Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 753 ggr
[00emi07]
0

Tycker synd om han!

För ca två år sedan började en kille i vår klass,😉

han verkade helt normal, och snäll! men en dag hörde jag att han pratade med sin kompis. då berättade han att han rökte! (han var tretton då) och nu är han helt inne i det! han röker jämt och verkligen stinker rök! otrevligare har han också blivit! 

han har hoppat ner tre klasser!😕

ja, han har hoppat nertvå klasser! han är kanske inte världs bäst! och han stjäler också! mobiler…. tre stycken. men när jag såg han, sa jag inget till lärarna! 📱

dyker aldrig upp… 

på senare tid har han inte kommit till skolan, vet inte varför? men han har fortfarande inte kommit tillbaka! 

jag skriver för att jag är orolig för denna grabben, svårt att föreställa mig hur han har det för att jag själv är bra i skolan, inte röker och har kärlek och trygghet! skriv gärna från eget perspektiv, eller kom med råd eller skriv om något liknande hänt dig!🙂

Thildalulu
2

Jag tror iaf inte du kan hjälpa honom om de var de du tänkte, han kommer antagligen inte uppskatta det.

[RC1393]
1

#1 Inte nu, men i framtiden kommer han säkert uppskatta alla som hjälpt honom ur svårigheterna.

Prata med lärare och försök hjälpa till den vägen, risken är stor att du får mycket skit annars just nu, sådana personer blir bara sura när man försöker hjälpa dem, det är först när de fått lite perspektiv och verkligen börjat inse vilket liv de räddats ifrån som de uppskattar hjälpen de fått som jag tidigare sa, då är det nästan bättre att äldre personer som är utbildade för att hjälpa unga hjälper honom istället, så att inte du behöver ta en massa tråkigheter :)

Thildalulu
1

#2 De jag menade var om TS ville hjälpa honom själv. Troligtvis kommer han uppskatta hjälpen när han blir äldre, men det är inte lätt att hjälpa såna personer bara så där. För din egen skull är de nog bättre om du får någon vuxen att göra något ^^

[RC1393]
0

#3 Jaha, okej :) Nej jag är på samma spår som du, vill du (TS) hjälpa honom så hjälp honom via en vuxen :)