Elak bonuspappa?
Min pappa dog för ett antal år i cancer, min mamma gifte sedan om sig med min nuvarande bonuspappa. Till en början var han snäll mot mig och mamma, men sedan skenade det. Han får min mamma att gråta nästan varje kväll. Han säger kränkande saker till mig dagligen och han favoriserar hans andra barn (som han fick med sin före detta fru). Jag har en lista där jag skriver upp alla saker som han säger till mig. Han säger saker såsom; du har ingen hjärna, du är så jobbig så det finns inte, du behandlar andra människor som piss, du fungerar inte som andra människor osv. För några månader sedan har han även börjat att slå mig. Dock vet ingen om detta, har inte vågat säga det till någon. Farmor säger att pappa skulle vara nöjd att min nya bonuspappa tar hand om mig, men hon vet ingenting. Han dricker även ganska mycket, vet inte om det har med saken att göra. Men iallafall, vad kan jag göra för att han ska sluta med detta? Jag mår jättedåligt över detta.
Visste inte riktigt om det var rätt forum, men annars så får ni säga till om jag borde skriva detta någon annan stans! :)
Finns det ingen skolkurator du kan prata med? Eller någon på exempelvis BRIS eller ungdomsmottagningen?
Hade jag varit du hade jag pratat med min mamma och anmält honom.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
#1 kuratorn på vår skola bor jag granne med, så jag tycker inte att det känns bra att prata med henne. Har funderat på att ringa BRIS faktiskt…
Vilken elaking! fyfan!
Han får INTE SLÅ DIG!! hälsa han det.
Usch så hemskt! Du borde verkligen ta tag i det, det låter ju inte bra alls när han både misshandlar dig psykiskt och fysiskt.
Om jag var du hade jag nog ringt BRIS, eller polisen. Att han dricker kan mycket väl ha att göra med att han behandlar dig och din mamma som han gör. Man ska aldrig acceptera att bli behandlad på det viset! Din mamma är förmodligen rädd för din extrapappa och vågar därför inte göra något. Lider verkligen med dig då jag har varit i nästan samma situation. :(
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Han ska inte ens få peta på dig om du inte vill, han har ingen rätt till att ens röra dig! Prata med din mamma och anmäl!
Ta ut din mamma på en promenad så ingen i familjen hör er , och berätta allt han sagt till dig och att han slagit dig .. Jag tycker att ni borde anmäla honom , det är inte okej att slå barn !
Kan tänka mig att din mor kommer bli väldigt ledsen när hon hör det men det är de som är sanningen , och sen är det upp till henne ifall hon vill vara kvar hos honom .. Vissa som blivit utsatta är rädda för att lämna partnern för att det ska bli konsekvenser , vissa blir stalkade och vissa får mordhot i brevlådan ..
Alkohol kan göra vissa väldigt aggressiva , vilket inte är kul alls .. Har varit med om att min mammas killar blivit såna (inte slagits då men varit nedvärderande mot en och blivit skit arga) fast då har de ju inte varit gifta och kunnat bryta kontakten direkt .
Polisanmäl honom. Hade gärna knockat honom själv.
Pratade lite med en klasskompis idag om olika saker. Vi kom bland annat in på dedär. Hon sa att hon vet en person som behandlar sina egna barn bra, medans bonusbarn behandlas illa. Tror dehär är ganska vanligt tyvärr 😕
Men försök att få hjälp av kuratorn <3
Tror även din mamma har svårt att ta sig ut detta förhållande om hon gråter varje kväll. Men om du berättar för din mamma så kanske hon vågar ta steget ut och anmäla honom och skilja sig från honom. Hon får ytterligare en anledning att göra slut om han gör illa hennes barn. Nån här sa att te med henne på en promenad så ingen annan i familjen kan höra vad ni har att prata om och då berättar du ALLT, lämna inget för att det är jobbigt.
Lycka till!
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *