snälla jag behöver hjälp!! :'(
Hej. Jag har nyligen.bytt klass till sjuan och jag är lite "konstig" eller vad man ska säga, jag och mina kompisar är liksom oss sjäva :) Men.den klassen vi började i är en sån där alla ska va på ett visst sätt och nja, vi är väl sådär populära… men.till saken… Förra veckan var jag bortrest i USA och när jag kom hem möttes kag av en ursinnig "Maja"(heter egentligen något annat). Hon är liksom typ populär och jag iaf är lite rädd för henne. Hon påstod att jag hade kallat henne för Hora. Vilket jag ABSOLUT inte hade gjort, visst jag gillar jag henne inte men jag skulle aldrig gå så långt!!! Jag sa att jag inte hade gjort det och hon trodde mig inte riktigt,, tydligen hade min kompis sagt det till henne. jag säger att jag inte sagt något och min kompis försöker få henne att fatta att hon hörde fel. Men nu är hon och hennes kompisar typ efter oss och följer efter oss… Dom.kommer och ba: hallå!? vem.var det som sa det då!!?? Och så. Vi säger att min kompis har hört fel men dom tror inte på oss!!!!! Hur ska jag få dom att sluta!? :'(
Ignorera dom? Det gör bara er mognare! :)
#1 kej, tack. Ska försöka (^__^)
#2 Varsågod! eller vad man säger.. \(^_^)/
En kompis sprider inte falska rykten. Det är din "kompis" du borde ta ett snack med, ignorera Maja!
Om det börjar gå för långt, prata med en vuxen på din skola om det. 🙂
#4 ja jag vet, jag har snackat med henne och hon har bett om förlåtelse ;)