Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 876 ggr
[Tilde]
0

När familjen träffar svärföräldrar

Någon som har erfarenhet av det? Hur har det gått? Jag är lite nervös inför nästa helg då min familj kommer på besök och Mads föräldrar ska bjuda på lunch! 

Mads mamma är väldigt framåt och säger precis vad hon tycker… Min mamma är lite likadan, men "hövligare" (svärmor frågade en gång en man "varför är du så tjock?" och det skulle ju min mamma aldrig göra, haha)… xD

Undra vilket språk alla kommer att använda…. Iiiiiihhh jag blir så nervös och spänd! 😭🤪

Fridaaaa
0

Mina föräldrar träffade svärmor och svärfar separat eftersom de är skilda (svärföräldrarna alltså). Men har gått bra :)
Och min mamma och min svärmor för inte blyga alls så haha :D Min pappa och min styvsvärfar säger lika lite båda två hehe svärfar säger inte jättemycket heller i regel  :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JustMySelf
0

Berätta gärna hur det går! Våra föräldrar har inte träffats än :)

mikkan01
0

Våra har inte träffats än men min mamma har redan visat att hon inte gillar hans mamma trots att dom aldrig pratat med varandra eller något. Alltså ogillar hon henne grundat på….ingenting. Riktigt tråkigt och vet inte riktigt hur det kommer gå när dom väl träffas, vill inte att dom ska det heller haha men någon gång borde det ju ske 🤐

Skulle också varit riktigt nervös, fast kanske mer i min situation än din 😃 hoppas det går bra, du får berätta hur det gick sen!

~mikkan