Vill inte ha det såhär längre!
Jag har alltid varit populärast i klassen, ja hela skolan om jag ska vara ärlig… Nu har jag varit sjuk hela förra veckan + måndag och tisdag denna vecka. Och idag ville jag få sitta själv och jobba ikapp alla andra, så nu sista timmen med musik fick jag gå hem om jag ville. Jag gick ut och trodde att alla andra var på musiken, men nej, det var rast. Så fort dom fick syn på mig började dom skrika "MAJA" och busvissla, ropa efter mig, några kom springandes efter mig så jag fick skynda mig in i skogen och ta en stor omväg hem, för att slippa all uppmärksamhet! Det är så sjukt jobbigt. Vill bara sjunka genom jorden ibland och försvinna, jag är varken klassens högljuddaste eller blygaste, bara som alla andra. Mitt utseende är inte så speciellt heller, som alla andras enligt mig själv. I mellanstadiet fick till och med lärarna knuffa undan massa elever från toaletten, då jag var där inne och alla stod utanför och ropad, bankade osv. Mina kompisar är bara kanske 5 st, och det är kompisar jag har valt själv, som inte bara vill "bli cool" utan är med mig för att jag är mig själv. Vad gör man för att slippa detta? Vill inte byta skola, då jag vill ha mina riktiga vänner kvar, och vill inte riskera att det ska bli värre. Och jag vill inte sluta vara den jag är heller. Hjälp?
-Bättre ökänd än okänd
vet att det kan kännas svårt! men vill du inte mer säg till dom. jag är inte expert, men om du vill ring Bris på 111 116 dom lyssnar ger dig råd o stöd! jag var också så poppis, fast på dagis. då sa jag att jag var trött på all uppmärksamhet. det blev som om man var en super kändis och tillslut orkade mat inte mer!!!!
#1 Precis! Liksom att man är värsta känd och måste gå ut bakvägen för att alla står och väntar i vanliga ingången typ. När jag var yngre fick pappa följa och hämta mig från skolan då pressen blev för stor annars
-Bättre ökänd än okänd