sjuk hela tiden
usch blir så trött… efter jullovet hade jag bestämt att sätta igång med träningen igen och verkligen gå till skolan varje dag och inte skippa en lektion "bara för att jag kan"… Det höll i ca 2 månader, både träningen och skolan, för sen blev jag förkyld. Det började med lite halsont och hosta, så var hemma "för säkerhets skull" i 2-3 dagar. Veckan efter det fick jag feber, snorade, hostade, kunde inte svälja. Blev frisk nu i helgen, hade ridlektion i måndags och nu är jag lika sjuk igen.
Vad ska jag göra? Vill så gärna komma igång med träningen och får ångest när jag tänker på hur mycket jag missar i skolan! 😓 Hur blir jag frisk?!
Ät sund och vitamin-rik mat, var ute i solen och promenera dagligen.
Det bästa tipset för att hålla sig frisk :)
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Jag försöker! Är dålig på att laga mat men har börjat laga mat mer och mer nu då min mamma också är sjukt dålig på att äta, så hon lagar inte heller mat. Försökte även sätta mig i solen idag då jag blir genomsvettig så fort jag rör mig, men det blåser som in åt fanders! Tror jag är trött på vintern också. 😕
Våren väntar bakom hörnet, ge den en chans ^^.
Jag har precis samma problem som du, blir KONSTANT sjuk och får halsinfektioner! Detta är tredje eller fjärde veckan i rad som jag får en förkylning eller infektion - och då har jag inte haft någon frisk dag! Det är sååå frustrerande!
Jag äter inte speciellt onyttigt, skippar becel och annat inflammatoriskt, samt äter D-vitamin och C-vitamin, fiskolja ibland också.
Jag ska dock försöka ta mig till läkare så snart som möjligt eftersom mina lymfkörtlar konstant är svullna, vilket inte är normalt. Har dock en riktig tegelsten till husläkre (tegelsten = tom i skallen), som inte ens vet att det finns lymfkörtlar i bakhuvudet utan trodde det var mitt SKALLBEN som hade en stor jäkla kula mitt i allt.
Nåja, back on track… 😛 Försök att motionera om du inte är hostig eller har ont i halsen. Det gör inget om du är snuvig. Sen såklart ät nyttigt, ta extra vitaminer och undvik inflammatorisk mat så som vetemjöl. Kanske hjälper det lite :)
#4 det är så jobbigt! men tydligen är vi inte ensamma för det är hur många som helst som är borta i skolan också…
Hahahaha va?! Låter som en riktigt bra läkare 😊 haha.
Ja, det är det jag försöker. Därför tyckte jag att det var jättesmart att börja veckan med en ridlektion, det är inte så jobbigt men tji fick jag, dagen efter var jag lika sjuk igen. Problemet är att det känns som mitt huvud är en ballong, är liksom täppt "uppe" i näsan. Kan andas men när jag pratar hör man hur täppt jag är. Skulle hem från skolan i måndags, fick springa till tåget och väl på tåget höll jag på att dö av svett, det bara rann om mig! Och så händer så fort jag gör något ansträngande… Och så dålig kondis har jag inte haha! så det är något skit jag har i kroppen. 😕 har inte tid att vara sjuk!!
#5 Förstår dig! Bara jag anstränger mig lite, som att diska, gå till affären eller liknande så känns det som om huvudet ska sprängas för det blir så mycket "tryck" (vet inte vad det beror på). Hoppas vi båda blir friska snart! 🙂
Många är sjuka nu. Jag har varit ovanligt mycket sjuk och är just nu :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om man blir sjuk året runt då? Jag mår dåligt minst en gång i månaden med antingen en förkylning, feber eller halsinfektion. :S
Låter inte alls bra Tirin. Det är inget du är allergisk emot tro?
#9 Nää, inga allergier alls och då har jag även gjort sticktest när jag var liten. Har känslig hud och konstigt immunförsvar… bland annat har jag högt ANA (antikroppar som attackerar kroppens egna celler), så det kanske hör ihop, jag vet inte. :/
Troligen samma virusinfektion som jag hade, som ÄNTLIGEN är borta, var sjuk från och med september och fram till februari, alltså i perioder. Var frisk max en vecka, sen sjuk igen. Mitt tips är vitamintillskott/vitaminrik kost, sov ordentligt och inte för mycket ansträngningar.
Åh suck! Nu har jag på något vänster stukat foten också, har fått gå omkring med stödstrumpa. Min pojkvän sa att jag gick som Gollum :( haha.
Men problemet är ju, när vet man när man kan börja röra på sig igen? Jag har en häst att rida 2-3 gånger i veckan och sen vill jag veerkligen komma igång med träningen igen, men så fort jag börjar röra på mig blir jag ju sjuk! 😕
#12 Om du blir sjuk så pass lätt hade jag kollat upp det hos en bra läkare, för jag tycker ej det låter normalt :/
#13 nej det är inte så i vanliga fall, det är bara att börjar jag röra på mig om minsta lilla "infektion" eller vad det kan vara är kvar i kroppen "slår den ut" igen. Vet inte hur länge jag måste vänta, vi var hos läkaren för bara några veckor sedan och det var inget som helst fel då. :(
#14 Okej.
Ja det kan sitta i tyvärr ett tag. Jag hade nog trappat upp och börjat träna lite smått någon vecka efter jag känner mig frisk, för att vara på säkra sidan :)
Stress eller psyskisk ohälsa i stort kan också bidra till att man är sjuk mycket, så se över din livsstil lite och se om du kanske behöver ta det lugnare eller behöver gå och prata med någon.
Även sömn är otroligt viktigt för god hälsa. På dig lät det även som att du behöver äta lite bättre, det är också en jätteviktig del.