Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 6380 ggr
Anonym
6

Konstigt?

Är det konstigt att vara 19 år, tjej och oskuld? Man känner sig ju som en outsider i dagens samhälle. Åldern när man blir av med oskulden sjunker ju hela tiden känns det som. Det är ju vanligt att man blir av med oskulden runt 13 år nu. Nått sånt. Det är inte mitt utseendet det är fel på. Jag ser bra ut om jag får säga det själv. Det är det att jag inte varit tillsammans med nån på länge. OCh det är är ju inte direkt så att jag kan springa på krogen och ligga med första bästa. Speciellt inte som tjej. Man känner sig ju stressad… Vill inte vara 30 år och fortfarande oskuld… Det finns flera som "gillar" mig, men jag gillar inte dom. Vill vänta på den rätta.

[cookies]
4

Jag tycker inte det är konstigt :) Jag är 16 och fortfarande oskuld ;) Var tsm med mitt ex i 14 månader (tog slut i augusti) och hon är 1 år äldre än mig, men det blev aldrig. Det var alltid något som kändes fel för henne.. Men jag håller med dig att det känns som åldern sjunker, eller så är det bara att man pratar med om det i dagens samhälle?

Jag tycker du gör rätt som väntar på den rätta! :)

fidojunior
1

Jag är snart 18 år och också oskuld, vet flera i min klass som också är det så nej, det är inte konstigt. :) Håller med om att det känns som att det sjunker ner till åldrarna, även rökning och sådant sjunker också längre ner i åldrarna.. Jag tror även att många yngre kanske har gjort det för grupptryck.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[marion69]
2

Det är synd att det är sådant grupptryck bland vänner av olika anledningar att man har sex så tidigt nuförtiden. Jag tycker ni är jätteduktiga faktiskt som spar er för en speciell person i erat liv.

Arkan
1

Nej. Jag tycker att du kan ta det lugnt. Det är nog inte alls ovanligt faktiskt, men det märks inte eftersom det ligger i det tysta. Man säger inte gärna att man är oskuld när man är i den övre tonåren just för att det är pinsamt.

Jag ser att det är mer normalt att vara oskuld vid 19 års ålder än att ha haft sex med hur många som helst.  Det är fint att vara orörd. Du kommer inte ångra dig den dagen du träffar den du verkligen vill ha sex med.

Nali
4

Jag är visserligen inte speciellt gammal (15 i mars) men jag har faktiskt inte ens pussat en pojke på munnen, någonsin! Jag har alltid känt att ''allra första kyssen'' är något väldigt speciellt och har velat spara det till någon som verkligen gillar mig. Med oskulden har jag bestämt att vänta tills jag är minst 16 sen efteråt vad som händer spelar inte så stor roll (detta bestämde jag när jag var 5 år gammal men det sitter kvar än)

Jag tycker du gör rätt som ''sparar'' dig

Cazzos
2

Jag tycker också att det är synd med grupptrycket.

Om du inte är redo för sex så ska du inte ha sex. Livet handlar inte om att ha sex.

Många tröttnar på att "vänta på den rätte" att ha sex med, men jag hoppas verkligen att du håller dig till det du säger, för att det kan bli ett underbart minne för livet. Glad

Anonym
0

Tack för era fina svar Glad

Viccan92
1

Är med 19år och oskuld. Känner dock ingen annan som är det. Jag har ju inga kompisar som är ens i närheten av min ålder (dem har barn i min ålder) så har ju inget grupptryck eller något. Har hört om en tjej som var 27 och oskuld så jag känner ingen press direkt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

imsuchadiva
1

Nej de är inget konstigt att vara 19 år och oskuld. Har man inte haft sex så vet man inte vad man missat. Din dag kommer när du hittat rätt o känner dig redo :)

JustMySelf
2

Jag tycker inte att man är "duktigare" än andra bara för att man sparar sig till någon man är tillsammans/kär/gift med. Det enda som spelar någon roll är att man inte gör något innan man själv vill det.

OttoIsTheShit
1

ja va i och för sig 15½ när ja förlorade oskulden, men det var med någon som jag verkligen ville med.å då hade ja vart sugen på sex ett bra tag. men väldigt synd på grupptrycket. stå på er:)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Viccan92
0

Det enda problem som jag känner är att jag är så nyfiken på hur det känns. Jag har bara blivit kysst en gång dessutom så jag har är liksom nyfiken på allt det där. Inte så att jag tänker göra det med någon jag inte känner för men jag är väldigt nyfiken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Noriisen]
1

Nej inte konstigt alls =)

Ravynsfair
4

Jag tycker det är starkt av dig att hålla dig. 
Jag ångrar att jag inte gjorde det, att jag inte väntade tills jag träffade min nuvarande sambo.

Jag var 17 (hade precis fyllt år) när jag hade sex första gången, hade då varit tillsammans med killen i strax över ett år.
Gjorde slut när jag märkte att det enda han ville ha var just, sex.

Nu är jag 19år och har varit sambo sedan februari. 
När vi träffades, jag och sambon så var det i februari 2010
- jag skulle fylla 18 till sommaren.
Han var 21 och fortfarande oskuld.

Han hade haft ett flerårigt förhållande innan det men kände inte att det var något speciellt mellan honom och sin dåvarande.

Är väldigt glad över att han gjorde så, man ska ju inte ha sex utan känslor.
Iallafall om jag får bestämma. Det är ju så intimt.  

Stå på er alla ni som "håller er".
Starkt av er, låt ingen pressa er!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Cassii
1

Jag är 16 år, och jag får typ panik att jag fortfarande är oskuld! Dagens samhälle, tyvärr, jag är vädligt lättpåverkad av folk i min omgivning och kan nog säga att jag kommer tycka de är ganska pinsamt första gången, för det kommer nog ta ett par år till och att då klämma fram jag är oskuld, känns pinsamt :/

[Wera]
1

Allt sjunker i ålder, första fyllan, tjuvrökning, sex, ja nästan allt. Så himla onödigt, man kan väl vara barn så länge man kan :)

Jag förlora oskulden när jag var 16.5 med min nuvarande pojkvän (jag är 18 nu) men ja jag förstår din känsla…

#15 Jag fick aldrig några sådana kommentarer när folk fick reda på att jag var oskuld i din ålder, snarare att man var "duktig som höll sig", killar blev intresserade och nyfikna m.m. Fick inte några negativa kommentarer alls, folk var bara lite förvånade. Tycker inte man ska tycka att det är pinsamt eller stressa fram det. Då ångrar man sig bara!

#14 Men ni var ju tsm i ett år innan ni hade sex? Då "höll" han ju sig… Men ändå var han bara ute efter sex? För då brukar man ju kunna gå till en annan istället för att vänta ett helt år.

Men ja det är starkt av en att man väntar och jag tror inte någon ångrar sitt val att vänta. Men däremot ångrar man sig om man förhastar sig bara för att få det gjort. (Inte alla gör det, men många)

Jag känner flera som haft sex med 15 st och dom är 18 år, det är galet mycket i den åldern tycker jag.

Ravynsfair
0

Ja tyvärr sjunker allt i ålder. Även att bli mamma i ung ålder har blivit trend. Fruktansvärt!

Efter att jag "äntligen släppt till" så var det bara sex som gällde i hans värld.

Påfrestande, man vill ju inte ha sex VARJE DAG flera gånger om dagen.
Han var som en duracellkanin utan stopp. NEJ TACK.

Jag är 19 år och har haft sex med 4stycken.
Hade ett par kortvariga förhållanden mellan det första och mitt nuvarade.
Men då var det jag som tog initiativet. :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[00emi07]
0

vissa blir aldrig av med sin oskuld, andra när dom kanske är 13. tycker inte du ska bry dig. lev livet och tänk inte på det,,,, det kommer när det kommer!😊

Fridaaaa
3

#18 Kolla gärna datum och år i trådarna. denna är över 1 år gammal :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
5

Det är dock ett intressant ämne tycker jag! :)

Fridaaaa
0

#20 Ja det är det :) Men tänkte ang tips till Ts hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.