Barnvakt
Hej! Jag ska sitta barnvakt på lördag kväll, klockan 20.00-00.00 Det är 3 barn, en på 5, en på 8 och en på 9. Dom två minsta skulle tydligen sova innan jag kom dit. Hur det blir med det får jag väll se men det är så det är sagt. Alltså är det bara jag och 9-åringen som är vakna. För detta får jag 200kr (svart)..är det lite? (Flytta om den ligger fel)
Det är upp till dig och föräldrarna vad ni anser lämpligt :)
Men för 4 timmar tycker jag det är ok faktiskt :) Eftersom barnen sover utom en och den sista borde sova innan föräldrarna kommer :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja såklart är det vi som bestämmer ^^ Ja..alltså egentligen ska jag ju inte göra så mycket om det blir så att 2 av barnen sover när jag kommer..Den äldsta är ju gammal nog att lägga sig själv..aja, får se om dom sover när jag kommer ;)
#2 Hehe Ja jag gick runt det när jag satt barnvakt åt mina föräldrars grannes barn (när jag bodde hemma), så :) För samma tid då ungefär.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aha, okej :) Har suttit barnvakt förrut till några andra och då låg det på 50kr/timmen precis som denna gång..Annars brukar jag inte sitta barnvakt men det ligger väll kanske på denna nivån? :)
just det! när alla barnen sover! sätt på "When a stranger calls" xD
#5 Herre gud va jag skrattade när jag såg din kommentar! xD Trillade av stolen 😂
Klart att laxen ska ha en jolle
Jaha vad är det?? Hahaha ;) (förstår att jg nog inte ska göra det iallafall hehe ;)
Det är en helt awesome film! ;) passar extremt bra när man ska vara barnvakt xD
Hahaha, nää..då hoppar jag det med all säkerhet ;)
Barnvaktning som barnvaktning. Spelar ingen roll om ungarna sover eller inte, de kan vakna, vägra sova och liknande grejer. Alltså tycker jag inte att det spelar någon roll om de sover när man kommer dit. Jag är själv barnvakt hos 4 familjer och jag tar 70kr i timmen. Jag tar inte mindre eftersom det inte är så enkelt som man kan tro. Man (jag) ska trots allt vara med barnen hela tiden och göra massor av grejer. Det är inte så att man kan sätta dem framför tvn o sen lämna dem där i 11 timmar. När man kommer hem efter så är man rätt slutkörd. Sen behöver man inte göra massor av grejer hela tiden, men barnen gillar det och då längtar de tills man kommer dit nästa gång. ^^ För mig är 70kr en bra lön. :)
#10 Okej, jag själv tycker det är lite lite med 50kr timmen, som du säger så kan dom vakna osv. Nu har jag redan suttit barnvakt och det vaa bara ett barn hemma och jag fick lägga henne också.. Jag tycker som sagt att 50kr/timmen är lite lite men det var det jag blev erbjuden aå tog det istället för att höja priset och riskera att jag inte fick alls.. Tack för ditt svar ^^