Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1142 ggr
Nali
0

present/belönings lista?

Hej!

Jag har sätt att vissa har gjort som belöningslista/present lista (I träningsforumen). 

T.ex.:

''Maja väger 100 kg och hennes målvikt är ca 65 kg, Maja har nu valt för att det både ska bli lättare och roligare att gå ner i vikt så ska hon sätta upp delmål vid varje 5 kg hon går ner.''

95kg - köpa en bok

90kg - nya jeans

Hoppas ni förstår vad jag menar Glad Jag har tänkt att göra en likadan lista för att motivera mig lite mer men jag har ju så dålig fantasi så jag tänkte kolla om ni kunde ge mig lite tips här på vad man belöna sig själv med? Skrattar

[Tuulikki]
2

Några saker jag skulle skrivit är:

- Ny mascara
- Nya jeans
- Biobesök med bästis
- Middag ute med bästis
- Filter till kameran

Ett tips kan ju vara att sätta de större grejerna (i mitt fall middagen) långt ner på listan så att man blir ännu mer motiverad till att hamna där!🙂Går man ner i vikt är ju kläder kul att köpa så man får visa upp sin "nya" kropp!😃

Edit: det jag skrev överst kom inte med. Det jag ville säga var iaf att det inte behöver vara materiella saker utan kan ju vara "upplevelser" som bowling, middag ute osv! Om man vill såklart🙂

Nali
0

Tror jag fått kläm på det här nu men ni får gärna skriva in mer tips då jag kanske gillar något annat bättre

belöningar:

nr1: The rocket volum express mascara

nr2 : Puls klocka

nr3: stora örhängena för 200 kr

nr4: nya träningskläder

nr5: klänning/nya kläder

nr6: Englands resa

Fridaaaa
1

Jag har funderat på att göra också en liknande lista, blev inspirerad av en som gjorde det för ett tag sedan:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nali
2

Vill bara tacka alla för tips och idéer samt meddela att jag nu ligger faktiskt 1 kg under min första belöning, så, så fort jag blir frisk ska jag palla mig ner och köpa min första present! :)