Hittar inget sommarjobb
Har sprungit och ringt runt seriöst som en JÄVLA tok nu och jag hittar då fan inget sommar jobb jag gjorde samma sak förra året och året innan men ALLA bara nej eller så svarar dom inte ens har skrivit massor med CVn till olika företag men dom säger bara nej. seröst jag är i behov av ett sommar jobb nu! Fan jag är så trött på detta.
Hatar jävla Haparanda kommun jag har sökt via kommunen men nej du MÅSTE gå i ettan på gymnasiet för att få sommar jobb.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Hmm.. Ett förslag är att typ baka grejer och ställa dig på ett strategiskt ställe och sälja, eventuellt en strand, eller nära centrum eller ja något sådant. Du kan ju till och med gå till företagen och fråga om de har fredagsfika eller liknande och om de under sommaren kan köpa av dig. Vet faktiskt inte om man måste anmäla det som företag eller nåt skit, men det kanske man kan ringa kommunen och fråga.
Vet att det var ett par tjejer här i Nynäshamn som gjorde det. Men i Nynäshamn så har man sommarjobbsatstning för ungdomar från och med 9an och hela gymnasiet typ.. Så du är ju lite ung kanske, men bara man har en ide så!
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Jag går ut nian nu till sommaren har testat allt i princip vad jag kommer på.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Det är alltid bra att besöka företagen eller att ringa istället för att bara skicka in ett CV - annars blir det lätt så att man drunknar i en hög av CV:n. Gå in hos företagen och be att få träffa den som är ansvarig för att anställa folk! En mer personlig kontakt är alltid bra!
Har du mailat eller lämnat in ditt CV är det också ett bra tips att efter ett tag ringa eller höra av dig på något annat sätt och fråga hur det går med rekryteringen. Att visa lite extra intresse är alltid bra!
Glöm inte att skriva personliga brev också! Det är extra viktigt om du inte har så mycket arbetslivserfarenhet, så att du kan få berätta om saker om dig själv som kanske inte passar på CV:t, t.ex. gå in mer på dina personliga egenskaper.
Vilka slags företag har du sökt på?
Ändrade titeln efter skrivreglerna ;)
#4 Får man svära då, här inne? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror man blir tilldelad ett jobb i första ring, men man måste gå på nån mässa eller vad det var 😐 Jag missade den informationen så jag fick inget
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#6 Beror det inte på vart man bor osv? För så var det ej här :)
Såhär står det om sommarjobb.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#5 Nej, jag läste inte igenom tråden utan såg bara titeln xD
Så jag ber alla att tänka på språket! Och "måste" ni svära kan ni skriva jäkla istället, eller liknande. Låter inte lika grovt.
#9 hehe ok när jag tänkte bara höra, för på andra ifokussajter brukar de ej tillåta det så 🙂
tycker det är stört att man måste vara född 96 för att få sommarjobba innom kommunen 🤔 Jag ville sommarjobba på min mammas jobb men aa. Jag ringde en som ville ha någon som passade deras djur och hus när dom var på semester, men jag vet inte om det blir något av det. Plocka jordgubbar går ju, däremot ganska drygt enligt mig. Speciellt när dom inte blir nöjda och när dom som är vana vid att plocka redan har plockat 10st backar när jag inte ens plockat 2 XD Haha