(X?) problem!
folk kan tro att jag är ett troll men det är jag inte.
snälla håll inte på att kalla mig det, för jag behöver verkligen hjälp!
jag är en tjej som är 12 år och sen jag va typ 7 har jag onanerat… och jag har börjat typ äta torkade flytningar och sånt! jag vet inte vad det är med mig! snälla hjälp…. vet någon vad det kan vara? varför gör jag så
Ojdå! Det där låter inte…. bra! Har du berättat det för dina föräldrar?
(jag är nog för liten för att delta i sånt, så ursäkta om jag inte är till någon hjälp.)
nej det har jag inte
snälla kan någon mera svara jag behöver hjälp
#2 Hmm…har du inte några tankar på att göra det? Det kan väll bli allvarligt.
Hur menar du med "torkade flytningar"?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag menar att det torkar där nere typ
jag e anonym för det är känsligt men eftersom jag behöver hjälp
Prata med någon av dina föräldrar och ev kanske kolla med ungdomsmottagningen? Ifall du har fått infektion, svamp eller liknande
ok
Gud, det låter inte bra! Hur har det gått? :s
Har du typ tvång? Alltså, känner du att du verkligen måste göra det?
Prata med någon vuxen, eller ha något annat i fickan som du kan äta på istället? T.ex tugga tuggummi eller något.
Jag är lika gammal som dig, 12år, (för liten för att delta här) men ja, det var mitt tips. xP
Lycka till!
Varför gör du det?
Den frågan hade jag ställt mig själv om jag var du.
Jag tror inte att det är skadligt för din kropp men först och främst är det kanske inte den bästa idén om du själv tycker att det är konstigt.
Endast du kan svara på varför du gör det. Måste du? Vill du verkligen det?
ingen har saft till mig att göra det men jag gör det sjelv
förstår inte varför heller jag bara gör det, jag tycker det är konstigt men jag mår ju inte dåligt av det heller. undrar bara om det är farligt eller något
hahaha
vad är det
11# Är det gott då?
nej
15# Vf äter du de då
Snälla, ge er, barnsligt att hålla på
17# vadå jag frågabara????
#18 Det hoppas jag du fattar själv genom att läsa de sistainläggen i tråden.
18 ok men jag vet inte varför har jag jju sagt
Vet att du inte vill bli kallad troll, men man märker när det är troll för man ser hur du skriver, som små tolvåriga pojkar.
#21 Misstänker man att någon är ett troll så kan man meddela sajtvärden, mer än så går inte att göra. Vi anklagar inte varandra för att vara troll utan att kunna veta 100% säkert, och det kan man aldrig veta.
Mer än att meddela sajtvärden går inte att göra. Det bästa är att bara låta personen man misstänker vara troll roa sig, om den nu har så lite att göra.
Eller så låter man bara bli att svara i tråden 
Eller så skriver man vad man tycker…
Jag vill ha hjälp och sluta!
bara sluta göra det..
"Hitta" något som får dig att sluta! Ex när du känner för att onanera, eller äta flytningar… Hitta på något som du tycket mer om och gör det när du får "suget" lycka till (;
Håller med #27.. Bara sluta om du vill sluta. (lite gammal tråd fast what ever :P)
Fast lol, när man röker och är beroende - är det lätt att sluta? ;) tänk lite så
#30 Då är man beroende av nikotin, ja. Som är väldigt svårt att sluta med. Skulle inte jämföra nikotinberoenden med att äta flytningar. Tror inte hon har ett beroende, utan mer ett sug..
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#31 hon kanske är beroende av att äta det? Men jag vet inte har aldrig varit med om detta
#30 Är man beroende av något, så är det svårt i regel att sluta ja, lite olika från person till person, men det är svårt oftast :(
Har en kompis som haft samma ''problem'' för några år sedan..
Hon tyckte också att det var extremt jobbigt
Vet inte riktigt hur hon lyckades att sluta, men har för mig att hon sagt att hon typ tänkte att hon kunde få mask annars (?)
Hoppas det löser sig!
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#34 Den var bra, "kan få mask" 😉 hihi
Jo,, men då tyckte hon att det var så äckligt att det bara blev så.. ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus