Om en pedofil/hebefil
För ungefär ett halvår sedan så tog en person kontakt med mig via en sida på Internet. Någon som jag började lita och verkade trovärdig. Denna person hade en blogg, facebook, bilddagboken och ett antal fler hemsidor på Internet och som la ner mycket tid på att skriva och skapa förtroende. Jag kan säga redan nu att jag är en smart tjej, men denna gång blev jag totalblåst, trodde verkligen att det var sant. Jag vill inte berätta här vad som hände sen, men det var enligt mig väldigt obehagligt och nära inpå. Jag lyckades tillslut lista ut vem denna man var på grund av ett klantigt misstag som han gjorde. Fick då fick jag tillslut veta att han var tidigare dömd för våldtäkt mot barn.
Det skrivs i tidningarna om denna man, dock skrivs det bara om den identiteten som han använde sig av förut. Men han använder sig av en ny nu. Jag har polisanmält detta, men hur ska man få unga flickor att akta sig för den här 'nya' identiteten om det bara skrivs om den gamla? För jag har sett många andra flickor som han tagit kontakt med. Vad gör man? Eftersom att det skrivs om honom så ligger han lågt just nu. Men hur gör man för att få flickorna att akta sig för detta lockande bete?
Hade han utgett sig för att vara någon annan eller beskrev han sig som en "fyrtioårig man"? tycker det är sjukt att det finns sånt folk, hur kan man vara benägen till våldtäkt? :/
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Nej han utger sig som att vara någon annan. Han har skapat facebook och bilddagboks konto med den påhittade eller tagna identiteten och driver även en blogg som denna person.
Vad är det för användarnamn? 🤐Känner igen mig…
#2 jaha, aa!
säger som #3, skulle gärna vilja veta användarnamnet också, är nästan lite osäker på om jag vart med i något liknande..
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Jag vill inte gå ut med information såhär öppet, då det ändå är människor. Visst vill jag skriva rätt ut vem den här personen är och vem har säger sig vara, men jag kan inte göra det.
Tar det i PM
#5 Förstår helt! du får gärna ta det i PM :)
^^ Förstår också :)
Skriver till dig
Själv förstår jag inte varför du inte öppet kan ge ut pedofilens identitet. Han förtjänar ju inte bättre.
#8 Han förtjänar all skit som finns i världen, ja! Har själv varit med om liknande, på något sätt vill man ändå inte ge ut namnet… känns nästan lite som en spärr:)
Håller med #8 Det är ju bara bra om du säger vem det är så att fler får veta det, varför skydda ett peddo?
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Har inte han blivit häktad nu? Polisen har ju redan hans namn osv?
#11 - Jo jag tror det.
Jag håller med er alla, jag skulle gärna gå ut öppet med hans namn.. Men det är väl olagligt att hänga ut pedofiler?
Iallafall så känns det lite läskigt ifall han ser det här jag skrivit nu.
har nästan lust att ta bort facebook och iFokus och instagram osv….
pedofiler är så fruktansvärt dumma, VARFÖR våldta en liten flicka som inte har gjort något? ASSÅ VARFÖR??
Om det är så kul så kan man skaffa sig en flickvän som man kan hålla på med hela tiden. MEN FÖR GUDS SKULL, INTE SMÅ FLICKOR.
#12 Inte om han är brottsling, då måste man ju få veta. Du behöver ju inte direkt berätta hans fulla namn + personnummer direkt, men vanliga användarnamn och förnamn, m.m., så man vet vad man ska akta sig för. Tror det enda olagliga skulle vara förtal, men det är det ju inte. :P
Han säger sig vara Malin Backman 21 år och bor i Stockholm. Denna 'Malin' har själv varit modell sedan hon var 13 år och arbetar nu som att hjälpa unga tjejer att bli modeller. Därför behövde hon personliga uppgifter och bilder till Portfolion.
Han har facebook och driver en blogg med detta namn, dock har 'hon' tagit bort sin bilddagbok.
http://modellagenturen.devote.se/
Kallade sig tidigare för Douglas Demoon och jag vet självklart inte om hon fortfarande gör det..
Han är väldigt smart och trovärdig måste jag säga, bara nu efteråt man känner sig blåst och korkad och börjar se detaljer som att tex ögonbrynen inte är desamma på bildena han säger sig vara hon på.
Jag vet inte säkert om han har fler identiteter men det skulle inte förvåna mig..
Han var mycket påläst och visste vad han pratade om och lade ner mycket tid på att både skriva på bloggen, uppdatera facebook och Chatta. Det gjorde allt också trovärdigt, för vem skulle lägga ner så mycket tid förgäves? Men det var inte förgäves för han hade en tanke bakom allt.