vill döö
har tappat livslusten totalt
orkar inte mer, skär mig
alla vänner snackar bakom ryggen
känns som att alla hatar mig
vad ska jag gööra
precis när allting höll på att bli bättre
åh, fuck it
varför inte bara dö
Varför inte bara dö?
- Jo! För att det är underbart att leva! 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
nej inte om man är mig
mina föräldrar favoriserar min syster så jävla mycket
mamma bryr sig inte ett skit om mig och hur jag mår
hon låtsas som att ärren på mina armar inte finns
jag har ingen att prata med, verkligen ingen
vill inte gå till kuratorn, hon suger säkert som den förra som skrattade åt allt man sa
funderar seriöst på att ta mitt liv, det är inte värt att leva längre
mitt liv har varit piss så länge jag gått i skolan
har inget att leva för längre
alla andra har det så jävla perfekt
Life is what you make it.
Tänk positivt, försök hitta någon att prata med (en släkting kanske?), tänk på allt du har istället för det du inte har. Håll på med en hobby, t.ex. om du gillar att rita så rita mycket! Lyssna på glad musik och varje kväll innan du ska sova…: skriv en kort lista över saker du är tacksam för! Som det här:
Jag är tacksam för…
… mitt fina hår
… att jag är är en stark person
… att jag är duktig på att rita
… osv.
Vare sig du säger att du kan eller inte kan så har du rätt! Alltså, tror du att du kan, så kan du! Allt handlar om positiv attityd och energi! 
du har så mycket att leva för! Kom ihåg det! Du är fortfarande ung! Livet är piss ibland! Men som #3 säger hitta någon och prata med, och säg possetiva saker om dig!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Du kan också ringa och få tala med någon när du känner såhär,
Här finns en lista så att du får numret till dem i din kommun: http://psykologi.ifokus.se/articles/4d714a34b9cb46222d05d68d-akut-telefonguide
Hoppas du mår bättre snart, livet tar otrevliga omvägar ibland men det blir bra tillslut!
Men det kanske är så att din mamma inte vet hur hon ska prata om sådant här och behöver hjälp med att veta också? Och jag vet att alla människor har det inte perfekt utan är upptagna med sina liv, sina problem och sina känslor. Du är inte ensam men man måste prata med folk ör att få veta varför dem snackar skit och för att hitta nån som gör de värt att leva.
Hälsningar
Fredrika
#6 i detta fallet är det värre än så med TS mamma. Om TS nu är personen jag tror, men är nästan säker. Men man måste kämpa och söka hjälp. Thats it.
#7 Vet du vem Ts är? Då kan ju du prata med henne, om du alltså vet lite om Ts och hur Ts har det! :)
#8 jag är nästan hundra procent säker på det ja. Har pratat med henne konstant ett bra tag, men fick avbryta det av privata skäl. Hon vet vad jag vill att hon ska göra, och pratar med henne i den mån jag själv orkar med.
vadå att alla andra har det perfekt?
jag har inte ett perfekt liv till exempel, förstår inte varför du ens skrev det.
livet är vad man gör det till, känner att jag har misslyckats med mitt så jag kan inte ge några tips alls, ville bara säga att du inte kan påstå att andra har ett bra liv förutom du.
jag hatar mitt liv just nu, så det är inte bara du.
#9 Det är ju bra, det brukar ju hjälpa att prata med någon! :)
Om TS nu vill dö, varför hindra? Man väljer sitt eget liv? Om man inte vill leva så varför leva då? Dock tycker jag att det ska finnas rimlilga/lämpliga orsaker till varför man vill dö och in att ens kompisar snackar skit bakom ryggen eller att ens föräldrar favoritserar ens syskon.
Skitsnack kommer man aldrig komma bort från, det snackas skit exakt hela tiden. Du snackar nog själv en hel del skit bakom ryggen på andra, det har blivit mänskligt. Man upplever själv att ens föräldrar favoritserar ens syskon, men i många fall så gör dem inte det, dem behandlar oftast sina barn som dem förtjänar.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Kan ju även tilägga at det inte är direkt ovanligt att folk vill dö, speciellt inte ungdomar och tonåringar. Väldigt, väldigt många säger att dem vill dö och att dem ska ta livet av sig, men de vågar inte.
Men livet blir förhoppningsvis bättre så småningom.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
#12 Varför uppmuntra Ts? :O Det är bara sjukt!!
#12 Man ska inte motivera någon att vilja dö, så som du gör med ditt inlägg?!
Det är inte att hjälpa en person.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Precis vad jag tänkte! Om någon vill dö, så ska man ju inte uppmuntra den personen! Helt sjukt!
#12, #13 Jag skriver mina åsikter. Men man har rätten till ett eget liv, varför ska man då hindras från att dö?
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
#12 för att personen är älskad kanske? TS kanske inte inser det, men så är det. Jag sitter här, tycker om henne högt över allt annat, hennes djur, andra kompisar (vet var hon har en del som bryr sig). Att UPPMUNTRA en person till självmord är ju bara sjukt?! Försöka hindra kan alla, men man ska ALDRIG uppmuntra en person att dö! Förstår inte ens hur du tänker, förlåt, men det gör jag INTE! Vi kan ju inte direkt tvinga TS att leva, det är sant, hon bestämmer själv över sitt liv. Men vi kan iaf göra allt vi kan för att få henne att vilja leva igen, jag vet själv hur det är just nu (självmordstankar osv, skulle aldrig kunna göra det dock, har djur, familj och vänner som älskar mig så det är bara egoistiskt). Men det enda vi kan göra är att hjälpa TS att inse att livet inte är så hemskt alltid, stärka henne så mycket vi kan och ge tips och råd om psykolog/terapi/BUP etc. Nej usch och fy för dig, man uppmuntrar inte folk att ta sitt liv.
#18 Jag vill absolut inte uppmuntra TS till att ta sitt liv, men jag tycker att h*n borde få välja själv om h*n vill leva eller inte.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Självmord är ingen bra lösning. Det är ett egoistiskt val.
Tar du livet kommer du ju verkligen såra personer som står dej nära. Dom flesta har säkert vart med om att någon nära dött och vet hur det känns. Vill du att din familj ska få uppleva sån sorg?
Om du känner som så att dina "vänner" inte bryr sej om dej å snackar skit, strunta i dom och hitta nya vänner. Lättare sagt än gjort men livet är inte hur lätt som helst men man måste gå vidare.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#12 De som vill dö är psykiskt instabila eller sjuka!! Hur fasen kan man uppmuntra dem att dö då?? Håller dessutom med #20 om at det är extremt egoistiskt med självmord.
ALLA människor har något att kämpa för, vare sig det är en person, en dröm eller något annat. Det gäller bara att hitta det!
Enda anledningen att dö är om man inte har någon som hekst framtid, vilket TS absolut har! H*n bor i ett fint och rikt land, får gratis utbildning, verkar vara helt fysiskt frisk och har människor runt om sig som bryr sig. H*n är bara för blind för att se det.
Jag är faktist inte TS..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
ts, jag vet nog hur du har det, för jag har det rätt piss jag med. men du, gör en fjäril på armen, och skriv nåns namn, nån du inte vill skada. sen skrivert det du "Stay Strong" under det.
tänk på hur fult det kommer bli i framtiden.
jag vet att soc är skit, men ge bup en chans :)
bara att PMa mig om du vill. :)
Styrkekramar!
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag hålle med #12 *Håller för huvudet och väntar på första slaget*
Skriver man att man ska ta sitt liv, så gör man det inte. Att skriva det är ett sätt att få hjälp, ett desperat sätt att få hjälp. Ts, har du gett upp? Nej. För då skulle du inte vara här. Någonting inom dig säger till dig att det blir bättre, för annars skulle du inte leta efter hjälp genom att skriva här, annars skulle du inte andas längre. Men vi kan inte hjälpa dig här, jag kan stötta dig, och prata med dig. Men vi kan inte ta på oss allt ansvar för dig, så sök hjälp hos någon kunnig. Någon som kan hjälpa dig på riktigt, som en terapeut eller din skolkurator.
Och #20, självmord är allt annat än själviskt. När man är i den situationen när man helt allvarligt talat inte ser någon annan lösning, är det inte jäkla dumt att kalla den personen självisk? Har du själv vart självmordsbenägen? Har du själv försökt ta ditt liv?
#24 du har en poäng i början av din text, sant. Ett rop på hjälp. Men! Självmord är faktiskt själviskt, du tänker bara på dig själv, inte på alla runt om dig. Det är egoistiskt faktiskt. Och om man gör tåg-metoden ger man ju tågchauffören men för livet tex. Jag har själv självmordstankar, nästan dagligen, men skulle ALDRIG klara av att begå det. Just för att jag har familj, vänner och djur som älskar och behöver mig. Det är själviskt om jag ska orsaka dom massa lidande bara för att jag var trött på livet och mådde skit. Så jo, själviskt är det.
#25 Fast.. Har du kommit till den punkten att du faktsikt tar ditt eget liv, tror du verkligen att man kan tänka på det då? Är det verkligen värt att inte ge upp bara för att vara andra till lags?
Jag förstår verkligen hur du ser på det, jag håller bara inte med. Visst, vi kan kalla det själviskt, men jag har en känsla av att "vi" inte kan säga något om det ifall man inte försökt ta sitt liv.
Och inte för att vara sådan. men håller ens familj, djur och vänner en kvar så är man inte så djupt nere i skiten.
#20, #21, #25 Är det själviskt att självdö? Då blir ju de runt omkring en också lidande precis som om man tar livet av sig. Dem kommer bli ledsna vilket fall som helst.
Om man lider så fruktansvärt mycket och vill verkligen ta sitt liv tycker jag att man måste få vara "självisk". Man får ju liksom överväga och det är ju olika från person till person. Men det är min åsikt.
För övrigt så har ni missuppfattat mig helt, vill absolut inte uppmuntra TS till att ta sitt liv. Men jag tycker att h*n ska få välja det själv. Sedan tycker jag att det är löjliga saker att ta sitt liv för. Som jag skrev innan, alla har dåliga perioder i livet och livet blir bättre.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
#26 ja faktiskt, för det finns hjälp att få. Du vet inte hur djupt ner jag har varit, är på väg upp igen. Men kärleken till djur går aldrig att stå emot, den håller mig kvar iaf. Kanske inte dig, men kan bara prata för mig själv inte sant? Om dessutom vet inte mina föräldrar ens om allting, och endast två vänner vet det. Så just om mig ska du inte uttala dig om tycker jag. Lämnar denna diskussion då det inte handlar om mig. #27 jo men då är det naturligt, det är inte naturligt att ta en överdos eller på annat sätt ta livet av sig självmant. När man är äldre, närmar sig döden så är man förberedd på allt. Tex djur (dålig jämförelse jag vet..), jag hade en gerbil som var hemskt gammal, märkte när hon började tackla av och då ställer ens kropp in sig på att det är den sista tiden i livet med individen, i detta fall en av mina gerbiler, kommer dö, naturligt. Jag blev inte lika förkrossad då, som när jag akut fick ta bort en annan gerbil pga tumör. Bara en jämförelse, är medveten om att den var dålig och rörig på samma gång med du fattar nog. Håller med dig om att man har dåliga perioder, man måste lyckas ta sig ur dom bara. Hur svårt det än är, för det finns ju faktiskt alltid hjälp att få. Livet är inte alltid en dans på rosor..
#26 Nej, ifall man tar sitt liv så håller inte "kärleken till djur" en kvar. Jag säger inte det för att vara elak, eller för att säga till dig att dina problem inte är stora nog, jag säger bara att tar man sitt liv så håller inte kärleken till någon annan en kvar, för allt man kan tänka på är att få slut på allt. Och vart sa jag att jag tvunget ville veta det?
#29 men för MIG gör den det, det är ju individuellt! Du vet väl knappast vad jag känner och tycker? Mina djur gör mig lycklig och får mig att må bra, så jo, dom håller just MIG kvar. Men som sagt, detta handlade om TS och inte om mig, tack och hej.
#27 Man lider mer på sätt och vis om en närstående person begår självmord än dör på annat sätt. "Dög jag inte?" och "vad gjorde jag för fel?", etc. tänker man nog :/
#30 You're missing out on my point (jag orkar inte, vad heter det på svenska..?).
Tar du livet av dig håller det inte dig kvar. Så enkelt är det, du skiter fullständigt i att du har människor som älskar dig, det är inte värt det.
Men visst. Ha det bra, lycka till och allt det där man ska säga! :)
#31 Jag förstår helt klart, har själv gått igenom det. Men tja, ibland får man väl vara självisk antar jag.
Vill och orkar man inte leva längre, så gäller de att hitta något som håller en kvar.
Jag vet inte vad jag hade gjort utan mina hundar t.ex. De är tack vare dom jag stiger upp på morgonen, och de är tack vare dom som jag håller ut och försöker se allt ur en annan vinkel. Händer det mig något så vet jag inte vad som skulle hända dom.
Men som tidigare sagt, hitta något som du gillar. En hobby. Något som bara tar tankarna någon annanstans för stunden. För det kommer bli bättre. De måste det bli!
Mvh Jenna
Jo, men man skadar många genom att ta självmord!
Min pappa är lokförare, och har varit med om att folk har kastat sig ut framför tåget!
Han har berättat om en gång, då han gick ut och de hade samlat ihop delarna av människan i högar som hade hoppat ut framför tåget!
Jag har fått hört många hämska historier!
Det är minst 3 grupper som blir skadade av detta, den som kör på/hittar den som tar självmord, de som får plocka rätt på redan och vänner och familj
Jo TS! Om du vill snacka och prata ut så kan du pma mig eller lägga till mig på skype! Kommer alltid stötta dig även om jag inte känner dig!
Skype namn: nora.laven
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
ÄLSKADE VÄN! leva är livet! försök… annars kan du alltid prata med en vuxen du liter på! eller ring bris 111 116 dom lyssnar 😉
#38 Tråden är 7 månader gammal :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.