Fråga chans?
Hej! Känner en kille som bor i Australien, vi ses varje sommar! Tänkte jag skulle fråga chans, men så fort jag kommer nära blir jag helt skakis! Älskar honom verkligen, och ska jag vara,ärlig tror jag han är kär i mig också! Men hur ska jag göra? HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!!!!!!!!
Fråga chans? det gör ju små barn :P
Istället för att fråga chans så kan du väll gå för en kyss i stället? Det är mer av ett "mognare" sätt att "fråga chans" :P
Backar han så vill han inte, backar han inte så kyss han och så har du typ frågat chans. Du kan ju såklart fråga efteråt om han vill bli din pojkvän.
Fast att bara gå fram och fråga om ni ska vara ihop är lite för barn tycker jag.
+ att gå för en kyss istället är mer "romantiskt" och det känns bara bättre än att bara fråga.
#1 Beror ju på. Man säger ju inte direkt "får jag chans på dig?", men man har "the talk". Liksom hur man känner för den andra och vart man vill att relationen ska leda, osv.
Om man bara kysser personen och den inte vill så kan det bli väldigt pinsamt och konstig stämning. Det bästa tycker jag är att fråga vad killen känner för dig och sedan berätta hur du känner. Så kan ni prata om huruvida ni vill vara tillsammans eller ej :)
Jag håller med #2. Fråga honom vad han känner och förklara hur du känner, och var lagom fysisk. Ta hans hand eller så :) Annars kan du, om du vill vara lite mer spontan, bygga upp en stämning och fråga om han vill ha en kyss. Det gjorde min sambo för sådär fem år sen, och det gick ju uppenbarligen bra.
Jag rekommenderar inte att bara försöka kyssa honom. En av mina vänner råkade ut för en kille som gjorde just så, och det var i rusningstrafik på pendeltåget så hon kunde inte dra sig undan på grund av allt folk heller. Det blev väldigt konstigt alltihop. Dessutom är kyssar så väldigt intima, så det finns risk för att du bryter någon gräns för hans bekvämlighet. Då är det bättre att fråga lite försynt :) Min sambo sa "klockan är tjugo över fyra, och jag har inte fått någon puss än", så man kan få det att låta lite mer naturligt än bara "Får jag kyssa dig?".
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Men asså tänk om man ska kyssa en så vill den inte och bara ''nää''.. Är väll bättre att fråga om man vill bli tillsammans xD om jag gör det någonsin så kommer jag göra så
#1 dumt skrivet av mig, menade mer att jag inte vågar ge han en kyss, fasta han typ är kär i mig!
Exakt! Men hörni, jag vet inte om jag vågar );
#5 man behöver inte ge kyss bara för att man är kär eller tillsammans :) speciellt inte i början. Kan komma efter hand sen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 ok (;