jag inte sagt, och det är inte samma sak och har inte ens med saken att göra :) Eftersom det finns andra alternativ att testa först :)
Klart att det har med saken att göra.
Alla med dåligt humör har inte någon diagnos. Majoriteten av unga går igenom vissa personlighetsförändringar, ofta på grund av hormonförändringar som kommer i den åldern, dessa förändringar kan ofta (inte alltid) stabiliseras med enkla medel så som p-piller. Det är min åsikt.
#16 Det har jag ej påstått någonstanns heller, eller ens antytt till att det är så, att alla med dåligt humör har diagnos. det är ett **alternativ!
**
Eftersom p-piller är så enkelt och snabbt att fixa känns det ju värt att prova med det först innan man går vidare..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
tack för svar!😂